13.04.2018.

Nevena Kurtović: Za stanje u društvu odgovorni smo svi. Hajde da ne zatvaramo oči!

Z. Antonijević
Privatna arhiva
Kad je čoveku teško, tu su bližnji, a kada je društvu teško, tu su odgovorne kompanije koje predvode pojedinci svesni trenutka u kom živimo i moći komunikacije

Nevena Kurtović

Jednu takvu kompaniju, specijalizovanu za komunikacije i reklamiranje, predvodi jedna jaka žena – Nevena Kurtović, a čini se da je njen tim u marketinškoj agenciji Fusion Communications, delu Direct Media sistema, sasvim razumeo trenutak u kom deluje, pa već godinama izlazi na crtu veoma važnim lokalnim i globalnim problemima čoveka i društva.
Zato smo sa njom hteli da popričamo o altruizmu, a ona nam je usput otkrila još ponešto o odgovornosti svakog pojedinca, edukaciji, volontiranju, milenijalcima i o tome zašto je srpsku reči sadržaj istisnula ebgleska reč content.

Kada neko pogleda portfolio vaše agencije i vidi u njemu kampanje: Jedna fotografija dnevno u najgoroj godini mog života – u žižu je stavila problem nasilja nad ženama, pa kampanju Najvažniji poziv, koja je neke građane Srbije po prvi put podstakla da razmišljaju o doniranju organa, potom Bitka za bebe, koja se bavila prevencijom smrtnosti prevremeno rođenih beba, te kampanju I ja se borim!, kojom već četvrtu godinu pomažete mališanima obolelim od raka, čovek može da kaže samo: vau, kakav društveni angažman! A vi sve to vodite, da li ste ponosni i na šta najviše?
Izuzetno sam ponosna na ceo tim, kao i na ceo naš sistem što nesebično učestvuje u ovakvim projektima. Zbog prirode našeg posla imamo mehanizme da na pravi način osmislimo i iskomuniciramo poruke naših klijenata. Od velikog je značaja da to iskoristimo i za društveno odgovorne teme, čak mogu reći da to smatram našom odgovornošću. Ponosna sam najpre što imamo tako sjajne ljude iz različitih organizacija koji toliko predano rade da se osvesti neka važna tema u javnosti, da one nisi tabu i nisu bauk, one su važne i koliko god nekada bile neprijatne ili tužne, ne treba da bežimo od njih nego da se borimo.

Verujemo da je pitanje zaštite dece na internetu važna društvena tema koja zahteva angažovanost i sistemski pristup. A najbolja zaštita je odlična edukacija

Na festivalu integrisanih komunikacija za kampanju I ja se borim! dobili ste nagradu Kaktus za najbolju neprofitnu kampanju, ali i nagradu UEPS. Šta vas podstiče na saradnju sa NURDOR-om i šta je vama lično i ljudima u agenciji ovde nagrada?
Sve što mi možemo jeste da pokrenemo temu, da smislimo kreativan način da probudimo ljude, da ne zatvaraju oči, da se ti mali ljudi i njihovi roditelji svakodnevno bore i da sa sloganom I ja se borim! mi postajemo deo njihove borbe, u nadi da ćemo ima minimalno olakšati okolnosti u kojima se su našli. Tu snagu koju vidimo kod njih je nesporno razlog da se svaki čovek uključi u tu borbu.

Šta je društvena odgovornost u društvu u kojem živimo? Čini se da je mnogo važnih problema sistem prepustio svima nama i vama.
Ne bih komentarisala da li je to nama prepušteno ili ne. Mi smo izabrali da se uključimo u određene projekte. Ja duboko verujem da je ne samo na organizaciji već i na pojedincu da doprinosi društvenoj odgovornosti.

Važno je naći finu granicu između old and new world. Ne možemo da ne prihvatimo trend u kojem se kreću komunikacije, ali ne moramo ni slepo da prihvatamo sve što nam se baci pod noge

Uz vašu pomoć urađena je prva virtuelna muzejska postavka Doživi Teslu u Muzeju Nikole Tesle, a radili ste i Sajber-bukvar Telenor fondacije koji je okupio državne institucije i privatni sektor u borbi za edukaciju dece o digitalnom nasilju. Stalo vam je do edukacije mladih, šta mislite da je važno da deca nauče o prošlosti?
I naši klijenti i mi sa njima imamo potrebu, i to ne samo kroz core biznis kojim se bavimo, da gledamo šire i mislimo na opštu bezbednost, posebno u našoj sadašnjici koja je sve brža i brža i sve više digitalna. Najveća briga su nam svakako najmlađi, i to kako da ih edukujemo, tako i da ih zaštitimo. Imajući u vidu da je naše društvo duboko u procesu digitalizacije, verujemo da je pitanje zaštite dece na internetu važna društvena tema koja zahteva angažovanost i sistemski pristup. A najbolja zaštita je odlična edukacija i srećni smo sto postoje projekti i klijenti koji sa nama zajedno rade na tome da najmlađi razumeju sve prednosti i mane interneta i društvenih mreža.

