Ona je šezdesetih godina postavila nove norme izgleda i seksepila u svetu mode, onda su te iste norme u svim potonjim dekadama dobijale svoje nove varijante, a čak i danas jesu kriterijum za „ono nešto“ u devojci koja promoviše trend i u nama budi želju
Kada gledate njene fotografije nastale pre više od 50 godina, na trenutak pomislite kako su i snimci i ona na njima skoro savremeni, čak avangardni. Devojka krupnih očiju, sitne građe, dugih nogu i krate kose, žena dečačkog stasa donela je šezdesetih godina prošlog veka prvu pravu revoluciju u svet modelinga i lepote i postala fenomen kome se i obični smrtnici i modni znalci i danas vraćaju po inspiraciju – u vremeplova modne i industrije. Ona se zove kratko Twiggy, a sve ono što pripada tom fenomenu je Twiggy’s – građa, frizura, trepavice. I posebno ličnost nestašne, buntovne, opuštene adolescentkinje, čak Pipi Duge Čarape, na koju asocira i zbog pegica.
Lesley Hornby alijas Twiggy je britanska manekenka, potom glumica i pevačica, poznata kao jedan od prvih svetskih supermodela – ikona svetske pop kulture šezdesetih. Njen androgin izgled i mršavost pokrenuli su nove estetske trendove u svetu mode.
Nema potrebe da se oblačite kao bilo ko drugi. Mnogo je zabavnije da kreirate sopstveni izgled. Twiggy
A sve je počelo kad je skratila kosu. Ta radikalna odluka mnogim modelima donela je takođe wow efekat i lansirala ih u modni Partenon specifičnih. Twiggy je bila prva.
U januaru 1966. svratila je u londonski salon Maifair do poznatog frizera Leonarda i ošišala se. Zatim je fotograf Barry Lategan snimio nekoliko fotografija i Leonardo ih je okačio na zid salona. Tamo je onda došao Deirdre McSharry, modni novinar iz Daily Expressa, video fotografije i hteo da se upozna s tom mladom devojkom. Nekoliko nedelja kasnije objavo je članak i fotografije Lesley i ona je odmah proglašena „licem ’66. godine“. Imala je samo 16 godina.
Kao u nekom romantičnom filmu, mesec dana nakon tog članka Lesley, odnosno Twiggy, pozirala je za Vogue, na čijoj se naslovnici našla u oktobru 1967, a za godinu dana uradila je 13 modnih editorijala za međunarodna izdanja tog magazina. U jednom ju je čak redakcija opisala kao „ekstravagancu koja simboliše izgled šezdesetih“.
Ubrzo se našla i u svim vodećim modnim časopisima, počela je da zarađuje čak 80 funti na sat i već 1967. dobila svoju liniju Twiggy haljine…
Iako je za manekenku bila niska (167 cm) i sićušna (51 kg), Twiggy je nosila novu vrstu fluktuirajuće, androgine seksualne privlačnosti. Nov – Twiggy – izgled bazirao se na tri karakteristike: tankoj figuri, dečački kratkoj frizuri i iznenađujuće dugim trepavicama. Opisujući kako je dobila svoje istaknute trepavice, sada poznate kao Twiggi’s, objasnila je: „Tada sam na oči stavila tri para lažnih trepavica i oslikala dodatne na donjem kapku.“
Trik je u tome da pronađete pravi stil samo za sebe. Kada treba da probate novu garderobu, moj savet je da tome ne pristupate previše ozbiljno – zabavljajte se! Twiggy
U martu 1967. ona stiže u Njujork, a na aerodromu Kennedy dočekuju je predstavnici štampe. New Yorker, Life i Newsweek pisali su o Twiggy fenomenu, a New Yorker mu je posvetio gotovo 100 stranica. Te godine postala je međunarodna senzacija.
Prema rečima feministkinje Linde Delibero, Twiggy je bila „najvidljivija roba koju je Britanija proizvela te godine, a Amerika velikodušno nastavila da je promoviše praveći tanke Twiggy olovke, Twiggy kutije za ručak, Twiggy trepavice, asortiman Twiggy kozmetike.
Početkom sedamdesetih povremeno je glumila, za ulogu u filmskoj adaptaciji popularnog mjuzikla The Boy Friend Kena Russella osvojila je Zlatni globus za najbolju glumicu u komediji ili mjuziklu, a pojavila se i na kaveru albuma Davida Bowiea Pin Ups iz 1973. – gde se oslanja na njegovo rame dok oboje imaju kolor maske na licu.
Twggy adolescentna telesna građa bila je savršen okvir za androgine stilove koji su se javljali šezdesetih – slatke haljine A-kroja sa ogrlicama i kravatama, odela i haljine sa detaljima vojnih uniformi, ženski komadi muškog kroja, svemirska odela… Pod etiketom „uniseks“ stvarali su tadašnji dizajneri minimalizma Pierre Cardin, Andre Courreges, Rudi Gernreich…
A ceo taj paket šezdesetih promovisala je Twiggy pozirajući najpoznatijim fotografima, među kojima su Richard Avedon, Cecil Beaton, Melvin Sokolsky, Ronald Traeger, Bert Stern, Norman Parkinson, Annie Leibovitz i Steven Meisel.
Twiggy danas ima 68 godina i izgleda kao žena svojih godina. Jednom je izjavila da ni u žiži svoje slave nije mnogo marila kako izgleda. „Bila sam smešna, mršava mala stvar sa dugim trepavicama i dugim nogama. Mislila sam da je svet poludeo.“ Nekadašnji uspeh više pripisuje svojoj „smešnoj i plašljivoj“ ličnosti nego svom izgledu.
Twiggy izgled bazirao se na tri karakteristike: tankoj figuri, dečački kratkoj frizuri i iznenađujuće dugim trepavicama
Budući da potiče iz radničke porodice iz severozapadnog Londona, Lesley danas ističe: „Verovatno sam bila prvi poznati supermodel radničke klase. Tada je bilo u modi da budete radnička klasa, što je slučaj sa velikim brojem glumaca koji su došli iz radničkih porodica i nametnuli svoj akcenat.“
I danas opuštena, Lesley kaže da se najbolje oseća u dobro skrojenoj jakni i uskim pantalonama ili farmerkama. Poslednjih nekoliko godina dizajnira kolekcije za Marks & Spencer i čaše za Specsavers okružene kristalima Swarovski. I čini se da i dalje jednostavno lebdi kroz život.