14.02.2018.

Milica Kljajić: Mi prevodimo emocije u savršeno iznenađenje

Zorica Antonijević
Dalibor Stanković
Da vam je do nekoga stalo, možete reći i pokazati na razne načine. I svaki se računa. Ali nekad to mora da bude spektakl. Mora da bude wow, da dragoj osobi oduzme dah, a da vi potom dišete zadovoljstvo. E takve, gotovo filmske priče raznim ljubavima priređuje jedan tim specijalizovan za čaroliju iznenađenja

savrseno iznenadjenje

Teško je izreći i pokazati emocije rečima, teško je ono što osećamo pretočiti u čujno, vidljivo i opipljivo, čulno. Gest, delo, dar, poklon.. Sve može, a opet, pomislite nekad, nije dovoljno jako da predoči ljudima koliko vam je do njih stalo. To ume da frustrira i da vas ukopa, toliko da to nikad ne pokažete. E tada, kad vam se čini da ćete od emocija pući, treba da znate da postoje posrednici za transfer osećanja u svršeno iznenađenje. Tako se i zovu – Savršeno iznenađenje, agencija koja osmišljava i za vas organizuje iznenađenje koje – ostavlja bez daha. Tu je kreativni tim u okviru agencije Vision Communication koji predvodi Milica Kljajić, novinar i stručnjak za wow efekte – kada želite da neku formalnu ili neformalnu priliku pretvorite u trajno emotivno pamćenje.

Milice, zašto je važno pokazati ljudima da nam je stalo? Šta za vas znači poklon i uopšte darivanje?
Pokazati ljudima da vam je stalo do njih nije važno. To je najvažnije. To je suština svih međuljudskih odnosa – ta ljubav, toplina, privrženost, simpatija, dobronamerna emocija. Bez toga, naši odnosi postali bi sivi i obesmišljeni. Setite se, kada smo bile male devojčice i kada smo čupkale latice cveća i računale – voli me, ne voli me, voli me, ne voli me… Ljudima je važno da znaju da ih volite. Uz ljubav je život lepši i lakši.
Postoji razlika između poklona i darivanja, makar lingvistička. Kada kažu poklon – ljudi najčešće misle na materijalno dobro, na nešto kupljeno, vrlo često industrijski proizvedeno. Kada kažete darivanje – to već dobija drugu dimenziju. Kada darujete, dajete i deo sebe, poklanjate i emocije, doživljaje, susrete… Mi u Savršenom iznenađenju upravo kombinujemo u svakom paketu te dve stvari – materijalne poklone sa darovima.

Najromantičniji povod za iznenađenje jeste da povoda nema

Sudeći po onome što vi radite, u slobodnoj interpretaciji moglo bi se reći da ste vi neka vrsta modernog Sirana de Beržeraka, samo što umesto stihova koristite darove. Kako ste došli na ideju da ljudima poklanjate ili/pokazujete upakovane emocije umesto drugih?
Ideja se rodila u sklopu raznih promena koje sam sprovela u životu. Deo tog procesa je bilo razmišljanje – šta mene čini srećnom? Shvatila sam da sam najsrećnija kada vidim da sam usrećila druge i da je to doprinelo stvaranju neke nove energije. Kako sam pravila neka grandiozna iznenađenja za drage ljude iz svog privatnog života, oni koji su imali prilike da vide ili čuju šta se tu dešavalo pitali su da li to radim profesionalno jer bi želeli da za njih to neko organizuje. Tako je klupko počelo da se odmotava i otprilike godinu dana kasnije rođeno je Savršeno iznenađenje
Znate, mnogo puta sam ranije u biznisu slušala o takozvanim win-win kombinacijama. Sad sam tek shvatila šta to znači kroz SI – ja sam srećna dok kreiram i stvaram iznenađenja, a klijenti su srećni dok to za njih organizujem i dok primaju darove. Kombinacija jednostavno – savršena:)

Kada su dani zaredom sumorni, puni loših vesti, bola, negativnih prognoza, iznenađenje donosi veru, daje podršku

Vi ste zapravo posrednik ili provodnik između dva srca? Da li se tako osećate? Koliko su ljudi ovde otvoreni da vam prepuste svoje najličnije, najtananije delove bića?
Kada sam započinjala ovaj posao, nisam ni sanjala do koje mere ću postati deo života svojih klijenata. Često ljudi ne popunjavaju naš upitnik u pisanoj formi već nam odgovore na pitanja važna za osmišljavanje iznenađenja kažu uživo u razgovoru. Tada se dese čudesne stvari – mogu vam samo reći da ljudi odluče da mi povere stvari koje govore svom psihijatru i svešteniku. Jednostavno, stvori se neko međusobno razumevanje i ljudi osete želju da podele neke važne delove svog života, a sve sa ciljem da iznenađenje bude što ličnije i autentičnije. Naravno da to nije neophodno, ali je spontano ponekad deo procesa.
A kad me pitate kako se osećam, najpre bih rekla kao prevodilac. Posao mog tima je da nađe jezik koji je najadekvatniji za određenu osobu i da tim „jezikom ispiše“ iznenađenje. Suština je da se razume poruka koju je darodavac želeo da prenese i da osoba koja prima iznenađenje bude svesna koliko je posebna toj drugoj osobi.

