03.01.2020.

Emisije s početka 21. veka koje treba vratiti na TV

Aleksa Odabašić
YouTube

Postoji li neki zabavni TV format koji s nestrpljenjem iščekujete? Do pre samo desetak godina bilo je nekoliko baš dobrih i njima posvećujemo ovaj tekst dok nas ophrva nostalgija

super MTV emisije

U eri digitalizacije i društvenih mreža televizijski program nije ni približno sadržajan i uticajan kao što je nekada bio. Do pre samo desetak godina se mnogo više negovala TV kultura, kada su klinci žurili iz škole kako bi stigli na početak svoje omiljene emisije. Ako ste dete devedesetih, MTV emisije koje su prema kritičarima bile na granici dobrog ukusa vam neće biti strane, već ćete ih se kroz ovaj tekst prisetiti s osmehom na licu.

Pimp My Ride

https://www.youtube.com/watch?v=dPe0zOptO3c

Da je početak dvehiljaditih bio zlatno doba, dokazuje i činjenica da ste kao stanovnik Amerike, bez ikakvih ulaganja, mogli da dobijete besplatni upgrade vašeg vozila. Američki reper Xzibit je kroz šest sezona ove emisije „doterao“ nebrojeno mnogo automobila, a sve što se od vas očekivalo jeste da se prijavite za emisiju ukoliko vozite kola kojima nikako niste zadovoljni i koja se nalaze u lošem stanju, vizuelno ili funkcionalno. Ukoliko biste baš vi bili srećni dobitnik, Xzibit bi vam lično pokucao na vrata i vaša kola odveo kod automobilskih magova, koji od jugića prave vozilo za trke Formule 1. Čitav proces transformacije odvijao se pred kamerama, kao i reakcije oduševljenih vlasnika automobila, koji nakon svih promena ne bi uspeli da prepoznaju svoje stare automobile. Ovo je za decu iz Srbije bio naučnofantastični šou, zato što lokacijski nismo bili predoređeni da budemo srećni dobitnici. Ipak, kreativci i ljubitelji automobila nisu propuštali nijednu epizodu.

Room Raiders

Kada bi postojao vremeplov, sa lakoćom biste rekli zbogom Tinderu, Baddoou i ostalim aplikacijama za upoznavanje. Nekada su upoznavanja bila zanimljivija, možda zbog toga što vas od njih nije delilo nekoliko klikova. Svaka epizoda Room Raidersa podrazumevala je tri osobe koje su emotivno slobodne i koje buduće partnere biraju na osnovu soba u kojima žive. Imajući uvid u najsitnije detalje, uz slobodu da preturaju po svim fiokama i skrivenim mestima, učesnici bi pronalazili najrazličitije predmete i na osnovu celokupnog utiska birali jednog od tri potencijalna partnera. Bilo je tu mnogo dilema.

Jackass

To je bila jedna od najkontroverznijih emisija na MTV-ju, prvi put emitovana 1. oktobra 2000. godine. Glavne zvezde šoua bila su četiri momka koja su izvodila razne opasne, banalne, smešne i samopovređujuće performanse i bili su prvi koji su u sleng uveli termin prenk. Da li se sećate scene u kojoj je Bam Margera svoju mamu iznenadio živim aligatorom u kuhinji ili one kada se Ehren McGhehey valjao po podu punom mišolovki? To nije bilo dovoljno, pa su njegovi partneri u zločinu bacili nekoliko mišolovki direktno na njega. Kako im je marketing oduvek bio jača strana, nakon nekog vremena izbacili su tri filma (od kojih je treći bio 3D) i video-igru koju su nazvali Jackass: The Game.

Punk’d

Još jedna izuzetno gledana emisija zahvaljujući kojoj je Ashtona Kutchera zapamtila cela planeta. Preteča naše Nemoguće misije, što bi se reklo – original verzija. Ne postoji poznata ličnost Holivuda koja nije bila žrtva ovog jako dobro osmišljenog koncepta.

Celebrity Deathmatch

Izmišljeni, animirani domaćini emisije bili su Johnny Gomez i Nick Diamond, koji su na sarkastičan i groteskan način najavljivali boks meč poznatih ličnosti. Ovaj TV format je premijerno predstavljen kroz animirani prizor borbe između Marilyna Mansona i Charlesa Mansona, koji se završio fiktivnom smrću jednog od njih. Potom su se u ringu našli Michael Jackson i Madonna, Britney Spears i Christina Aguilera i mnogi drugi. Autor emisije je koristio priliku da kroz tuču poznatih na sarkastičan način provuče sve tračeve i predrasude koji su u tom trenutku bili najaktuelniji, a tiču se učesnika boks meča. Na ovaj način su banalizovali slavu i skandale poznatih i kontroverznim dijalozima zabavljali gledaoce. Bilo je onih koji su ovakav vid zabave smatrali pozivom na nasilje, ali brojniji su bili oni koji su jedva čekali da da se smeju sledećoj epizodi.

Šta je u društvenom smislu prihvatljivije na kraju dana? Rijaliti formati današnjice ili ovakve kratke i zabavne forme koje su po mišljenju kritičara i tada bile na granici ukusa? Generacije devedesetih će se nostalgično prisećeti pomenutih emisija, koje zapravo jesu preteča rijalitija, budući da je odmah nakon njih usledio najpoznatiji zabavni šou današnjice – Keeping up With The Kardashians.