Kada odete na muzički festival – uživate, a kada pijete – nikada ne sedate za volan
Srbija tokom letnjih meseci postaje centar festivalske kulture. Uskoro nas očekuje EXIT u Novom Sadu (12‒15 jul), zatim sledi Lovefest u Vrnjačkoj Banji (2‒8. avgust), a onda i Belgrade Beer Fest (15‒19. avgust). Da bi uživanje u muzici velikih domaćih i svetskih zvezda bilo potpunije, veliku zaslugu ima i kompanija HEINEKEN Srbija, koja se tokom festivalskih meseci, ali i tokom cele godine, posebno fokusira na odgovornu konzumaciju piva i na bezbednost u saobraćaju. I ove kampanje Društvo, ko vozi kući? HEINEKEN Srbija organizuje šesti put, pa o tome razgovaramo sa Goranom Stuparom, senior ekspertom za korporativne poslove u kompaniji HEINEKEN Srbija.
Gorane, uveliko traje Svetsko prvenstvo u fudbalu, a sezona letnjih festivala se zahuktava – vreme je za pivo, ali i vreme kada vaša kompanija sprovodi kampanje u kojima upozorava učesnike u saobraćaju kako odgovorno konzumirati alkohol i zaista uživati u letu. Podaci Komiteta za bezbednost saobraćaja iz 2017, ali i rezultati globalnog istraživanja kompanije HEINEKEN pokazuju da razloga za apel ima. Recite nam najpre nešto o tome kuda vodi neodgovorno konzumiranje alkohola, odnosno upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola?
Bez obzira na leto ili bilo koje godišnje doba, vožnja pod uticajem alkohola može imati fatalni ishod. Takvom vrstom ponašanja pokazujemo ne samo da ne brinemo o sebi, već ni o drugima koji se nalaze u našem okruženju. Kao veliki proizvođač piva, jedna od ključnih oblasti na koje se kompanija HEINEKEN Srbija fokusira jeste promovisanje važnosti odgovorne konzumacije kao poželjnog vida ponašanja. Svakom aktivnošću i svakim poslovnim potezom, trudimo se da ukažemo potrošačima i široj javnosti na važnost odgovornog ponašanja i štetnost koja može nastati zloupotrebom alkohola. Sve komunikacijske aktivnosti kompanije, kao i svakog brenda iz našeg raznovrsnog portfolija, promovišu odgovornu konzumaciju, istovremeno postavljajući najviše standarde etičkog ponašanja i korporativne odgovornosti.
Kampanja Društvo, ko vozi kući? biće prisutna na tri predstojeća festivala – EXIT, Lovefest, Belgrade Beer Fest. Inače, privatno sam ljubitelj dobrog provoda i kvalitetne muzike, tako da verujem da ću ipak uživati u svojoj, nazovimo je, kancelariji na otvorenom
I ove godine, sada već tradicionalno, organizujete kampanju Društvo, ko vozi kući?. Kako ćete sada realizovati tu odličnu ideju? I na kojim ćete festivalima biti? Da li ćete i sada omogućiti posetiocima besplatan taksi prevoz do kuća i gradova?
I ove godine smo se pobrinuli da „društvo“ bezbedno stigne kući sa letnjih festivala. Naša kampanja Društvo, ko vozi kući?, za koju je HEINEKEN Srbija više puta nagrađivan, ovog leta sprovodi se već šesti put. Pored sigurnog povratka kući, u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, organizovaćemo nove edukativne aktivnosti na samim festivalima u cilju promovisanja važnosti odgovorne konzumacije alkohola. Osim pomenute, kompanija HEINEKEN na tržištu Srbije sprovodi i kampanju When you drive, never drink. Ovu akciju, kojom takođe promovišemo odgovornu konzumaciju alkohola, pokrenuli smo prošle godine kroz radionice na fakultetima Beogradskog univerziteta i to sa, moram priznati, velikim uspehom.
Očekujemo posetioce na Enjoy Responsibly zoni koja će se nalaziti na EXIT-u, Lovefestu i Belgrade Beer Festu, gde će moći da se oprobaju u različitim aktivnostima koje smo pripremili za njih i osvoje vaučer za besplatan prevoz
Vaša kompanija podržava festivale – Heineken EXIT i Lovefest, Zaječarsko – Gitarijadu, promoviše festivalsku kulturu, muziku. Kako uticati na svest mladih ljudi? Da li ste spremili kratke edukativne kvizove o odgovornoj konzumaciji piva i naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola?