Raskid ili razvod jeste veliki životni lom i potrebno je ljude posle toga podići. Iznenađenje daje taj kick

Šta je za vas lično iznenađenje? Da li to uvlačite u proces osmišljavanja iznenađenja? I šta sve mora da sadrži jedan vaš nazovimo ga tako – brif? Bez čega ne možete?
Ne možemo da radimo ako nismo „upoznali“ osobu za koju spremamo iznenađenje. Zato postoji naš upitnik sa dvadesetak ključnih pitanja na osnovu kojih mi saznajemo navike, želje, strahove, težnje i osnovne karakterne osobine ličnosti za koju spremamo iznenađenje. To je naše osnovno sredstvo rada.
Često nas pitaju šta stavljamo u naše poklone, a mi im odgovaramo – ne znamo ni mi. I zaista, ne znamo dok ne saznamo ključne podatke o primaocu iznenađenja. Tek onda sedamo, bacamo na papir ideje, vičemo, predlažemo, odbacujemo ideje, usvajamo najbolje i pravimo takozvani Kovčežić iznenađenja.

savrseno iznenadjenje

Priređujete iznenađenja za više od 40 običnih a veoma važnih životnih prilika koje vaša agencija začinjava wow efektom, od rođendana, preko prosidbi, do npr. diplomiranja i odlaska iz zemlje… Šta vam je najinspirativnije?
Neke prilike od tih 40 i nisu tako obične jer ne diplomira se ili ne doktorira svaki dan, niti se stalno odlazi u penziju, a i Mladenci, useljenja ili porođaji su takođe nesvakidašnje životne situacije.
Ja lično više volim kad nema nikakvog povoda. Mislim da je to najromantičnije – reći nekome da mislite na njega kada vas na to ne obavezuje nikakav formalan datum ili razlog. Devojke u mom timu bi verovatno odgovorile da najviše uživaju kada organizujemo romantična i dečja iznenađenja, jer se tu najviše igramo i dajemo sebi najviše prostora za kreativnost.

Koliko je iznenađenje važno ljudima koji su prošli kroz neku tešku životnu fazu kao što su bolest ili raskid?
Iznenađenja posle raskida i razvoda izazvala su veliku pažnju i to govori o tome koliko je to ljudima potrebno. To je veliki životni lom i potrebno je ljude posle toga podići. Iznenađenje daje taj kick, jer je potrebno da se desi nešto jako, kako bi se prekinulo loše osećanje.
Kod bolesti koje traju dugo takođe je potrebno uneti neko svetlo u život te osobe. Teško je kada su dani zaredom sumorni, puni loših vesti, bola, negativnih prognoza. Iznenađenje donosi veru da nešto može biti drugačije i poručuje da ima ljudi koji su tu kao podrška.

savrseno iznenadjenje

Koji je paket iznenađenja privukao najviše pažnje kod nas?
Premium paket je za sada ljudima najatraktivniji iako se interesuju i za Standard i za Hitnu pomoć. Među vrstama iznenađenja najpopularnija su romantična, dečja i nepoznata iznenađenja.

U Savršenom iznenađenju apsolutno nema gotovih rešenja i ne postoje pokloni koji se ponavljaju. Ključ cele ideje je personalizacija

Šta je to tzv. nepoznato iznenađenje?
Kod nepoznatog iznenađenja osoba koja je naručilac je ujedno i primalac iznenađenja. Suština je da osoba koja uplati iznenađenje ne zna šta će se dalje dogoditi. On ili ona popunjavaju naš upitnik (ili još bolje dozvole nekome ko ih dobro poznaje da to uradi za njih) i dalje se prepuste našim rukama. Nakon toga naš tim osmišljava iznenađenje i garantuje vam da ćete biti bezbedni, nasmejani i da ćete uživati. Ukoliko na osnovu upitnika procenimo da ste spremni i da za jedan milimetar pomerite svoje granice, onda ćemo i to inkorporirati u iznenađenje.
Nepoznata iznenađenja funkcionišu u singl varijanti, ali i kao nepoznata iznenađenja za par, za društvo, za decu ili za celu porodicu.

