Uštogljena sala za sastanke? Zaboravite na taj zastareli koncept
Kada imate agenciju za brendiranje, poput firme 99c o kojoj pričamo, onda bi i dress code i interior code trebalo da budu potpuno casual. Strog poslovni prostor opcija je za neki drugi korporativni svet, a ovde je reč o novom konceptu obojenom vedrim bojama – npr. jarkocrvenom! Zašto da ne?
Zapravo, to je u crveno obojen originalni kontejner za prevoz robe.
Zvuči pomalo čudno kao izbor za kancelarijsko okruženje, ali kada atraktivnost, kao u ovom slučaju, nadjača staru školu, tada poslodavac shvata da je izbor, iako čudan – pravi.
Crveni kontejner pozicioniran je odmah na ulazu u prostor, pa tako momentalno skreće pažnju svih koji dolaze na sastanak. A ukoliko ste i sami posetilac ove firme u Kejptaunu, onda je potpuno opravdano da zavirite u kontejner, i to ne bez razloga – on je namenjen upravo vama jer mu je nova funkcija i čekaonica za posetioce firme.
Inhouse Brand Architects poznati su po korišćenju ne baš uobičajenih enterijerskih elemenata kroz svoje projekte, što je slučaj i sa ovim. Idejni koncept projekta je odvojiti radni deo od prostora za odmor, koji je napravljen tako da istovremeno može da služi kao prostor za druženje zaposlenih i kao mesto za neformalne timske sastanke – jer najbolje ideje i odnosi među kolegama nastaju upravo na takvim mestima.
– Kada je reč o dizajnu poslovnih prostora, poslednja istraživanja upravo govore da se uspešne saradnje ostvaruju oko aparata za točenje vode, što samo pokazuje da poslovni prostor ne mora neophodno da bude uštogljen ili da podrazumeva salu za sastanke sa klijentima koja zapravo većim delom dana nije u funkciji – govori kreativni direktor Inhouse Brand Architectsa Aidan Hart.
Kako bi stvorili osećaj povezanosti među zaposlenima sa različitih spratova, arhitekti su uklonili ploču sa osmog i devetog sprata i umesto nje postavili stepenište i galerije koje motivišu na cirkulaciju i povezivanje oko čitavog prostora. A osim povezanosti važno je i zelenilo, pa su zato biljke u belim saksijama svuda po prostoru. Ekološki momenat naglašen je odabirom recikliranih prirodnih materijala kao što je drvo, dok je kontrast tekstura postignut betonskim podom i metalnim elementima. Kada je reč o bojama, beton, bela i metal su osnova koja savršeno ističe površine obojene narandžastom, plavom i bojom limete u delu za konference room.
Kontejneri su postali globalni trend za kojim su arhitekti i dizajneri potpuno poludeli i sve je više projekata koji uključuju metalne standardizovane boksove, pa je tako ovo nov samostalan arhitektonski i dizajnerski pravac u svetu, a tek što nije i kod nas.
Fotografije: Micky Hoyle
Dizajn: Inhouse Brand Architects