Da bi Narodni muzej što pre otvorio vrata posetiocima, pokrenuta je nacionalna kampanja Otvorimo zajedno Narodni muzej kojoj svoj doprinos daju i umetničke limenke Zaječarskog piva
Umetnička dela Vuk Karadžić Dimitrija Avramovića, Miloš, Marko i vila Paje Jovanovića, Motiv iz Šida Save Šumanovića i Stablo u šumi Nadežde Petrović čuvaju se u Narodnom muzeju u Beogradu koji već deceniju i po ne radi. Dok se ovo zdanje ponovo ne otvori replike pomenutih dela možemo da vidimo na limenkama Zaječarskog piva do 15. juna, a cilj je da do njih što pre stignu posmatrači – u kući u kojoj žive. I to je doprinos velikog pivarskog brenda nacionalnoj kampanji Otvorimo zajedno Narodni muzej.
Nismo mogli da se ne zapitamo kakve veze imaju pivo i slikarstvo, pa smo tu nedoumicu probali da razrešimo sa Jelenom Stanković, junior brend menadžerkom Zaječarskog piva, i dobili iscrpna objašnjenja ne samo o tome kako je pivarstvo duboko ukorenjeno u našoj tradiciji i kulturi već i o tome šta zaista znači društvena odgovornost.
Šta za vas i za vašu kompaniju znači društvena odgovornost?
Društveno odgovorno ponašanje smatramo strateškim opredeljenjem koje je suštinski važno za celokupan proces poslovanja. Sa željom da budemo odgovorni član zajednice i pozitivno utičemo na društvo, potrebno je da svi zajedno radimo da bismo napravili neku pozitivnu promenu, da bismo pomogli, ostvarili pomake i dobre rezultate. Za nas je ovaj deo poslovanja jako važan jer se na iskrenom, nesebičnom i otvorenom odnosu prema zajednici i zasniva snaga našeg brenda. Ljudi nas po tome i prepoznaju.
Angažovani smo širom Srbije, počev od pomoći sportskim klubovima u Nišu, Subotici i Novom Sadu u sklopu saradnje sa Olimpijskim komitetom Srbije, obnovili smo Pozorište u Zaječaru, pomažemo manifestaciju Dani Zorana Radmilovića, Timočki omladinski centar, svake godine podržavamo Gitarijadu, jedan od naših najvećih muzičkih festivala, gde smo organizovali dobrotvornu akciju Ošišaj se, budi roker. Trenutno smo najviše posvećeni velikoj nacionalnoj kampanji Otvorimo zajedno Narodni muzej. U okviru te kampanje potrošači širom Srbije kupovinom specijalnog izdanja limenki doprineće prikupljanju sredstava potrebnih za otvaranje Narodnog muzeja u Beogradu. Akcija je već uzela maha i reakcije ljudi su izvanredne. Zadovoljstvo nam je da pomognemo koliko god je to moguće i čvrsto verujemo da bi svaka kompanija trebalo kroz različite projekte da doprinese postizanju pozitivnih promena u društvu uopšte.
Naša želja je da pomognemo u što bržem otvaranju ove institucije, ali i dodatnoj edukaciji šire javnosti jer će dela koja su na limenkama biti samo deo bogate postavke koja nas očekuje kada se Muzej otvori
Kako ste došli na ideju da pokrenete akciju baš za završetak radova na renoviranju Narodnog muzeja koji ne radi 15 godina, od 2003? Šta vas je motivisalo?
Saradnja je došla sasvim prirodno jer nas je spojila tradicija – Zaječarsko mnogo polaže na očuvanje tradicionalnih i porodičnih vrednosti, te upravo otuda i veza sa Narodnim muzejom. Ponosni smo što će Zaječarsko, zajedno sa svojim potrošačima doprineti otvaranju institucije od izuzetnog nacionalnog i kulturnog značaja u kojoj se nalazi neprocenjivi deo naše kulturne baštine, i što ćemo nastaviti da prenosimo tradicionalne vrednosti.
Trudimo se da promovišemo sve ono najbolje što imamo kao društvo, kao što su kultura, umetnost, slikarstvo. Verujemo da umetnost treba da bude dostupna svima, i uvek je dobro da ljudi što više budu u kontaktu sa našim nasleđem. Naravno, vodili smo se i aktuelnim svetskim trendovima koji uspešno povezuju različite industrije i kulturu – na primer, odlična potvrda toga je i saradnja brenda Heineken i Van Gogovog muzeja u Amsterdamu kada je predstavljena i jedinstvena serija flašica ovog piva inspirisana čuvenim Suncokretima poznatog umetnika.