savrseno iznenadjenje

Koje je najuspelije iznenađenje koje ste nekom priredili?
Mislim da bi svaka od nas u timu odgovorila drugačije na ovo pitanje. Jer šta je kriterijum? Da li to koliko smo mi uživali dok smo ga osmišljavali i pravili, da li raznolikost ideja i poklona, da li količina ljubavi koju smo preneli od jedne do druge osobe ili „veličina“ sreće koju je iskazala osoba koja je primila poklon? Svako iznenađenje je uspešno samom činjenicom da je postiglo efekat iznenađenja.
Ako tražite konkretan primer, moram da vam kažem da mi radimo na džentlmenskom principu – ne odajemo tajne naših klijenata. Ipak, na našem sajtu smo izdvojili tri iznenađenja – po jedno romantično, dečje i biznis kako bi ljudi mogli da vide kako izgledaju iznenađenja. To ne znači da su ona najuspešnija ili najbolja, ali su jedina koja su za sada javna.
Za vaše čitaoce ću dati samo mali hint – zamislite da momak zaprosi devojku na godišnjicu njihove veze tako što u šumi organizuje večeru pod drvećem, uz sve sastojke koje ona obožava, a onda usred klope iz zelenila izađe bend koji svira njihovu omiljenu pesmu… Da ne pomislite da organizujemo samo grandiozna iznenađenja, reći ću da je meni najdraže bilo uzbuđenje jedne devojčice koja je bila toliko srećna kada je videla paket da neko vreme nije htela da ga otvori – da joj iznenađenje duže traje!

Ja sam srećna dok stvaram iznenađenja, a klijenti su srećni dok to za njih organizujem i dok primaju ovakve darove. Kombinacija jednostavno – savršena

Da li ponavljate uspešan recept ili je svaka priča posve autentična? Ima li gotovih rešenja ili univerzalnih poklona, kako se kreira paket iznenađenja sa ličnim pečatom?
Često kažemo da možemo da organizujemo i napravimo sve osim jedne stvari – univerzalnih poklona. Dakle, kod nas apsolutno nema gotovih rešenja i ne postoje pokloni koji se ponavljaju. Ključ cele ideje je personalizacija. Ako je poklon izašao iz Savršenog iznenađenja, to znači da je 100 posto personalizovan – napravljen je namenski za tu osobu i ne bi odgovarao nekome drugome. Uspešan „recept“ za jednu osobu ne znači da će on biti dobar za drugu ličnost – ako ste ljubitelju horor-filmova priredili jednu vrstu iznenađenja, onda ona sigurno neće biti pogodna za romantičnu i plašljivu dušu kojoj je omiljeni lik Meca Dobrić.

Kada kažu poklon – ljudi najčešće misle na materijalno dobro, na nešto kupljeno, vrlo često industrijski proizvedeno. Kada kažete darivanje – to već dobija drugu dimenziju. Kada darujete, dajete i deo sebe, poklanjate i emocije, doživljaje, susrete…

Možete li čak i kada ste tajni agent, odnosno kada onaj koji iznenađuje stiče sva autorska prava za vašu kreativnu ideju, iz nekog prikrajka da posmatrate reakciju? I kakve su reakcije ljudi? Opišite nam najzanimljivije? Da li je nekad izostala reakcija?
Tokom procesa izrade iznenađenja desi se čudna hemija između nas i naručioca, odnosno darodavca. Oni najčešće ne mogu da izdrže uzbuđenje koje raste kako se približava termin iznenađenja i stalno nas zovu, pišu i neprestano smo sa njima u komunikaciji (što nas takođe „hrani“). Isto se desi i nakon iznenađenja – ljudi su srećni, zovu da se zahvale, šalju pisma, poruke, fotografije i video-snimke. Na taj način dobijemo uvid u to kako je sve prošlo i sami postajemo deo iznenađenja. Najdragocenije nam je kad nam prepričavaju svoje utiske, jer onda vidite koliko je to traga ostavilo i na darodavcu i na primaocu poklona.
Ja bih kao najzanimljiviju reakciju izdvojila novogodišnje iznenađenje za dve devojčice od četiri i osam godina. One su naravno bile potpuno izgubljene kad im je Deda Mraz ostavio pisma i poklone ispred vrata. Najsmešnije je što su mama i tata, koji to uopšte nisu očekivali – takođe dobili pisma od sedokosog čikice sa Severnog pola i poklone. Tako je njihova reakcija pred kćerkicama bila potpuno autentična.

Ljudima je važno da znaju da ih volite. Uz ljubav je život lepši i lakši

Čime su vas klijenti iznenadili i ostavili bez daha?
Iskrenošću, nesporednošću i spremnošću da svoj život podele sa nama, kao i da nas puste u svoj život i život sebi dragih ljudi.

I za kraj, zašto je važno verovati u Deda Mraza?
Zato što čarolija postoji. A suludo je poricati postojanje onoga što je stvarno.