02.08.2018.

Marija, Nevena i Stefan: Tiny Lulu je i dečak i devojčica, govori u stihu i nosi snažnu poruku

Zorica Antonijević
Dalibor Stanković

Negde u svemiru… Iza sedam mora i sedam gora, na oblaku koji peva, rodio se Tiny Lulu…

Tiny Lulu

… Tiny Lulu je prijatelj i devojčica i dečaka. On sa sobom nosi poruku mnogo snažniju od pola, bezrezervnu ljubav i posvećenost. Ume da sasluša i uteši. Ali i da zabavi. Tu je za svu decu…. tako počinje priča Marije Višnjevac Koljajić i Nevene Mijić, mama koje nisu htele da upadnu u plavo-roze zamku odeće za mališane i zato su pokrenule brend Tiny Lulu Kids Fashin. Onda im se pridružio grafički dizajner Stefan Gajić i svemu dao pečat jednostavnim logom koji nosi važnu poruku. U čemu je tajna Tiny Lulu i kako moda pomaže da se kod dece razviju zdravi životni stavovi, ispričao nam je ovaj trio.

Za početak, šta je za vas moda za decu?
Nevena:
Modu generalno doživljavamo kao svevremensku pojavu. Ona je za nas simbol slobode – slobode izbora, jednakosti, odrastanja, sloboda blisko povezana sa osećanjima. Po našem mišljenju, moda znači isto za decu i odrasle, oslobađa u trenutku kada dozvoljavamo da njene forme mame osmehe – kao suknje koje devojčice nose samo zato što se vrte, šortseve jer im omogućavaju penjanje, kupaći koji sami mogu da obuku, pončo koji čuva njihove tajne i greje ih. Verujemo u drugačiji pristup, jednostavnost, smislenu priču i uzdamo se u detetov izbor.

U svakom trenutku Tiny Lulu je i dečak i devojčica, čuva tajne, brine se o deci i sve važne stavove saopštava im kroz rimu, u stihu. Nekakva naša verzija anime i animusa

Sve češće se događa da mame u želji da svom detetu ili svojoj deci omoguće drugačiju i kvalitetniju garderobu počnu same i da je kreiraju i šiju. Kako je nastala vaša priča – šta je tajna Tiny Lulu?
Marija:
Isti početak ima i Tiny Lulu. Pored strasti i posvećenosti koju svi imamo na početku, ono što nas verovatno razlikuje jeste to što se nama, mamama, pridružio i Stefan koji je mlađi od nas, odličan grafički dizajner, odlikuje ga zaljubljenost u tipografiju, a njegova percepcija i isticanje važnosti svakog detalja jeste deo naše tajne. Drugi deo tajne jeste i činjenica da se vodimo stavom: kupite jednom, imate uvek, u svakoj sezoni za svako dete – dok ne pocepate. Višestruka namena proizvoda. I, jednostavno, ne pravimo kompromis sa sopstvenim idejama.

Tiny Lulu

Šta vas je inspirisalo?
Nevena:
Naš tim je sastavljen od pojedinaca koji su puni inicijativa – od onih malih do nekih značajnijih kao što je osnivanje dečjeg brenda, pa mislim da je samo bilo pitanje izbora teme kojom ćemo se baviti. Nas mame pokrenula je svakako priča oko majčinstva, a Stefana, pretpostavljamo, brendiranje dečjih stvari po prvi put, a potajno se nadamo i rad sa nama.

Nemamo klasične roze/plave kombinacije, kad god možemo, pravimo unisex proizvode, a motiviše nas otkriće da su klinci rođeni sa stavom o jednakosti, na nama je samo da ih u tome podržimo i damo malo drugačiji izbor

Sam logo vašeg brenda je rečit, pa nam recite nešto o njemu. Kako ste se i zašto odlučili da deci odmalena kroz logo kažete veoma važnu stvar. I kako gledate na to što se rodna različitost dok je još beba u stomaku boji u plavo odnosno roze?
Stefan:
Cilj svakog logotipa jeste da prenese vrednosti brenda, kao i da poruči šta taj brend predstavlja i u šta veruje.
Tiny Lulu je simbol da su dečaci i devojčice jednaki. Nas cilj je bio da logo, koji je sačinjen od jednostavnih grafičkih elemenata, čini devojčicu koja ima mašnicu na glavi, ali kada se okrene,  pretvara se u dečaka sa leptir-mašnom.
Ideja je takođe bila da mališani mogu lako da ga nacrtaju jer Tiny Lulu nije samo brend odeće – on je prijatelj!
Marija: Prilično smo ujedinjenih mišljenja u vezi sa ravnopravnošću i slobodom. To prenosimo i na vaspitanje sopstvene dece. Tiny Lulu je jedna sveobuhvatna priča. U svakom trenutku Tiny Lulu je i dečak i devojčica, čuva tajne, brine se o deci i sve važne stavove saopštava im kroz rimu, u stihu. Nekakva naša verzija anime i animusa.
Nevena: Tema roze i plave boje je stara tema – sada se priča samo o novcu koji se zarađuje zahvaljujući ovoj podeli. Svako odstupanje od nje zahteva vreme za edukaciju ciljne grupe, a samim tim i manju tržišnu nišu. Mnogo puta ljudima objašnjavamo zašto nemamo klasične roze/plave kombinacije, zašto svaku priliku koristimo da stvaramo unisex proizvode, ali genijalno otkriće koje nas svaki dan motiviše jeste da klinci shvataju, ne znaju za drugačije – oni su rođeni sa stavom o jednakosti, na nama je samo da ih u tome podržimo i damo malo drugačiji izbor.

