27.07.2017.

Okuda San Miguel: Umetnik čiji radovi vrište

Ivana Vujnović
Chop Em Down, Alexis Thai, Okuda, Coralie Rabbe

Možda vam crkva i skejteri, francuski dvorac iz 19. veka i tufne zvuče nespojivo, ali Okuda San Miguel iz kontrasta stvara nov koncept koji već na prvi pogled nikog ne ostavlja ravnodušnim

Okuda San Miguel

Jedan od najpoznatijih uličnih umetnika današnjice, Španac Okuda San Miguel svojim prepoznatljivim stilom, koji uključuje geometrijske strukture ispunjene jarkim bojama, upisao se u spisak tvoraca čiji su radovi toliko upečatljivi, da ne mora ni da se potpisuje da bi bio prepoznat. Njegov stil definiše se kao pop-nadrealizam s jasnim referencama ka uličnoj umetnosti i važnim uticajem javnih mesta kojima se koloritno poigrava u istraživanju pitanja beskonačnosti, univerzuma, egzistencijalizma, kontradikcija, ali i sebičnosti kapitalizma. Osim murala, koje oslikava na zgradama širom sveta, on za svoje izražavanje koristi i fotografiju, skulpturu i mešovite medije.

Okuda San Miguel

Samo jedan u nizu zanimljivih projekata obuhvata intervenciju na srednjovekovnoj zgradi napuštene crkve koju je Okuda počeo da oslikava 2015. godine u mestu Ljanera u Španiji. Impozantna građevina prekrivena je monumentalnim muralima živopisnih boja, koji predstavljaju divlje životinje, lobanje i fasetirana lica prikazana u psihodeličnom maniru. Nakon umetničke intervencije, objekat po imenu Crkva haosa pretvoren je u zatvoren skejt-park koji je postao stecište i meka ljubitelja umetnosti i skejt-kulture, a sve pod patronatom projekta Ink and Movement.

Svi njegovi kreativni postupci imaju zajednički imenilac – vrisak koji treba da iscima, razmrda i opomene

Nakon svoje poslednje posete Parizu, tokom kojeg je oslikavao fasadu 19-spratne zgrade svojom verzijom poznate Đokonde Leonarda da Vincija, koja je trenutno najveći mural u Evropi sa svojih 50 metara, te dizajnirao trampolinu iznad reke Sene kao znak obeležavanja pariske kandidature za domaćina Letnjih olimpijskih igara 2024, Okuda San Miguel vratio se u Francusku zbog jednog od svojih poslednjih projekata iza kog stoje By Night Gallery i Ink & Movement.

Reč je o umetničkoj intervenciji Skull in the Mirror, koja se sastojala od transformacije napuštenog zamka iz 19. veka u Šatou u Francuskoj. Dvorac je tri decenije bio napušten da bi ovog juna oživeo pod idejnim vođstvom inventivnog Španca, a u okviru festivala Urban Art Paris‘ LaBel Valette. Smenjivanje duginih boja i tufni koje razigravaju pejzaž velelepnog francuskog imanja rezultat su četvorodnevne akcije koju su sproveli Okuda i njegova ekipa.

Okuda San Miguel

Napuštena crkva u Maroku, vagoni starih vozova u Kijevu, fabrike, železnice, izložbe u galerijama Njujorka, Berlina, Londona, Pariza, pa čak i oslikavanje Međunarodne crkve kanabisa u Denveru – svi njegovi kreativni postupci imaju zajednički imenilac – vrisak koji treba da iscima, razmrda i opomene. Dugotrajna i isrcpna istraživanja, kako na formalnom, tako i na konceptualnom nivou, sprovođena su na mnogim putovanjima i stupanjem u kontakt s raznim okruženjima koja učvršćuju univerzalne elemente njegovog rada.

„U ovom zrelijem periodu moje karijere, putovanje i transformacija prostora širom sveta moji su glavni izvori inspiracije. Interakcija sa drugim kulturama čini me živim, i to se reflektuje u mojim kreacijama, uvek sa pozitivnim ishodom“, izjavio je umetnik specijalno za 42 magazin.