03.09.2018.

Laurent Garnier – čuveni producent i disk-džokej ponovo u Beogradu

42 magazin
laurentgarnier.com, Benny Gashi, Promo

Pročitajte i odlomak iz kultne knjige Electrochoc, u kojoj je čuveni DJ opisao stanje naše prestonice po svom prvom dolasku u Srbiju devedesetih

Laurent Garnier

Septembarski trodnevni Apgrade Weekend u Beogradu od prvog izdanja koncipiran je kao kulminacija letnje sezone velikih open air događaja u regionu, a njegov program uvek predvode apsolutni lideri svetske elektronske scene. I ove godine, u duhu sopstvenog imena, lestvica se pomera ka gore jer na Kalemegdan zajedno dolaze žive ikone i neprikosnovene vođe globalnog elektronskog pokreta Sven Väth i Maceo Plex, kao i vanvremenski producent i disk-džokej Laurent Garnier!

Svedok i učesnik uspona mančesterske scene osamdesetih, tehno inovator u devedesetim i zasluženo jedan od najpoštovanijih globalnih disk-džokeja Laurent Garnier danas predstavlja jednog od najboljih ambasadora elektronske muzike. Godine 2003. fanovi širom sveta uživaju u njegovom ličnom izboru na internet radiju Pedro’s Broadcasting Bassment, gde se i danas može čuti mnogo džeza, hip-hopa, dramenbejsa, dab-stepa i naravno svih elektronskih stilova, a njegov nedeljni izbor publika ima priliku da čuje i u emisiji It Is What It Is na nekoliko evropskih stanica, kao i na njegovom Soundcloud profilu. Kada je reč o diskografiji, dovoljno je podsetiti na naslove Acid Eiffel, Crispy Bacon, Flashback, Coloured City, The Sound Of The Big Baboo ili himnu celih generacija klabera The Man With The Red Face na čije uvodne taktove proključaju sva najmasovnija okupljanja od Argentine do Japana.

Laurent Garnier

Laurent Garnier nesumnjivo uživa veliki ugled i na ovim prostorima, dodatno obojen notom da se nakon svog prvog nastupa u Beogradu 1995. uvek vraćao svež, inovativan i drugačiji. Upravo takvog ga i sad očekujemo u rovu ispod Vojnog muzeja, u okviru petog, najjačeg izdanja Apgrade Weekenda, a u nastavku vam predstavljamo odlomak iz njegove kultne knjige Electrochoc, u kojoj je opisao stanje naše prestonice po svom prvom dolasku u Srbiju devedesetih godina.

***

„ … F Communication je, sa svoje strane, pokušavao da se razvije u zemljama u kojima se tehno još nije nametnuo. DJ-evi i umetnici išli su da sviraju u nepoznatim zemljama. Bogata i jaka iskustva, ponekad čak i ekstremna, bila su rezultat ove politike. Istočna Evropa bila je jedno od tržišta koja je trebalo osvojiti. Obeležilo nas je ono što smo videli u Rusiji i istočnom Berlinu. Nakon prvog značajnog rođendana proslavljenog u La Locu, pošli smo u Beograd gde je F Com priređivao žurku. Zemlje istočne Evrope su do tada bile pošteđene tehno talasa, kao bivša Jugoslavija, na primer, koja je upravo izašla iz višegodišnjeg rata. Zgrade u centru grada bile su oronule, atmosfera zategnuta. Nekakve demonstracije su se održavale pod prismotrom vojnih tenkova. Buka demonstranata čula se i u sali za prijem opštine grada Beograda gde su nas primile gradske vlasti čim smo stigli. Svi gradski organizatori žurki bili su prisutni.

Laurent Garnier
Gradonačelnik je želeo da noćni život zaživi što pre. Usledila je zvanična ceremonija tokom koje smo bili predstavljeni, a predsednik gradske skupštine nam je nakon govora predao ključeve grada u znak dobrodošlice. Bilo je vrlo svečano. Nama je bilo malo neprijatno, nismo baš najbolje razumeli čime smo zaslužili tolike počasti. Objašnjeno nam je da smo prvi evropski umetnici koji su kročili u Beograd od završetka sukoba i da je naše prisustvo simbolično jer donosi osveženje mladima lišenim bezbrižnosti poslednjih godina. I dok smo mogli da posmatramo manevre tenkova na platou ispred gradske skupštine, zamoljeni smo da potpišemo nacionalnu povelju o angažovanju u borbi protiv droge. Primetili smo da postoji mali raskorak u situaciji.
Zatim smo sledili grupu organizatora sve do jednog warehousea usred grada, nekakvog skladišta u kome su železničke šine bile naslagane na ogromnim policama. Tu se nalazilo enormno ozvučenje koje su tehničari podešavali uz ploču Dark Side of the Moon Pink Floyda. Grupe Cigančića koje su se muvale okolo počele su da trče, a zatim i da plešu na zvuk novootkrivene glasne muzike. Bilo je veoma upečatljivo videti tu decu, lepu poput bogova, sirotu, zemljane boje lica, kako se previjaju na Money.
Veče je počelo. Plašili smo se da publici tehno neće mnogo značiti, a našli smo se pred ljudima punim entuzijazma, pred mladom fensi populacijom obučenom kao da je stigla pravo sa nemačkih rejvova. Organizatori su osvetlili naslagane šine živahnim svetlom, što je celom ambijentu dalo jedan vrlo tehno akcenat.


Kad je Aurora Borealis (Shazzov trance projekat) počeo svoj live, publika se potpuno otkačila. Atmosfera je bila u punom naponu, ljudi su slavili prvu epizodu oživljavanja noćnog života u opustošenom gradu. Mrtvi pijani, tipovi su skakali na scenu nudeći nam gajbe piva i flaše nekog gustog neidentifikovanog alkohola. Eric Morand je isto tako trpeo pacifističke napade, i bio, kao i mi, pozvan da se prilagodi lokalnim običajima. Nazdravljali smo, nazdravljali i opet nazdravljali… U avionu koji je ekipu F Coma iz Beograda vraćao kući, jak bol u glavi i konjski zadah podsećali su nas da je noć bila duga…“

***

Laurent se vraća u Beograd da nastupi zajedno sa Svenom Väthom i Maceom Plexom kao jedan od predvodnika elektronske scene, dok ih na Kalemegdanu u stopu prati strahovita postava koju redom čine njujorški mag Anthony Parasole, ubitačni berlinski techno boy band FJAAK, Parižanka iz „dopisništva“ u Berlinu Jennifer Cardini, tajno oružje Cocoon etikete Maurizio Schmitz, naša ambasadorka u nezadrživom usponu Tijana T, dugo iščekivani live genijalac Tim Green, ekstremno talentovana muzičarka Vaal, te lokalni heroji DooVitanovi Nenad Marković poznatiji kao 33.10.3402.

Trodnevne ulaznice po ceni od 1.990 dinara za parter i 2.990 dinara za VIP terasu prodaju se još od 4. juna na blagajnama širom Srbije i regiona, te putem sajtova gigstix.com i eventim.rs.