Samospoznaja kao statusni simbol
Luksuz se povezuje sa brigom o sebi – kako unutrašnjom, tako i spoljašnjom. Dobrostojeći milenijalci svoj novac ne troše više (samo) na materijalne stvari. Fokus im je u potpunosti usmeren na ego trip, sve u cilju postizanja mentalnog i fizičkog balansa. Bilo da se radi o luksuznim kozmetičkim tretmanima i proizvodima ili putovanju u pustinju, cela priča oko nove generacije vrti se oko samospoznaje i okrenutosti sebi.
Wellth je nova forma blagostanja
Od reči wellness i health nastala je kovanica wellth – kao univerzalni izraz za mentalno i fizičko blagostanje. Američki savetnik Jason Wachob je wellth definisao kao modernu valutu za sopstveni životni račun. I zaista, ideologija nove generacije vrti se oko JA kulta. U vremenu kada posao i emotivne veze više ne ulivaju sigurnost, čovek se okreće onom što mu je najbliže – samom sebi. Biti najbolji prijatelj sa samim sobom jeste moto kojim se sve više ljudi vodi. Telo ne služi samo za negu i treniranje, već kao alat za kvalitetniji život. Stoga se izvodi zaključak da egoizam nije više reč negativne konotacije – već formula za sreću.
Nova iskustva mogu slobodno da koštaju više
Tako healsteri odlaze na luksuzna putovanja u nepoznato, na mesta van civilizacije – gde mogu da provedu vreme sami sa sobom u potrazi za dobrim osećajem. Energy clearing iliti čišćenje tela od negativnih misli i odbijanje sveg materijalnog od sebe jeste nov trend kojem se okreću ne samo avanturisti već i obični smrtnici sa naštelovanim gustim rasporedom obaveza 24/7, gde im je svakodnevica satkana od poslovnih obaveza, stresa i virtuelnog životarenja.
Ideologija nove generacije vrti se oko JA kulta. U vremenu kada posao i emotivne veze više ne ulivaju sigurnost, čovek se okreće onom što mu je najbliže – samom sebi
Za mene je to ironija civilizacije: prvo se radilo o tome da se što više zaradi, a sada da se oslobodimo svega. Kompjuter, mobilni, make-up – barem na određeno vreme. Global Wellness Institute objavio je da se na svetskom godišnjem nivou potroši 940 milijardi evra na kozmetiku i anti-aging, 610 milijardi na zdravu ishranu i suplemente, 530 milijardi na wellness putovanja, 510 milijardi na fitnes i 500 milijardi na zdravstvenu prevenciju!
I evo ga opet – skromnost je poprilično skupa. Što su odlasci na potpuno nepoznata mesta egzotičnija, to postajete veća zvezda u vašem hipster-okruženju. Ako ste zagrlili gorile u Ugandi ili otišli u Indiju na duhovno pročišćenje, postaćete epicenter interesovanja – naročito na društvenim mrežama. Samo je pitanje vremena kada će healsteri postati novi hipsteri. Tako odlazak na Burning Man Festival u Nevadi postaje ultimativna destinacija za sve one koji su nezadovoljni svojim životom, odnosno svakodnevicom (i mogu sebi nonšalantno da priušte ovo putovanje), gde mogu da pronađu put do samog sebe kroz muziku i umetnost usred pustinje.
Ironija civilizacije: prvo se radilo o tome da se što više zaradi, a sada da se oslobodimo svega. Kompjuter, mobilni, make-up – barem na određeno vreme
Ranije je nekako sve bilo jednostavnije: kada se ne osećaš dobro – potražiš pomoć lekara, kada si gladan, odeš u restoran, a ako želiš lepšu kožu, onda te put odvede do kozmetičarke. Danas se granice između različitih feel good branši preklapaju. A raznovrsnost ponude za JA konzumente ekstremno je široka. Jedva čekam da vidim šta će nam healsteri još novo doneti…