U Torinu je nedavno otvoren FCA Heritage Hub, autentični muzej u kojem se po prvi put pojavljuju Fiat, Lancia i Abarth koji su godinama bili u izgnanstvu
Ukoliko putujete u Italiju i tražite neku automobilsku atrakciju, ovaj muzej automobila bi obavezno trebalo da stavite na listu. Nastao je zahvaljujući FCA Heritage, organizaciji koja se brine o brendovima Fiat, Lancia, Abarth i Alfa Romeo. Zove se FCA Heritage Hub i nalazi se na nekadašnjem lokalitetu Officina 81 u ogromnoj industrijskoj zoni u Torinu.
Zgrada Heritage Huba ima 15.000 kvadratnih metara, nekada su se u njoj proizvodili zupčanici, pogonska vratila i ležajevi, a sada je na originalnim betonskim podovima izloženo više od 250 automobila marke Fiat, Lancias i Abarths (Alfa Romeo je predstavljen u Museo Storico Alfa Romeo u Milanu).
U središtu zgrade je osam odvojenih izložbi, svaka sadrži po osam automobila, dok se sa leve strane zgrade nalazi stotinak Fiata i Abartha, od kojih su mnogi studije dizajna, koncepata i prototipova. Na desnoj strani je isti broj Lancia, od prvih do najnovijih modela zasnovanih na Chrysleru. Zgrada je obnovljena, s tim što su na zidovima zadržane originalne boje senfa i zelene, kao i metalni stubovi koje je imala kada je otvorena 1968. godine.
Različiti štandovi će se redovno rotirati, a automobili će se smenjivati budući da kolekcija kompanije broji 600 modela, posetioci će moći da rezervišu vođene ture
Novi Fiat Centoventi Concept: demokratska vizija budućnosti na točkovima
Zasad ima osam specijalnih izložbi:
Archistars – fokusira se na automobilsku arhitekturu, na pionirski dizajn. Uključuje model Lancia Lambda, prvi unibody ili automobil integrisane konstrukcije na svetu, potom Lancia Flavia, prvi italijanski model opremljen prednjim pogonom i disk kočnicama na sva četiri točka, i Fiat 500 Topolino, 600, Panda i Uno.
Koncept i personalizovani automobili – uključuju i Fiat 130 i Panda Rock Moretti, Abarth 2400 Coupe Alemanno, Carlo Abarth, Lancia Astura Farina i Flaminia Coupe Loraimo.
Eko i održivi – počevši od X1/23 iz 1974. i Ecobasic iz 1999. godine, oba su potpuno električna i daleko ispred svog vremena. Nekoliko automobila napravljeno je od održivih materijala, uključujući tkaninu od kokosovih ljuski za sedišta i plastiku koja se može reciklirati.
Epic Journeys – tu su Fiat Campagnola AR 51 – koji je vozio dužinu Afrike od Kejptauna do Alžira 1952. godine za rekordnih 11 dana, Fiat 1100 E – koji je 1953. završio prvi single-driver put oko sveta, prešavši više od 72.000 kilometara, Fiat 124S – koji je 1970. stigao do Severnog rta za 50 dana od Kejptauna, Fiat 131 Abarth Diesel – koji je osvojio svoju klasu na trci London-Sidnej 1977, i pobednik Safari Rally 1988. – Lancia Delta HF Integral Group A sa Mikijem Biasionom i Tizianom Sivierom.
Rekordi i trke – počinje sa dva automobila iz 1908. godine, Fiat S61 i 12HP Alfa Sport – takmičarska verzija prvog automobila koji je proizvela Lancia – zajedno sa Formulom 1 Lancia D50, tri Abarth rekordera, i dva šampiona trka izdržljivosti: Lancia Beta Montecarlo Turbo i LC2.
Mali i sigurni – ukazuju na maksimalnu sigurnost i smanjene dimenzije, koje su pokazali Lancia Augusta iz 1933. godine, Lancia Ardea iz 1939. i prototipovi kao što su Fiat City Taxi iz 1968. i modeli ESV 1500 i ESV 2000, dizajnirani za analizu sigurnosti i otpornosti u slučaju sudara.
Reprezenti stila – uključuje automobile koji su svojevremeno izražavali identitet svojih brendova, uključujući Lancia Aurelia B20 i Fiat Barchetta.
The Rally Era – pokriva Lancia Fulvia HF 1600, koji je pobedio na Reliju Monte Karlo 1972, Stratos HF, pobednički Delta HF i Fiat 124 na Abarth Rally i 131 Abarth Rally.
Heritage Hub samo što je otvoren za javnost, a u ovom autentičnom prostoru videćete automobile koji su godinama bili skriveni, te mnogi od njih sada pokazuju ulubljenja i ogrebotine koje su zadobili dok su bili u izgnanstvu.