Direct Media Academy ove godine nosi naziv I have a Dream i otvara vrata svima koji žele da pričaju o strategiji, planiranju, istraživanju, digitalu, PR-u, društvenim mrežama, inovacijama, savremenim metodama i alatima, trendovima

Koristite spoj kreacije i komunikacije za opšte dobro, vaši zaposleni volontiraju u mnogobrojnim projektima. Kako locirate društvene probleme u koje ćete se uključiti?
Zaposleni u Direct Media sistemu tradicionalno volontiraju već godinama. Poslednjih nekoliko godina imali smo priliv novozaposlenih iz redova generacije milenijalaca kod kojih je dosta izražen altruizam, želja da se vrati zajednici, pa se javila potreba da formalizujemo volontiranje. To podrazumeva da se svakoj volonterskoj aktivnosti pristupa nakon što se pažljivo analiziraju želje i potrebe zaposlenih i istovremeno lokalne sredine. Prethodne dve godine volontiralo se na teritoriji Beograda, prošle u Sremskoj Kamenici, a razlog tome je decentralizovanje podrške kompanije i izmeštanja zaposlenih u novo okruženje. Ideja je da benefit osete i zaposleni i ustanova u kojoj se volontira, a to se i pokazalo kroz zajedničke evaluacije ovih programa. Kreativnost u samom odabiru volonterske aktivnosti jeste rezultat dobre energije i zalaganja.

Duboko verujem da je ne samo na organizaciji već i na pojedincu da doprinosi društvenoj odgovornosti

U kom komunikacionom segmentu se promene najbrže događaju? Šta je uspešna komunikacija? Na šta se fokusira vaša agencija? Zašto je content najznačajniji i za komunikaciju i za kreaciju?
Komunikacije se menjaju, u svakom segmentu, samo jedna stvar ostaje večna, a to je potreba za komunikacijom. Najuspešnija komunikacija je, između ostalog, kad se obe strane razumeju. Content je postala reč koja se toliko često koristi da smo se odmakli od njenog primarnog značenja, a to je prilično jednostavno – sadržaj. Ono što izgovaramo, pokazujemo, komuniciramo – sve što jeste sadržaj komunikacije. Formiranje sadržaja je sada veliki izazov za nas u ovoj industriji zato što imamo direktan feedback od naše publike i zato što brzina kojom se sve dešava zahteva i neke nove veštine i način razmišljanja.

Nevena Kurtović

Kako se borite za klijente?
Radom i učenjem. Posvećeni smo našim partnerima i klijentima i mislim da je ideja da vremenom postanemo zaista partneri i da se izbriše granica klijent-agencija.

Najveća briga su nam najmlađi, i to kako da ih edukujemo, tako i da ih zaštitimo

Od čega nikada nećete odustati?
Od želje da pomeramo granice.

Šta vas nervira, a šta vas čini srećnom? Kako se opuštate?
Kako odgovoriti na ovo pitanje a da ne zvuči kao kliše 😉 Imam dvoje dece, to vam je odgovor na dva pitanja. A šta me nervira? Zaista se trudim da me ništa naročito ne nervira, ali ako bih morala nešto da izdvojim, onda ume zaista da me iznova iznenadi kad neko jednostavno ne želi da izađe izvan zacrtanih okvira. Novi trendovi su nam omogućili širinu u svakom smislu, pa hajde da je iskoristimo.

Kako zamišljate komunikaciju druge polovine 21. veka?\
Digitalno doba u kojem se nalazimo učinilo je da komunikacija teče brže i lakše. Nekad odete na put i ljudi koji su ostali vam zaista nedostaju, a vi sada možete da ih vidite, da praktično budu sa vama iako ste u drugom gradu itd. Društvene mreže i digital su nam omogućili nešto o čemu smo pre mogli samo da sanjamo. Sa druge strane, to je sa sobom povuklo jako puno negativnosti sa kojima se treba boriti. Mislim da je za komunikacije važno da se nađe ta fina granica između old and new world. Ne možemo da ne prihvatimo trend u kojem se kreću komunikacije, ali ne moramo ni slepo da prihvatamo bezgranično sve što nam se baci pod noge.

Sa sloganom I ja se borim! mi postajemo deo njihove borbe, u nadi da ćemo ima minimalno olakšati okolnosti u kojima se su našli. Tu snagu koju vidimo kod njih je nesporno razlog da se svaki čovek uključi u tu borbu

Ove godine biće održana deveta Direct Media Academy, a na svakoj i vi aktivno učestvujete. Koja je tema ovogodišnje DM akademije? Šta ćemo to novo i zanimljivo čuti?
Direct Media Academy ove godine nosi naziv I have a Dream i ovog puta otvara vrata svim zainteresovanim koji žele da pričaju o strategiji, planiranju, istraživanju, digitalu, PR-u, društvenim mrežama, inovacijama, savremenim metodama i alatima, trendovima. To znači da će  DM akademija od ove godine biti mesto na kome ćemo zajedno sa našim kolegama, partnerima, preduzetnicima, prijateljima i svim drugim zainteresovanim moći da podelimo svoju ekspertizu i sveobuhvatan uvid u marketinške komunikacije. Da razmenimo iskustva. Ono što je najzanimljivije – bićemo u prilici da čujemo i velike svetske eksperte koji su ostavili i dalje ostavljaju trag u svetu komunikacija. Reč je o Farisu Jakobu, suosnivaču nomadske agencije za strateško i inovacijsko savetovanje Genius/Steals, koja sarađuje sa brendovima, agencijama i startapovima širom sveta, kao i Jonasu Kjelbergu, jednom od kreatora platforme Skype. Svi smo uzbuđeni i jedva čekamo da Akademija počne.