“Beauty Papers je print izdanje o lepoti i protivotrov sterilnoj, konturisanoj i fotošopiranoj beauty industriji” – Dazed and Confused Magazine
Svima nama koji godinama sakupljamo print izdanja, ili smo posredno ili neposredno učestvovali u kreiranju nekog magazina, teško je da priznamo da ona umiru.
Želela bih da verujem da magazini neće biti zbrisani s planete Zemlje. Lično sam kolekcionar raznih – u početku su to bili Mikijev i Poltikin Zabavnik (koji sad uredno čuče na policama, ukoričeni), onda sam prešla na Tin i Huper, a kasnije na modne magazine, koji god da su se pojavljivali na našem tržištu. Vogue, Marie Claire, a kasnije i neka ne tako komercijalna izdanja kao što su 032c, Another, Dazed ili i-D nabavljala sam kad god odem „napolje“, a starija izdanja iz 80-ih i 90-ih kupovala sa eBaya. Eto, nedavno sam došla u posed nekoliko primeraka fenomenalnog domaćeg časopisa Izgled iz 80-ih, preko KupujemProdajem, pa dodajem i ovaj sajt mojim print-šoping destinacijama.
U svetu beauty industrije, gde se uvek igra na sigurno, gde vlada trend, komunicira se jednim istim (dosadnim) jezikom, ovo izdanje nastoji da sve to baci u WC-šolju i povuče vodu
Gde god i s kim god sam živela – uvek su se bunili protiv gomila papirnih stubova od časopisa, ali mene je baš bilo briga. A one koji su mi posebno lepi stavljam i danas kao dekoraciju na stočić u dnevnoj sobi. No shame!
Danas su ugrožena sva print izdanja, a fashion i beauty najviše. I to nije bez razloga. Gotovo svi veći fashion i beauty časopisi pretvorili su se u poligon za marketing pozicioniranje – što od komercijalnih klijenata, što od dizajnerskih ili kozmetičkih kuća. Plus, zašto platiti mesečnik oko 300 dinara, kada ćete u njemu uglavnom videti reciklirane fotografije sa interneta?
Iako statistike kažu da se print sve više i više prebacuje na mrežu, ipak imam osećaj da neće deliti dinosaursku sudbinu. Zašto? Zbog toga što se, s vremena na vreme, pojavi neki koji krši pravila i nudi nešto inovativno. Primer je magazin Beauty Papers koji su lansirale Valerie Wickes i Maxine Leonard pre dve godine, a koji je u međuvremenu postao popularan. I iako apelujem da kupite print – nije zgoreg posvetiti mu i delić online mesta.
Beauty Papers izlazi dva puta godišnje i slavi, kako sami kažu, kulturu lepote. U svetu beauty industrije, gde se uvek igra na sigurno, gde vlada trend blogerki koje liče jedna na drugu i isprobavaju iste proizvode, komunicira se jednim istim (dosadnim) jezikom, ovo izdanje nastoji da sve to baci u WC-šolju i povuče vodu. Na Beauty Papers stranama nećete nužno videti fotografije prelepih i savršeno doteranih modela, oni se fokusiraju na to da prikažu lepotu kao umetnost, a ovakav pristup je nešto što je usled kapitalističko-konzumerističke trke beauty industrija zaboravila.
Beauty svet je postao sterilan, predvidiv i upeglan, a bez emocije i karaktera – nema lepote
Osnivačice ovog izdanja – Maxine Leonard i Valerie Wickes – same dolaze iz beauty industrije; Maxine je bila beauty editor magazina Wonderland, a Valerie radila kao art direktorka za mnoge beauty brendove. One doživljavaju Beauty Papers kao svet lepote u kom su sve stege skinute, a sva pravila prekršena. Sloboda i oslobađanje su krucijalni kada je ovaj časopis u pitanju. Beauty Papers se zalaže za diverzitet, pa tako na njegovim stranicama nailazimo na različite tipove lepote – od nesvakidašnjih modela, pa sve do editorijala koji na prvi pogled deluju da su zalutali u svet lepote iz nekog rock-punk podruma. Sve ono što beauty zaista jeste, a što se komercijalni časopisi ne bi usudili da objave. One kažu da je njihov moto zajebi formulu, pa zato i traže nove načine komunikacije, kako tekstualne, tako i vizuelne, a za koje smatraju da će dopreti do već umorne beauty publike.
Beauty svet je postao sterilan, predvidiv i upeglan. A bez emocije i karaktera nema lepote – ako smem da dodam. Tako da, ako volite print i volite beauty, a niste čuli za Beauty Papers, vreme je da nabavite neki broj. I znate šta – da vidite editorijale na kojima se zaista prikazuje tekstura kože, poneka bubuljica ili dlačice koje svi imamo, i daju saveti koji su delotvorni u realnim okvirima.
Sloboda i oslobađanje su krucijalni kada je ovaj časopis u pitanju
Hvala, Maxine i Valerie, drago mi je što ste dokazale da gerila akcije imaju smisla na svim poljima. Nadam se da će ih biti sve više, u sve više medija.