15.04.2017.

Beauty blogerka je posao iz snova – sa mnogo nula

Mila Rebac
Instagram
beauty influenserke

Youtuberka Zoe Sugg započela je svoju karijeru kao Zoella sa takozvanim haul klipovima i tako sakupila preko 11 miliona pratilaca

Sa jednim jedinim postom zarađuju nekoliko naših godišnjih plata: Forbes je, po prvi put, objavio listu najuticajnijih influenserki iz celog sveta – a od silnih nula nam se zavrtelo u glavi!

Možemo se do prekosutra smejati (i podsmevati) beauty blogerkama koje snimaju selfije dok sede u kafiću ili snimaju vlog o novim make-up proizvodima. Činjenica je da se možemo ugristi i za jezik zbog toga. A evo i argumenta: američki magazin Forbes je objavio listu najuticajnijih influenserki iz celog sveta i sada imamo crno na belo sume kojima barataju, kako ih mnogi markiraju, praznoglave blogerke – koje su u stvari maestralne biznismenke i daleko od praznoglavih. Biti influenser je i te kako unosan posao…

Top influenseri sa preko sedam miliona pratilaca na YouTubeu za saradnju sa nekim kozmetičkim brendom mogu da traže i do 300.000 dolara!

U saradnji sa social media i influenser analitičarima Traackr i Captiv8, Forbes se pozabavio novom branšom, a rezultati su frapantni: top influenseri sa preko sedam miliona pratilaca na YouTubeu za saradnju sa nekim kozmetičkim brendom mogu da traže i do 300.000 dolara! A za jedan post na Facebooku ili Instagramu mogu da dobiju i do 190.000 dolara. A ovo je samo vrh ledenog brega: na postove dolazi i godišnja saradnja sa velikim korporacijama, reklame i licencni ugovori. Zvezde nove digitalne branše imaju mnogooo razloga za opušteno snimanje klipova jer im ono donosi zaista mnogo novca.

Vrlo mladi preduzetnici: većina top influensera rođena je posle 1980!

Forbes je namerno odlučio da poznate ličnosti poput Kardashian klana, Swiftove, Biebera & Co. isključi iz ove analize, te se fokusirao isključivo na influensere koji su novac zaradili vlogovanjem i blogovanjem. Još jedan kriterijum: u izbor su ušli oni koji postuju sve na engleskom jeziku.

TOP 5 NAJUTICAJNIJIH BEAUTY INFLUENSERKI

1 Zoe Sugg

beauty influenserke

Youtuberka Zoe Sugg započela je svoju karijeru kao Zoella sa takozvanim haul klipovima i tako sakupila preko 11 miliona pratilaca. U međuvremenu ova Britanka ne samo da je lansirala kozmetičku liniju sa svojim potpisom već je objavila i dve knjige – te se ubraja i u bestseler autore Velike Britanije.

2 Michelle Phan

beauty influenserke

Životni put Michelle Phan je klasičan primer ispunjenja američkog sna i to preko YouTubea. Njena beauty box kompanija Ipsy vredi 500 miliona dolara!

3 Huda Kattan

beauty influenserke

Ona je prekoračila kulturne granice: Amerikanka iranskog porekla ima na svom Instagram profilu jednak broj pratilaca kako iz Amerike, tako i iz Azije. Savršeno našminkane devojke sa hidžabom nisu retkost na njenom Insta feedu. Naravno, i ona poseduje svoju kozmetičku liniju pod nazivom Huda Beauty i spada u najprodavanije proizvode u lancu parfimerija Sephora.

4 Nikkie de Jager

beauty influenserke

Make-up tutorijali sa NikkieTutorials YT kanala doneli su ovoj Holanđanki preko šest miliona pratilaca na YouTubeu i još dodatnih sedam miliona na Instagramu. Podrazumeva se da je i ova influenserka uspešno lansirala svoju kozmetičku liniju… (uočavate repeticiju?)

5 Shannon Harris

beauty influenserke

YuoTuberka Shannon se u ovom poslu nalazi skoro pola svog života: Australijanka je 2009. godine objavila svoj prvi video na YT pod imenom Shaaanxo i od tada je prikupila skoro tri miliona pratilaca. Njena kozmetička linija se zove xoBeauty.