Hteli vi to da priznate ili ne, sigurno vas privlači ideja da bar na neko vreme postanete deo staroevropske elite. A sada saznajte i kako
Sa svojih 1.979 sedišta obučenih u luksuzan plišani somot grimizne boje, tavanicom koju je oslikao čuveni francuski slikar rusko-jevrejskog porekla Marc Chagall i scenom koja može da podnese čak 450 umetnika, te lusterom teškim preko šest tona, Opéra Garnier slovi za biser baroknog štimunga arhitekture 19. veka. A baš taj veličanstveni luster iz centralnog auditorijuma inspirisao je Gastona Lerouxa, francusku verziju ser Arthura Conana Doylea, da napiše svoj čuveni roman iz 1910. godine Fantom iz opere. Nema veze ako niste čitali knjigu, sigurno ste pogledali film o surovom misterioznom fantomu Eriku iz lože broj pet koji proganja mladu švedsku sopranistkinju Christinu Daaé.
I taman kad smo mislili da odlazak u čuvenu Operu od 11.000 metara kvadratnih s ovakvim pedigreom ne može da zvuči privlačnije, Francuzi su nam zadali udarac u pleksus, ostavljajući nas da se borimo za dah jer prave vrednosti uvek ostavljaju bez teksta, a tu je uglavnom i vazduh višak.
I taman kad smo mislili da odlazak u čuvenu Operu s ovakvim pedigreom ne može da zvuči privlačnije, Francuzi su nam zadali udarac u pleksus, ostavljajući nas da se borimo za dah
Lukavi menadžment čuvene Pariske opere smislio je sjajni marketinški potez koji nas je naveo da maštamo o pljački susedne banke ovog jutra – zamislite da vi, jeste baš vi, odnosno baš svako (ko kešira neke novce, naravno) može da dobije jednu od tih divnih, svetih, luksuznih stolica iz doba Napoleona Trećeg na neko vreme (jer večnost je privilegija megaimućnih ili megatalentovanih). Sva ta baršunasta dekadencija može da nosi vaše ime (ili ime vaše drage). Živela renesansna romantika!
Zamislite da vi, jeste baš vi, odnosno baš svako (ko kešira neke novce, naravno) može da dobije jednu od tih divnih, svetih, luksuznih stolica iz doba Napoleona Trećeg na neko vreme
I naravno da ovde nije reč o zaludnim ego manijacima koji lovom leče svoje frustracije o nedostatku moći, već o izvanrednoj marketinškoj kampanji koja će alarmirati ljubitelje i pokrovitelje umetnosti da postanu deo ovog drevnog pariskog zdanja i pomognu da se održi u trci sa proaktivnim ispunjenjem hibridnog suočavanja sa megalomanskim bezdušnim korporacijama.
I nemojte da brinete da novac koji date za pločicu u okviru sedišta neće otići u prave ruke, naime, budžet od ove akcije odlazi u program pod nazivom Youth Previews koji omogućava ljubiteljima opere mlađim od 28 godina da isprate izvođenja za svega deset evra po odlasku u pozorište. Za razliku od naših opera, ovde mladi koji spadaju u ovaj program čine čak 60 odsto posetilaca pozorišta, što definitivno pruža utehu vrednu hvale i poštovanja.
Ovde nije reč o zaludnim ego manijacima koji lovom leče svoje frustracije o nedostatku moći, već o izvanrednoj marketinškoj kampanji
Ako ste se pripremili da ne padnete u nesvest od cena koje nameće luksuz Evropske unije, vodimo vas u kratki obilazak tajni usvajanja sedišta u Operi. Sve se vrti, normalno, oko mesta u samoj operi gde želite da budete kum ili kuma.
Cena donacije počinje od 1.500 evra za najjeftinija mesta na galeriji do 20.000 evra za korporativne donatore, koji mogu imati i dodatne beneficije od smanjenja poreza (mudro, priznaćete). Prema stepenu svog doprinosa, donatori mogu uživati u mnogobrojnim prednostima, uključujući ugraviranu pločicu s tekstom po želji, privatni obilazak iza scene i druženje s umetnicima uz luksuzni koktel prijem (ako ste izabrali stolicu kod orkestra), kao i mogućnost pozivanja izabranog broja gostiju na predstavu i, naravno, neograničen prilaz prostorima Opere.
Možda vam se sve ovo učini kao hipstersko metasranje, ali verujte, postoje ljudi koji veruju u opstanak lepe umetnosti i nemaju problem to da plate, a to dokazuje i činjenica da je do današnjeg dana usvojeno preko 60 mesta, što iznosi više od 400.000 evra. Lepota će spasti svet, o da!