Tiny Lulu

Logo je sačinjen od jednostavnih grafičkih elemenata, čini devojčicu koja ima mašnicu na glavi, ali kada se okrene, pretvara se u dečaka sa leptir-mašnom. Ideja je bila da mališani mogu lako da ga nacrtaju jer Tiny Lulu nije samo brend odeće – on je prijatelj!

Kako je podeljen posao u vašem malom timu? Gde vam je proizvodnja? Gde nabavljate materijale?
Marija:
Tiny Lulu je dečji brend koji postoji tek godinu dana, samim tim smo i dalje maleni. Kao i svaki drugi mali brend u tekstilnoj industriji, nailazimo na dosta prepreka, kako sa dobavljačima, tako i u proizvodnji. Možemo da kažemo da je to najveći napredak u odnosu na prethodnu godinu koju smo iskoristili za građenje brenda – sredili smo unutrašnju organizaciju, imamo stabilna partnerstva i konačno možemo da budemo okrenuti daljem razvoju.
Proizvodnja nam je u Beogradu, dok materijale nabavljamo preko posrednika iz Italije. Likra koju koristimo odličnog je kvaliteta i ispunjava zahteve ciljne grupe – da ne bledi, brzo se suši i prijatna je na koži. Ne proizvodimo dok nismo apsolutno sigurni da je to što radimo najbolje što možemo jer, kao i svim roditeljima, i nama je jako važno šta će naša deca nositi.

Tiny Lulu

Šta sve od odevnih komada za mališane imate u ponudi?
Nevena:
Kolekcija Summer 2018 je obogaćena u odnosu na prethodno leto. Trenutno u prodaji imamo kupaće kostime za devojčice i dečake – basic koji glavnu ulogu daje Lulu, i perajca koja imaju isti kroj, ali drugačiji dizajn. Nama je jako važno da kupcima budemo sigurna luka, da kada kod nas pronađete nešto što vam odgovara, to će uvek biti proizvod istog kroja na koji možete da se oslonite i ne rizikujete.
A tu je i nova zvezda – pončo/peškir (opet ta višestruka namena) za decu, od 0+ godina, univerzalna dimenzija i fortir 100 odsto pamuk. Šampanjac boja, krije Lulu u džepu koji je neophodan svakom klincu kako na plaži, bazenu, tako i u svakodnevnom banjanju kod kuće.

Naši kupci su svi, iako nam se čini da inostranstvo brže prihvata naš jednostavan, sveden dizajn. Zasad smo jedini dečji domaći brend koji pravi kupaće kostime, što je u izvesnom smislu i naša prednost

Likovnost nekih vaših odevnih komada kao da stiže iz neke epohe, ima li malo inspiracije, istine u tome?
Nevena:
Iako bi se možda prvo pomislilo na slikovitost šezdesetih i osamdesetih godina, Lulu to svakako prevazilazi. Ako se uzme u obzir da se vodimo što jednostavnijim dizajnom i krojem, da biramo 100 odsto prirodne materijale – svaki put kada nam proizvod to dozvoljava, mislim da se možete složiti sa tim da onda ceo brend može biti deo svake dosadašnje ili buduće epohe, baš kao i poruka koju nosi sa sobom, zar ne?

Tiny Lulu

Moda znači isto za decu i odrasle, oslobađa u trenutku kada dozvoljavamo da njene forme mame osmehe – kao suknje koje devojčice nose samo zato što se vrte, šortseve jer im omogućavaju penjanje, kupaći koji sami mogu da obuku

Ko su vaši kupci? Imate Instagram profil i online shop, a može li negde uživo da se dotakne, proba i kupi ono što stvarate?
Marija:
Naši kupci su svi – nikada ne znamo odakle će se neko javiti. Reakcije su od samog početka izuzetno dobre, deca prepoznaju Lulu, što nam je i potvrda da smo na dobrom putu. Strogo postavljanje pravila možda nas nekada košta prilika, iako nam se čini da inostranstvo brže prihvata naš jednostavan, sveden dizajn. Zasad smo jedini dečji domaći brend koji pravi kupaće kostime, što je u izvesnom smislu i naša prednost.


Imamo Instagram i Facebook profil, naš website sa online shopom, a proizvodi se mogu pogledati, probati i kupiti i u koncept radnjama FabLivingByUna u Krunskoj ulici i Makadam na Kosančićevom vencu.