Kompanija HEINEKEN Srbija trudi se da svake godine posetiocima letnjih festivala priredi nove edukativne sadržaje koji imaju za cilj podizanje svesti o važnosti odgovornog ponašanja. Ove godine akcija je proširena na Dance Park Festival koji je održan u Inđiji, 8‒10. jun, a zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja očekujemo posetioce na Enjoy Responsibly zoni koja će se nalaziti na EXIT-u, Lovefestu i Belgrade Beer Festu, gde će moći da se oprobaju u različitim aktivnostima koje smo pripremili za njih i osvoje vaučer za besplatan prevoz.
Koristimo moć Heineken® brenda kako bi umereno uživanje u pivu postalo društvena norma. Promo lice kampanje, trostruki svetski prvak u Formuli 1 – ser Jackie Stewart u reklami odbija da pije Heineken® jer će sesti za volan posle zabave
Zašto je važno da svaka velika kompanija poput HEINEKEN-a bude društveno odgovorna, a da svaki pojedinac bude lično odgovoran kako bi bio društveno odgovoran?
Da bi naša planeta bila bolje mesto za život, svako od nas treba da brine kako o sebi tako i o drugima. Nas u kompaniji HEINEKEN Srbija, u svakodnevnom radu i komunikaciji, vode transparentnost, poštovanje pojedinca, lokalne zajednice i društva, strast prema kvalitetu i korporativno-društvena odgovornost. To su osnovne vrednosti koje poštujemo i za koje se i sami zalažemo. Kao sastavni deo društva u kome poslujemo, kompanija HEINEKEN uspostavlja i održava jake veze sa zajednicom kroz međusobnu saradnju u cilju poboljšanja kvaliteta i standarda života svih građana. HEINEKEN globalno implementira strategiju održivosti Stvaramo bolji svet koja obuhvata najvažnije projekte na području društvene odgovornosti. Fokus je na šest ključnih područja: zaštita izvora pitke vode, smanjenje emisije ugljen-dioksida, održiva nabavka, promovisanje odgovorne konzumacije alkohola, promovisanje zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i saradnja s lokalnom zajednicom. Na taj način dajemo primer kako drugim kompanijama tako i pojedincima. Nedavno smo potpisali trilateralni sporazum sa Gradom Zaječarom i NVO ZA Česme koji podrazumeva zaštitu i revitalizaciju arteskih česama u ovom gradu koji ih ima više od 50 i gotovo svaka od njih je spomenik ili nečiji legat.
Kompanija HEINEKEN Srbija fokusira se na promovisanje važnosti odgovorne konzumacije kao poželjnog vida ponašanja
Šta ukratko podrazumeva odgovorno konzumiranje alkoholnih pića, dajte nam kratki podsetnik, savet mladim ljudima koji krenu u provod autom?
Zloupotreba alkohola je kompleksno društveno pitanje i teško je dati kratak odgovor jer ne postoji univerzalno rešenje problema koje je isto za svako tržište. Savet mladima koji krenu u provod automobilom je upravo naziv Heineken® kampanje When you drive, never drink, u sklopu koje smo, zajedno sa Komitetom za bezbednost saobraćaja, organizovali edukativne radionice na fakultetima Beogradskog univerziteta. Studentima smo kroz upečatljive primere iz realnih saobraćajnih situacija i razgovore preneli jasnu poruku – da nikada ne upravljaju vozilom pod uticajem alkohola. Koristimo moć Heineken® brenda kako bi umereno uživanje u pivu postalo društvena norma. Promo lice kampanje, trostruki svetski prvak u Formuli 1 – ser Jackie Stewart, koji u reklami odbija da pije Heineken® jer će sesti za volan posle zabave. Ali ako baš ne možete bez pivskog ukusa, a volite da izlazite i još pritom vozite, od ove godine u našoj ponudi imamo i Heineken® 0.0 pivo bez alkohola. Sada i ako vozite društvo kući možete da uživate u pravom ukusu piva, a pritom da ne brinete o tome da li ste popili pre nego što sednete u automobil.
Takođe, budući da se odgovorna konzumacija ne promoviše samo jednim danom u godini, već kontinuirano, naš premium brend Heineken® 10% medijskog budžeta u Srbiji izdvaja na kampanje koje promovišu značaj odgovorne konzumacije.
