Pamtimo momenat kada se Lady Gaga pojavila u haljini od sirovog mesa, ali malo ko zna da je bila inspirisana britanskom pank umetnicom Linder Sterling, koja je ovaj „materijal“ prikazala davne 1982. godine.
Pretpostavljamo da je Gaginoj haljini odavno istekao rok, ali radovi Linder Sterling su sveži zauvek, i posebna pažnja im se pridaje danas u vremenu kada jača feminizam. Pitate se – zašto?
Fokusirajući se na modnu industriju, ali i industriju porno-časopisa, te na isečke iz retro magazina za domaćinstvo, Sterling pravi kolaže koji se suprotstavljaju ideji o ženskoj ulozi u društvu
Fokusirajući se na modnu industriju, ali i industriju porno-časopisa, te na isečke iz retro magazina za domaćinstvo, Sterling pravi kolaže koji se suprotstavljaju ideji o ulozi žene u modernom društvu, ali i o njenom izgledu. Žensko telo ponuđeno je javnosti uglavnom iz tri perspektive – lepotica koju svako želi (ili želi da bude ta), savršena domaćica ili seks-igračka. Kolaži koje Linder pametno sklapa ujedinjuju ovo trojstvo u jedinstveni, često veoma zabavan miks glamuroznih haljina, napućenih usana, raširenih nogu, golih grudi, kapkejkova i usisivača, te dobija nešto što bi, po društvenim normama, trebalo da predstavlja – idealnu ženu.
Pored fenomenalnih foto-kolaža, ova umetnica je poznata i po svom uticaju na pank i postpank scenu, te u svoje najbolje prijatelje ubraja Morrisseya, s kojim je osnovala bend Ludus, ili celu ekipu benda Buzzcocks, čiji je cover albuma Orgasm Addict upravo ona radila.
Iako je porno-industrija, po kojoj su u prošlosti prepoznavali radove Linder Sterling, danas izgubila šok-tretman i ekskluzivitet, te publiku često ostavlja ravnodušnom, feministička tematika koja se jasno čita u njenim radovima sada je relevantnija nego ikad – ona otvara debatu o prisvajanju ženskog tela i vlasništvu nad njim.