Ukoliko vam fali inspiracija za odevanje, umesto na pisti, potražite je na filmskom platnu.
Izdvajamo naslove u kojima su kostimografi kreirali bolje zimske komade nego većina modnih dizajnera za svoje F/W kolekcije.
Doktor Živago (1965)
Iako dizajneri danas polako odbacuju krzno, nekada je ono bilo simbol luksuza i zimske mode.
Krzno je i simbol filma Doktor Živago. Kostime je dizajnirala Phyllis Dalton, a oni su pokrenuli modnu revoluciju. Kada film pogledamo danas i vidimo Julie Christie u krznu, dugim i strukiranim kaputima, belim košuljama i aksesoarom u vidu dugačkih rukavica, plišanih čokera, mašni, šubara, beretki i šešira – možemo slobodno reći da je ona ikona jednog romantičnog zimskog stila. Phyllisini kostimi inspirisali su Živago look i motivisali dizajnere da u svoje kolekcije inkorporiraju, pre svega, visoke kragne i krznene obrube na zimskim kaputima. Svila i duboke čizme, koje su direktna asocijacija na ovaj film, i danas su u modi.
Dakle – dugački kaputi, duboke čizme, svila i krzno. Naravno, ako je krzno fejk – tim bolje.
Grand Budapest Hotel (2013)
Filmovi Wesa Andersona bi mogli biti inspiracija za sve vas koji slavite ekscentrični modni duh – a posebno zimska kostimografska idila predstavljena u ostvarenju Grand Budapest Hotel.
Kostimografkinja Milena Canonero je, kako bi na pravi način predstavila duh izmišljene evropske republike Zubrowke između dva rata, za inspiraciju uzimala fotografije Mana Raya ili slike Gustava Klimta i Tamare de Lempicke.
Kostimi Tilde Swinton su direktna asocijacija na pomenute umetnike, dok je Pradin kožni trenč koji nosi Willem Daefoe veoma moderan.
Za ovaj film Prada je dizajnirala i set od 21 kofera koji pripada liku Ralpha Fiennesa – Monsieuru Gustaveu.
Carol (2015)
https://www.youtube.com/watch?v=H4z7Px68ywk
Za film Carol reditelja Todda Haynesa kostim je radila Sandy Powell, koja je veoma uspešno probudila njujoršku modu 50-ih.
Bogate boje, šalovi od svile i tartana, mačkaste naočare, crvena beretka i upadljivi broševi – to je sve što vam je potrebno za retro zimski stil!
U filmu o Warholovoj Fabrici kostim je veoma važan jer ta ekipa je nosila trendi garderobu (ili ju je kreirala s obzirom na to da su neki važni modni dizajneri bili deo nje).
Sienna Miller je odradila dobar posao u ulozi devojke i muze Edie Sedgwick, dok Warhola, takođe sjajno, glumi Guy Pearce. Film nas kostimom podseća da nosimo leopard kapute u kombinaciji sa mornarskim prugama, lakovane mini-suknje, velike minđuše, dosta šminke i možda najbitnije – stav pop zvezde.
Orlando (1992)
U filmu Orlando, koji je adaptacija istoimenog romana Virginie Woolf, rediteljka Sally Potter je, osim što je veoma dobro izvela narativ, dosta pažnje poklonila kostimu, pa je ovo jedno veoma stylish ostvarenje. Kostimografkinja Sandy Powell, koju smo već pomenuli, za ovaj film zaradila je svoju prvu nominaciju za Oskara u kategoriji, pogađate, najbolji kostim.
Najviše nam se dopada kako je odeven lik Saše (glumi je Charlotte Valandrey) s pletenicama u kosi, kaputima od plavog pliša i bogato ukrašenim šubarama.
Ana Karenjina (2012)
Jacqueline Durran osvojila je Oskara za interpretaciju mode 70-ih godina 19. veka koju vidimo u ovom filmu. Karenjina (Kiera Knightly) šljašti okićena Chanel nakitom, odevena u pretežno tamne tonove – crnu ili bordo.
Dok je kao kontrast Ani – Kiti (Alicia Vikander) vizija u belom, s kraćim haljinama koje simbolizuju čistotu i nevinost.
Morocco (1930)
https://www.youtube.com/watch?v=CZqaWX0obaA&t=50s
Dietrich s maskulinim stavom, u crnom odelu, sa cilindrom i leptir-mašnom, šokirala je svet pre gotovo 90 godina, a o takvom stilu priča se i danas.
Zapravo je i bila Marlenina ideja da se njen lik ponaša kao muški predator, a scena u kojoj ljubi devojku veoma je bitna u filmskom svetu. Maskulini look iz filma Morocco kasnije je ponela i Julie Andrews u filmu Victor Victoria (1982), a citiran je i u mnogim magazinima svaki put kada se priča o androginoj modi.