Tattoo, crtež, slika na koži, na očnom kapku, zenici ili gde god na telu… Svako ima svoje mesto i svoju poruku u slici, a nama su se dopali neki zanimljivi radovi nekih zanimljivih tattoo majstora
Sećanja su lepa čak i kad su ne tako lepa. Vremenom im dodamo patinu, lepotu proživljenog trenutka, možda korisnu pouku iz hrđavog iskustva. I ljudsko telo je lepo, a može biti lepše. Kad čovek ostari, lepo mu je i ono ne tako lepo telo iz mladosti…
Budući da je ovo mala priča o tetovažama, ovaj početak ima smisla – tetovaže imaju veze sa telom, i sa osećanjima, i sa sećanjima, te svakako sa umetnošću.
Nekad rezervisana za plemstvo, ekscentrike, bajkere, robijaše… danas je tetovaža skoro sasvim normalna pojava na telu, kao mladež. U svim oblicima, veličinama, na gotovo svim vidljivim i skrivenim mestima, za ljude svih generacija, nacija, miljea, supkultura… Čak je i trajna šminka – obrva, usana, očnih kapaka – tetovaža. Nose ih i oni kojima je slika na telu nekad bila mrska.
Nauka tvrdi da su tragovi prvih tetovaža pronađeni na telu čoveka iz ledenog doba, on je svojim telom pokušavao da kaže ono što ne može rečima i na sebi beležio poruke i sećanja, pa su tetovaže i neka vrsta eksterne dugotrajne memorije.
Tetoviranje je danas u ekspanziji. Svake godine tetovaže su sve raznovrsnije, beskrajno raznovrsne. Svaki umetnički stil koji postoji, koji je ikada postojao može se preneti na kožu, a klijenti su zahtevniji nego ikada ranije.
Tetovaža postaje utočište. Ovaploćenje identiteta čiji pogon prevazilazi trenutak hira. Ona se planira, bira, izmišlja joj se priča, traži posvećenost, ona ohrabruje evoluciju svesti potrošača koji kupuje dobru, proverenu, sigurnu stvar – za ceo život. Uz svest da postoji laser.
A da je nije lako odabrati – nije. To je teško i skoro bolno kao trenutak u kojem igla zaranja u epiderims kako bi ostavila trag inka. I još je teže naći umetnika kome ćemo na poverenje dati komad, manji ili veći, našeg kožnog omotača.
O evoluciji tetovaže govori i to što su se u mastilo sada umešali i zvuk, LED svetlo, neoni, magneti, feromagnetna polja, mogu biti nevidljive, mogu biti gifovi… Jednoga dana će se ljudi, možda (možda) rađati istetovirani, a sve su to neke naše buduće priče.
Oblast umetnosti tetovaže je nepregledno more, a mi vam predstavljamo tatto majstore neobičnog stila na koje ove, 2017. godine treba obratiti pažnju po mišljenju Morgan English, kuratorke savremene tatto umetnosti iz Njujorka, koja piše za portal Ilusion.
Junko Osaki
Japanac iz Portlanda ima mnogo toga da kaže, ali deli svoje misli kad zna da ga neko sluša. Manga i japanski folklor inspirišu njegove radove. Rođen i odrastao u Japanu, u SAD je osećao kao da je sve nestalo, zato ponovo otkriva nedostajuće delove svog identiteta i sastavlja se kroz svoja umetnička dela.
Viktor Gusev
Ovaj Rus ima drugačiji pristup svakoj slici. Može da prenese mastilo sa papira, koristi digitalni softver ili samo improvizuje direktno na koži. On je majstor slobodne ruke koji koncept manje je više smatra najčistijim i najmoćnijim vidom tetoviranja. Inspirisan je tradicionalnim kineskim slikama, a brend koji gradi mogao bi se nazvati smeli minimalizam.
Guga Scharf
Brazilski umetnik objašnjava da je svaki crtež koreografija, ples različitih tekstura. Radi sa elementima intuitivno, bez plana. Namera mu je da uvek dostigne ravnotežu i jaku kompoziciju.
Matteo Nangeroni
Ovaj tip je samouk. Učio je gledajući snimke na YouTubeu. Napustio je posao računovođe zarad svog sna. Izgradili su ga upornost i naporan rad. Tačkasti stil je savladao tao što je pokušavao, pokušavao i pokušavao, praveći tačke dan i noć. Voli da meša stilove, tattoo je za njega sloboda. A kada mu neko poveri svoje parče kože, to mu je uvek velika čast.
Dusti Past
Linorezom inspirisan umetnik pod pseudonimom Dusti Past započeo je karijeru u stakleniku kaktusa. Shvativši koliko delikatni moraju biti uslovi da bi biljka preživela, rastao je fasciniran prirodom. To ga je inspirisalo da istraži sve klimatske zone na Zemlji, da sanja druge planete koje ne igraju po našim pravilima. A neonske boje u njegovim radovima dolaze od vintage stripova koje obožava.
Tayfun Bezgin
Ebru tehnika slikanja inspiriše njegov rad. Ovaj tehnika stvara jedinstvene marbling obrasce, a umetnik odvaja svoje stilove shodno godišnjim dobima. Cilj mu je da transformiše konceptualne teme u jednostavne linije, da izmeni detalje a da ne žrtvuje dubinu emocija.
Leo Gavaggio
Pariski tatto majstor i specijalista tipografije dizajnira obične monograme. Svaki grb je kodirana poruka, a on koristi inteligentna prekrivanja u natpisima za neuvežbano oko. Bez obzira na to gde je, sigurno će biti ubedljiv i uvek precizan.