Od ovoga trenutka na virtuelnim zidovima našeg onlajn galerijskog prostora izloženi su raznoliki, kako stilski tako i koloritno, radovi grafičkog dizajnera Branka Tmušića
Izložba će biti postavljena do kraja meseca.
Radno vreme galerije je 24/7!
Dobro došli!
Kako bi opisao svoj pristup dizajnu?
Dizajn je pre svega funkcija pa tek posle, ako baš mora, lični potpis dizajnera kao umetnika. Kad stvaram, trudim se da sve što imam kažem uz što manje poteza, elemenata, detalja. Less is more je možda otrcana fraza, ali, zaista, ako artikulišeš s minimumom objašnjenja, onda stvarno umeš da se izražavaš.
Šta je tvoj dizajnerski adut i kako si ga razvio tokom dosadašnje karijere?
Uh, preteško pitanje. Možda sam pristup rešavanju određenog zadatka. Uverenje da se sve može razložiti na milion članova i onda posle, mic po mic, sklopiti u konačan odgovor. Kao i u svemu ostalom u životu, iskustvo je glavni alat za usavršavanje, razvijanje, pa je tako i u grafičkom dizajnu. Kad svaki dan na nečemu radiš – neminovno je da će sutra biti bolje nego juče.
Less is more je možda otrcana fraza, ali, zaista, ako artikulišeš s minimumom objašnjenja, onda stvarno umeš da se izražavaš
Radio si i radiš u marketinškim agencijama, za različite klijente. Kakav brif najviše voliš da dobiješ?
Iskreno, najviše pogrešno adresiran J.
Kako ostati kreativan kada radiš pod pritiskom?
Pod pritiskom kreativnost često zna da ispari i tada se pretvoriš u bager koji razgrće sve šta treba usled nedostatka vremena. Snalaziš se kako znaš i umeš. Kolege su obično tu da te podrže, usmere i oraspolože. Ali, svakako, taj osećaj prestane kada se sve završi i kad si opet slobodan da radiš ono što te radi. I onda se pune baterije kreativnosti.
Kako reaguješ na fidbek? Kada si poslednji put dobio negativnu kritiku na rad? A kada pozitivnu?
Fidebek je super. Ako je smislen i argumentovan. Onda može i da obori koncept skroz i da budeš skroz okej sa tim. Fidbek dođe kao neka brusilica koja te natera da to što si stvorio pogledaš još jednom, ali iz druge perspektive, i onda nađeš način da ga dodatno izbrusiš. Svaki dan se susrećem i sa pozitivnim i sa negativnim fidbekovima jer na mestu gde ja radim fidbek je osnovna jedinica građe i funkcije svih živih brendova.
Cilj ka kom težim u poslednje vreme jeste da naučim da posao ne nosim kući, u krevet, u izlazak, na odmor…
Projekti kojima si najzadovoljniji?
Oni projekti za koje ni ne pomisliš da tražiš novčanu naknadu. Oni koji te u startu rašrafe. Kada radiš sa ljudima koji su potpuno drugačiji od tebe, a delite istu strast prema tome što zajedno stvarate. Projekti zbog kojih ne spavaš jer želiš da ih prečešljavaš i iznova pronalaziš neke zabavne ćoškove. Ima ih, baš retko, ali se dese.
…a neki u kojima bi baš voleo da učestvuješ?
Voleo bih da budem deo kreativnog tima nekih veliki festivala, televizijskih spektakla… Evrovizija, Olimpijske igre, dodele nagrada… Nešto na čemu se radi bar godinu dana unapred. Tu me interesuje na koliko zapravo strana može da se grana i razvija to što se prvobitno pojavilo samo kao skica od par linija u vidu logotipa, ispisa, naziva…
Online resursi koji u ovom momentu utiču na tebe i sve što stvaraš?
Instagram, Pinterest, Behance, Vimeo.
Dizajn je pre svega funkcija pa tek posle, ako baš mora, lični potpis dizajnera kao umetnika
Otkrij nam neke poslovne ciljeve koje bi želeo da ostvariš u budućnosti?
Cilj ka kome težim u poslednje vreme jeste da naučim da posao ne nosim kući, u krevet, u izlazak, na odmor. Da ga pustim da ostane na mestu gde bi trebalo da ostane bar do sutra. Volim da učim stalno nešto novo, na dnevnom nivou, na ćelijskom, zato što onda nije važno gde si jer si u stalnom pokretu uvek bliže cilju.