Kampanja Društvo, ko vozi kući?, za koju je HEINEKEN Srbija više puta nagrađivan, ovog leta sprovodi se već šesti put
Dakle, Heineken 0.0 je put do bezbednije festivalske zabave?
Eureka! Pivski stručnjaci u kompaniji HEINEKEN odlučili su da nas obraduju bezalkoholnim pivom. Sada ljubitelji piva mogu da uživaju u svom omiljenom ukusu i to sa upola manje kalorija u odnosu na klasično pivo, manje šećera i nula odsto alkohola. Ovim članom porodice, Heineken® je pokrio kategoriju bezalkoholnih pića i na taj način zadovoljio evoluciju ukusa potrošača. S pojavom Heineken® 0.0, pivo možete konzumirati tokom radnog vremena, na poslovnim sastancima ili na sportskom događaju, što je do sada bilo nezamislivo. Naravno, ovaj proizvod doprinosi i bezbednijoj festivalskoj zabavi jer ono ljubiteljima ukusa piva koji su došli na festival automobilom pruža alternativu.
HEINEKEN na tržištu Srbije sprovodi i kampanju When you drive, never drink, kojom takođe promovišemo odgovornu konzumaciju alkohola, u saradnji sa Beogradskim univerzitetom i Komitetom za bezbednost saobraćaja
Radili se opsežna istraživanja o tome kakav odnos milenijalci imaju prema životu i na koncu i prema konzumiranju alkohola. Šta ste naučili od milenijalaca, a čemu ste ih vi naučili?
Mnogo interesantnih stvari može se pročitati i saznati od milenijalaca i mlađih generacija. Pored toga što vole u potpunosti da uživaju u životu, izdvojio bih svest koju imaju o životnoj sredini i društveno odgovorno ponašanje. Sa druge strane, ono što je kompanija HEINEKEN Srbija naučila milenijalce do sada, to je da uživaju u svemu, ali odgovorno.
HEINEKEN uspostavlja i održava jake veze sa zajednicom kroz međusobnu saradnju u cilju poboljšanja kvaliteta i standarda života svih građana, te globalno implementira strategiju održivosti Stvaramo bolji svet koja obuhvata najvažnije projekte na području društvene odgovornosti
Koji ćete festival vi ove godine posetiti, koji je baš po vašem ukusu?
Moram da priznam da ću biti prisutan na svim festivalima kroz koje kompanija HEINEKEN Srbija promoviše značaj odgovorne konzumacije, ali ne kao regularni posetilac festivala već radno. Kao predstavnik kompanije HEINEKEN Srbija, vodiću računa da organizacija i sprovođenje naših aktivnosti protiče u najboljem redu. Kao što sam napomenuo, kampanja Društvo, ko vozi kući? biće prisutna na tri predstojeća festivala – EXIT, Lovefest, Belgrade Beer Fest. Inače, privatno sam ljubitelj dobrog provoda i kvalitetne muzike, tako da verujem da ću ipak uživati u svojoj, nazovimo je, kancelariji na otvorenom, s obzirom na odličan izbor izvođača koji su organizatori najavili. Posebno se radujem nastupu grupe The Stranglers na Belgrade Beer Festu.
Posle gotovo 15 godina otvoren je Narodni muzej, a vi ste sa Zaječarskim pivom tome dali doprinos kroz akciju Otvorimo zajedno Narodni muzej. Da li ste zadovoljni učešćem i, evo, rezultatima?
Izuzetno smo ponosni na činjenicu da su građani pomogli otvaranje Narodnog muzeja, podržavajući akciju Zaječarskog piva – Otvorimo zajedno Narodni muzej. Ovom velikom nacionalnom kampanjom, koja je trajala četiri i po meseca, građani Srbije doprineli su najstarijem muzeju u našoj zemlji. Kupovinom specijalno dizajniranih limenki Zaječarskog sa remek-delima velikih srpskih slikara – Nadežde Petrović, Paje Jovanovića, Dimitrija Avramovića i Save Šumanovića, ljubitelji piva dali su svoj doprinos kako bi značajna umetnička baština ove zemlje ponovo bila dostupna i vidljiva. Prikupljenu sumu uručili smo predstavnicima Narodnog muzeja i javno se zahvalili građanima koji su svojom podrškom ove akcije podržali kulturu.
Hvala!