Možda ste navikli na to da uspešan rad jedne firme zahteva poslovni prostor, ali vreme je za promenu navika. Upoznajte nov koncept radnih prostorija
Šta vam je prva asocijacija na firmu? Okej, nakon filozofije rada, rezultata i zaposlenih, pitanje se odnosi na hardware iliti poslovne prostorije. Kako izgleda korporativno okruženje, kancelarije, hodnici, sale za sastanke i open space? Sve navedeno ne mora da se vezuje za već postavljene standarde, jer zašto bi bilo kako sistem nalaže, kad može kako oni koji radi u firmi, u ovom slučaju agenciji za konsalting, žele. Njihov izbor izgleda ovako.
Naime, kada je internacionalna agencija za konsalting AKQA rešila da se preseli u Brazil, za te potrebe angažovala arhitektonski tim Estúdio Penha da reši dizajn radnog prostora koji treba da liči na kuću. Home office ideja bila je da se zadrži topla atmosfera koja karakteriše njihov rad inače, a tada je došlo vreme da se to oseti i kroz prostor u kojem rade. Ovde je bilo mnogo izazova jer je stara kuća trebalo da se adaptira i po završetku ispuni sve potrebe agencije: da ima prostor gde mogu da dolaze klijenti na razgovor, da ima mesta za produkciju kao i prostorije u kojima se vode kreativno-konstruktivni razgovori među zaposlenima. Ova kompletna adaptacija zahtevala je kako horizontalno tako i vertikalno redizajniranje čitavog zdanja, pa se radilo na nekoliko nivoa.
Ukoliko razmišljate o novom poslovnom prostoru za svoju firmu, predlažemo da uzmete ove fotografije u obzir jer možda Brazilci znaju nov recept za uspešan biznis
Bivši vlasnik, tvorac ove kuće izgradio je objekat sedamdesetih godina, a karakterišu ga masivni zidovi od cigala i lukovi koje su arhitekte želele da sačuvaju i uključe u novi projekat. Polazna tačka bila je da se zadrži uspomena na nekadašnju arhitektonsku konstrukciju građevine jer novi vlasnici i arhitekte dele mišljenje da je to vredno čuvanja i da treba da se ceni, a ne izgubi u redizajnu. Sledeća stavka jeste da se nove forme integrišu sa već postojećim, da se kreira vrt koji prožima celu kuću i za kraj da se razmišlja o ekološkim rešenjima kako bi kuća bila samoodrživa. Ovo realno nije malo za polaznu tačku, ali kada se jasno zacrta cilj, u ovom slučaju njih nekoliko, u samom startu svima je rad mnogo lakši. No, to već svi znamo, jer tako je u svakom poslu i svakom novom projektu bez izuzetka, samo što za razliku od drugih polja ovde je zidaj i ruši pa zidaj ponovo posledica startnog nedefinisanja ciljeva.
I kada je to rešeno i rad na projektu započet i potom priveden kraju, rezultat je prostor na dva nivoa organizovan tako da se u prizemlju nalaze prostorije namenjene prijemu klijenata, a taj prostor ostavlja eksterijerski utisak s obzirom na to da se nadovezuje na vrt oko kuće.
Prostor namenjen radu čak četrdeset ljudi nalazi se na prvom spratu sa pogledom na zadnji deo kuće. Jedan segment ove prostorije povezuje se sa trpezarijom koja je na spratu iznad. Prozori velikih dimenzija daju joj odlično osvetljenje. Osim osnovnih prostorija koje možete zamisliti, arhitekte su predvidele i one za diskusiju o poslovnoj strategiji, drugim rečima – prostor za brainstorming.
Krov je izrađen od termoakustične ploče koja je nagnuta ka severnoj strani fasade i pomaže kontroli i toplotne i zvučne izolacije. Na južnoj strani fasade nalaze se veliki zastakljeni zidovi koji omogućavaju dotok prirodnog svetla na svim nivoima. A kako nalažu sigurnosni zahtevi jedne firme, spoljne stepenice u zadnjem delu kuće nisu izostavljen detalj.
Jedan od ciljeva ovog projekta jeste da jasno, ali u isto vreme i harmonično napravi kontrast između stare kuće i novih integracija.
Bilo je neophodno dizajnirati složenu mrežu kanala i kablova za struju, rasvetu, zvuk, prskalice i klimatizaciju, a to je učinjeno na jednostavan način gde je sve transparentno. Što ne igra samo estetsku ulogu i ne ostavlja radni utisak, već je i lako za održavanje.
Nove tehnologije i svest o očuvanju prirodnih resursa planete prožimaju ovaj projekat, pa su tako koristili reciklirane materijale i implementirali solarne panele, kao i sistem za skupljanje kišnice i LED osvetljenje, pa je potrošnja električne energije i vode svedena na minimum.
Dizajn enterijera i nameštaj karakterišu brazilska estetika, skandinavski pristup i nekolicina internacionalnih proizvođača da zaokruže stilsku priču. Kada je reč o materijalima, ulogu igraju kovano gvožđe, drvo, koža, kamen, mermer i tekstil neutralnih tonova. Rezultat je miks različitih materijala i stilova koji rade zajedno i dopunjuju se bez isticanja, već u jedinstvenoj koheziji.
Na ovom projektu objedinjen je brazilski modernizam i elegancija sa ličnim estetskim pečatom firme koja će se razvijati i raditi u prostorijama ove kuće. Dakle, ukoliko razmišljate o novom poslovnom prostoru za svoju firmu, predlažemo da uzmete ove fotografije u obzir jer možda Brazilci znaju nov recept za uspešan biznis, koji glasi rad kao od kuće.
Dizajn: Estúdio Penha
Fotografije: Tuca Reinés