O fenomenu klabinga razgovarali smo sa Anom Veliki, menadžerkom kluba DOT i jednom od organizatora Festivala Let’s Mix It! i platforme Blender.
Za mene je klabing uvek predstavljao oblik muzičkog eskapizma. Za vreme studentskih dana redovno sam posećivala klupske žurke u Beogradu, no što sam starija, sve ređe se pridržavam ovih rituala. Bez obzira na to, ne mogu da ne primetim da je danas klabing svepristutniji način provoda, kako svuda u svetu, tako i u Srbiji. Beograd kao prestonica srpskog klabinga može da parira ostalim evropskim gradovima na tom nivou, nudeći širok spektar žurki. Ovaj grad je odnedavno bogatiji i za Festival elektronske muzike Let’s Mix It!, iza koga stoji platforma Blender. Na Festivalu su nastupili neki od velikana svetske scene elektronske muzike, poput Better Lost Than Stupid, Mano Le Tough i Sonje Moonear. O ovim temama razgovarala sam sa Anom Veliki, menadžerkom kluba DOT i jednom od organizatora Festivala Let’s Mix It! i platforme Blender.
Kako bi opisala scenu elektronske muzike u Srbiji?
Srpska scena doživela je ekspanziju u poslednjih nekoliko godina. Imali smo baš dosta kvalitetnih gostovanja po klubovima i većim žurkama. Sa druge strane, imamo puno odličnih domaćih di-džejeva i talentovanih producenata. Mada, klupska kultura se dosta gubi jer velikih žurki ima sve više, ali sa druge strane, kako raste broj žurki, tako raste i broj klabera.
Klupska kultura se dosta gubi jer velikih žurki ima sve više, ali sa druge, strane kako raste broj žurki, tako raste i broj klabera
Nove generacije, kako to obično biva, prvo posećuju događaje sa više hiljada ljudi, pa tek onda otkrivaju čari noćnih klubova. Klubovi su ipak posebna priča jer se u njima drugačije i lepše doživljava cela ta kultura. I ne naziva se bez veze „kultura“. Ono što bih dodala kao neko moje zapažanje i na šta bih stavila akcenat ili poslala poruku klaberima jeste da istražuju muziku, da ne budu zaslepljeni „top“ imenima na kojima je konstantno akcenat. Ono što hoću da kažem jeste da je globalna scena prepuna različite muzike i da ono što se servira ne mora da bude i najbolje.
Koji je najlepši aspekt tvog posla?
Lepo je to što sam stalno u nekom društvu, akciji i što upoznajem nebrojeno mnogo ljudi. Mada, to nekada može da bude i naporno. Sa svim tim ljudima razmenjujem različita iskustva, doživljaje i energiju, i u tome veoma uživam. Definitivno najlepši aspekt mog posla jeste muzika oko koje se sve i vrti, a ono što je drugima najinteresantnije, a ne mogu da kažem da se ne slažem, jeste to da sam spojila posao i zezanje, što ako iskreno mogu da kažem, nije baš tako lako kao što izgleda (smeh).
Poručila bih klaberima da istražuju muziku, da ne budu zaslepljeni „top“ imenima na kojima je konstantno akcenat
Imaš li omiljenog di-džeja?
Nemam omiljenog di-džeja. Zapravo ništa nemam omiljeno. Ni boju, jelo, godišnje doba, pesmu…
Kojom ste se idejom vodili u kreiranju koncepta Festivala Let’s Mix It!?
Hteli smo da pokrenemo publiku, da sve ljubitelje elektronske muzike i posetioce žurki i festivala izvedemo iz okvira poznatog. Većinu izvođača publika nikada nije imala priliku da sluša u Beogradu i Srbiji, a svi su iz samog vrha svetskih top-lista. Često se ljudi žale kako se žurke ponavljaju i žele promene, a da li su zaista spremni za promene? Nekima je ovaj festival delovao kao eksperiment. Pokazao se kao uspešan. Reakcije su i više nego pozitivne i nama to puno znači. Klaberi slobodno mogu malo više da veruju izboru promotera.
Šta klaberi mogu dalje da očekuju od Blender ekipe?
Blender će nastaviti svojim žurkama da pravi miks žanrova elektronske muzike i prirediće za svakog ponešto. Sledeće što nas očekuje je Kolektiv Turmstrasse u Magacinu Depo 29. aprila, Hernan Cattaneo 2. juna i još mnoštvo događaja ovog leta u Barutani.