Pomažemo sportskim klubovima u Nišu, Subotici i Novom Sadu, Danima Zorana Radmilovića, Timočkom omladinskom centru, podržavamo Gitarijadu dobrotvornom akcijom Ošišaj se, budi roker, obnovili smo Pozorište u Zaječaru
Na prvi pogled pivo nema veze sa kulturom već predstavlja određeni stil življenja. Objasnite nam tu pomalo čudnu vezu.
Kultura je nevidljiva veza koja spaja ljude, a veza između Zaječarskog piva i kulture zasniva se na tradiciji i želji da promovišemo i očuvamo prave vrednosti u društvu. Naše kulturne vrednosti i verovanja se izražavaju kroz naš način života, tako isto i kroz načine poslovanja. Zaječarsko pivo je domaći brend koji decenijama neguje i pomaže brojne kulturne manifestacije i organizacije, te i ovim projektom nastavljamo da razvijamo društveno odgovorno poslovanje, na zadovoljstvo jedne kulturne institucije kao što je Narodni muzej, ali i na zadovoljstvo potrošača.
Limenke Zaječarskog piva od 1. februara do 15. juna krasiće replike četiri umetnička dela –Vuk Karadžić Dimitrija Avramovića, Miloš, Marko i vila Paje Jovanovića, Motiv iz Šida Save Šumanovića i Stablo u šumi Nadežde Petrović. Zašto ste odabrali baš ta dela iz bogate riznice kuće koja „sabira sve starine“ i koja „za potomstvo treba da ih sačuva“?
Bio je veliki izazov odabrati umetnička dela za kampanju kada znamo kakvo se kulturno bogatstvo nalazi u riznicama Narodnog muzeja. U saradnji sa timom profesionalaca iz Muzeja, koje odlikuje izuzetna stručnost i posvećenost ovom poslu, odabrali smo pomenute slike. Svaka od njih ima veliku vrednost, posebnu priču. Na primer, portret Vuka Karadžića se kao poklon u Muzeju čuva od 1864. godine, među ukupno 77 radova autora Dimitrija Avramovića, slikara koga je ovaj rad, između ostalog, preporučio knezu Mihailu Obrenoviću da ga angažuje za oslikavanje ikonostasa i unutrašnjosti tada novoizgrađene Saborne crkve u Beogradu. Jako zanimljiva i od izuzetne vrednosti su i ostala umetnička dela. Kao što sam pomenula, naša želja je da pomognemo u što bržem otvaranju ove institucije, ali i dodatnoj edukaciji šire javnosti jer će one biti samo deo bogate postavke koja nas očekuje kada se Muzej otvori.
Šta biste vi lično još voleli da se promeni ili transformiše u ovoj državi, a čemu bi doprinos mogla da vaša kompanija?
Naravno da uvek postoji prostor za dodatni napredak u svim oblastima društva, ali ono što bismo posebno istakli u vezi sa našom kompanijom kada govorimo o društvenoj odgovornosti jeste kontinuitet u poslovanju. Smatramo da je za svaki dugoročni i kvalitetan rezultat potrebno vreme, posvećenost, sistemski pristup, uz temeljnu analizu svakog detalja i važnu viziju u poslovanju. U skladu sa tim, nastavićemo i ubuduće da se bavimo projektima koji donose pozitivne promene u društvu, da pomažemo ljudima u mestima širom Srbije, ali i da pokrećemo nove ideje i zajednicu da se uključi u taj proces.
Trudimo se da promovišemo sve najbolje što imamo kao društvo – kulturu, umetnost, slikarstvo. Verujemo da umetnost treba da bude dostupna svima, i uvek je dobro da ljudi što više budu u kontaktu sa našim nasleđem
Budući da je vaš brend nosilac pivarske tradicije kod nas, da li biste voleli da jednog dana otvorite i muzej piva?
Svakako da naša kompanija u dugoročnom planu ima i pokretanje jedne takve muzejske postavke u Zaječaru, u srcu naše pivare. To je ujedno naša obaveza, uz veliku zahvalnost koju dugujemo svim vernim potrošačima Zaječarskog piva.