Nedavno se na srpskom muzičkom nebu pojavio nov bend koji čine članovi tri već dobro poznata sastava i popunio prazninu koja je na tom nebu postojala
VIDIQ je nov pop rok bend na domaćoj sceni i nedavno je predstavio svoj rad u klubu SubBeerni centar, gde je uživo izveo pesme sa svog prvog EP-a Hotel Yugoslavia i promovisao spot za pesmu Bol. Čine ga Milan Stanković (SevdahBABY), Milen Zlatanović Zmo (Negativ) i Andreja Jovanović (Coolares i producent), a o vidicima tog trija za 42 govori Milan, koji je priču i pokrenuo.
Šta ste imali u vidu i šta ste hteli da mi vidimo kada ste osnovali VIDIQ?
Ideja je bila da se popuni mesto koje čini mi se nedostaje na domaćoj muzičkoj sceni – a to je pop muzika sa jakim stavom, i u ovom slučaju gitarskim zvukom.
Na prvom izdanju albuma ima i ex Yu rok momenata, ali ima i jako moderne produkcije, nečega što i dalje pomalo nedostaje na našoj pop i rok sceni
Svi članovi vašeg benda su iskusni i uspešni muzičari – Milan Stanković (gitara i vokal) poznat je po projektu SevdahBABY, Milen Zlatanović Zmo basista je pop-rok sastava Negativ, a Andreja Jovanović (bubanj) znan je iz kaver benda Coolares, ali i kao muzički producent bendova Kanda Kodža i Nebojša, E-Play itd. Šta se dešava sa vašim matičnim grupama/projektima? I šta vam bi da formirate nov bend?
SevdahBABY je već neko vreme moj solo DJ/producentski projekat, kao što je i bio na samom početku. Upravo ta odluka mi je ostavila puno slobodnog vremena koje sam odmah posvetio VIDIQ-u. A ideja za novi bend? Pa ne znam, nas trojica smo bili instrumentalni deo SevdahBABY Live postave i skontali smo da dobro sarađujemo. Kada su pevačice otišle (ili dobile otkaz :), shvatili smo da nas trojica možemo da radimo mnogo bolje i efikasnije. A ja sam privatno već dugo želeo da sa nekim zasviram neke svoje gitarske pesme, koje nikako nisam mogao da uklopim u SevdahBABY zvuk.
Kakav je to VIDIQ zvuk – da li su to neka nova muzička stremljenja? Šta novo, ili možda staro, donosite našim ušima?
Pa zapravo je kombinacija starog i novog. Na prvom izdanju ima i ex Yu rok momenata, ali ima i jako moderne produkcije, nečega što i dalje pomalo nedostaje na našoj pop i rok sceni.
Zašto baš Hotel Yugoslavia – kakvu simboliku nosi naziv EP-a? Da li postoji neka veza i sa istoimenim hotelom na Zemunskom keju? Ima li tu malo muzičke ili pak bilo koje druge vrste nostalgije?
Pa, fun fact je da smo prvu probu imali u studiju baš pored realnog hotela, a ja sam već neko vreme vozio po glavi taj refren. I onda je radni naziv celog projekta jedno vreme bio Hotel Jugoslavija. A onda su došle i ostale konotacije – o bivšoj domovini, o slučajevima tajnih sastanaka nekih preljubnika u sobama tog hotela itd. itd.
Našoj sceni nedostaje iskrenosti – ljudi spremnih da žrtvuju mnogo, ili čak sve da bi svoju umetnost uobličili i predstavili publici
Koliko je pesama na albumu, da li su žanrovski ujednačene i šta je njihova tematika?
Hotel Yugoslavia je zapravo EP, kraća forma od LP-a i sadrži četiri pesme. Živimo u ubrzanom vremenu i shvatili smo da je makar za početak neka forma između singla i LP albuma nešto što će brže doći do slušalaca. Ono što pesme povezuje je svakako gitarski zvuk, ali svaka od njih naslućuje nekoliko mogućih smerova daljeg razvoja. Tematika je uopšteno rečeno introspekcija. Pesme su veoma lične, ali su pisane sa željom da komuniciraju sa širokom publikom.
Šta nedostaje srpskoj rokenrol i uopšte muzičkoj sceni? A čega ima previše?
Nedostaje iskrenosti – nedostaje ljudi spremnih da žrtvuju mnogo, ili čak sve da bi svoju umetnost uobličili i predstavili publici. Nedostaje jedinstva, jer scena, pogotovo ona alternativna, i dalje pati od klanovske psihologije, podela, ljubomore. A ona druga scena… uh, tamo nedostaje ljudskosti i želje za nečim iskreno kvalitetnim, nečim u šta se veruje, a ne za nečim što samo donosi kratkoročne finansijske rezultate.
Slušate li nešto ovih dana? Preporučite nam neku novu muziku.
Hej, Black Eyed Peas su me oduševili sa par novih old school hip-hop i acid jazz pesama, a od mlađih snaga – Mutoid Man na rokenrol strani, a na elektronskoj, već neko vreme me oduševljava – Sevdaliza.
Ko je izdao EP Hotel Yugoslavia, gde može da se presluša i preuzme? Ko potpisuje spot za numeru Bol?
EP je samizdat preko mog labela Galama!, a dostupan je na svim muzičkim servisima poput Deezera, YouTubea, Bandcampa itd. I da, spot takođe potpisujem ja 😀
Imali ste zapaženu promociju u klubu SubBeerni centar, hoćemo li uskoro imati priliku da vas čujemo uživo?
Sve pesme sa EP-a i sve na kojima već radimo su pisane za idejom sviranja uživo – dakle nema raskošnih aranžmana, sve je smišljeno da bi tri čoveka na bini mogla da odsviraju pesme, bez pomoćnih snimaka na bini. Za sada nema konkretnih datuma, ali radimo na tome.
I za kraj – na koje životno pitanje odgovor daje rokenrol?
Da li si spreman da ceo život posvetiš jednoj tako neozbiljnoj stvari (kao što je rokenrol)? – btw, u pitanju je citat 😉