Da li ste znali da kompanija Google godinama daje slobodu svojim zaposlenima da 20 odsto svog vremena rade na personalnim projektima?
A zašto? Zato što je zadovoljan radnik dobar radnik, i neretko će upravo neki od na taj način nastalih projekata doprineti i razvoju same kompanije. Kako stara poslovica kaže (a na šta su domaći poslodavci gotovo u celosti zaboravili) DOBRO SE DOBRIM VRAĆA.
Tako je 2010. godine dizajner Amit Sood, rođen u Bombaju, a koji radi za Google, iskoristio svojih 20 odsto vremena da lansira sada već čuveni i obožavani Google Art projekat – koji obuhvata digitalizaciju svetskih muzeja i time učinio gomilu značajnih umetničkih dela i artefakata dostupnim za posmatranje i proučavanje milionima internet korisnika.
Zarad ovog kompleksnog projekta Google je okupio više od 180 ljudi iz modnog sveta, a uključeni su i čitavi modni HUB-ovi Tokija i Njujorka, gde se inovacije dešavaju na dnevnom nivou
Osim na Google Art projektu, neki od zaposlenih u kompaniji radili su na unapređivanu Gmaila i AdSensea.
Najnovije čedo nastalo upravo ovim putem zove se We Wear Culture iliti – Mi nosimo kulturu. Ovaj projekat nastoji da istraži kulturološko značenje i istoriju iza odevnih predmeta koje nosimo. A kako to? Uz pomoć brojnih videa, VR segmenata, kao i serija fotografija i priča koje govore o iconic trendovima, dizajnu i dizajnerima, kao i komadima odeće koji su promenili način na koji funkcionišemo.
https://www.youtube.com/watch?v=1n8naHmnFlA
Ova modna „serija“ priča priču o poznatim dizajnerima širom sveta, a putujemo i nazad u vreme kako bismo otkrili i modu prošlosti. Zarad ovog kompleksnog projekta Google je okupio više od 180 ljudi iz modnog sveta, a uključeni su i čitavi modni HUB-ovi Tokija i Njujorka, gde se inovacije dešavaju na dnevnom nivou.
Korisnici koji budu čekirali projekat videće detaljne priče o modnim inovatorima poput Coco Chanel, koja je kreirala malu crnu haljinu, a crnu boju vratila među žive! Zatim, tu je fantastična modna ledi Vivienne Westwood, čiji je dizajn definisao pank scenu Londona sedamdesetih.
https://www.youtube.com/watch?v=HrbYlCUTOEI
Sve u svemu, program za sada uključuje 30.000 komada odeće – neki od njih su moderni, a neki istorijski, ali svaki je jednako važan za svet u kom danas živimo. U snimcima koji prikazuju istoriju svakog komada ponaosob – kao što su oni o džinsu ili o sportskom streetwearu, učestvuju i poznati youtuberi poput Ingrid Nilsen.
Ukoliko ste zainteresovani da vidite kolekciju ovih modnih priča, skinite Google Arts & Culture desktop ili mobilnu aplikaciju ili jednostavno potražite We Wear Cuture na YouTubeu. Google ohrabruje ljude da dele svoja mišljenja o ovoj platformi kako bi je unapredili, a ako imate potrebu da to uradite na sopstvenim profilima, samo stavite hešteg #WeWearCulture i Google će vas pronaći i nadamo se – poslušati!