Ovog meseca u našem virtuelnom galerijskom prostoru izlažemo fotografske radove Milice Milosavljević
Milica je arhitekta i samouka grafička dizajnerka koja trenutno radi vizuelni identitet Bašta festa, internacionalnog festivala kratkog igranog filma (ove godine održava se od 5. do 8. jula u Bajinoj Bašti). Pored toga Milica ne ispušta svoj foto-aparat. Baš zato smo odlučili da se, od svega što ova talentovana devojka radi, fokusiramo na onaj segment kome se, čini nam se, posvećuje bez pretenzija, otvoreno i slobodno. Njenom hobiju, njenim fotografijama.
Milice, kao što smo pomenuli – tebi je fotografija hobi. Koliko vremena mu posvećuješ?
Za mene je to neka vrsta rituala, nešto instinktivno zabeleženo kamerom što će poslužiti kao inspiracija koju kasnije projektujem na arhitekturu, crteže, dizajn, a često i obrnuto.
Šta to ima u fotografisanju, a što tebi donosi lični mir?
Prija mi potraga za kompozicijom i trenutkom. Tako često saznajem stvari o sebi i šta me okupira.
Prija mi potraga za kompozicijom i trenutkom
Kakve fotografske zadatke sebi najčešće zadaješ?
Uglavnom ih nemam. Prepustim se. Raduje me što ništa nije obavezno.
Koju opremu koristiš?
U poslednje vreme koristim Canon AT-1 35mm filmsku kameru sa objektivima 50 i 24mm.
Postoji li neki trik koji primenjuješ, a koji uvek vodi do dobre fotke?
Trik je da nema ograničenja. Sve je pitanje trenutka i sve je na neki način povezano, samo to treba prepoznati i iskoristiti.
Volela bih da se vratim laboratoriji, ranije sam ručno razvijala negative i fotografije
Kada bi, u idealnim uslovima mogla da biraš, kojom vrstom fotografije bi se bavila?
Zagrebala sam u razne sfere fotografije, ali se ispostavilo da mi najviše prija analogna, nezavisno od teme. Verovatno zbog razmišljanja, neizvesnosti, samog procesa. Volela bih da se vratim laboratoriji, ranije sam ručno razvijala negative i fotografije. To već godinama ne radim, vremenski je zahtevno i teže je doći do neophodnih materijala.
Koliko je za tebe važna postprodukcija?
Postprodukciju svodim na skeniranje negativa i eventualno blage korekcije svetla.
Kada bi svoje radove mogla da izlažeš s još nekoliko fotografa – ko bi oni bili?
Andreas Gursky, William Eggleston, Martin Parr…