Pročitali ste? Ko da niste
Dva studenta stavljaju kalorijsku vrednost na omiljene svetske proizvode – i konfrontiraju potrošače sa oštrom realnošću
Čak 4.520 kilokalorija nalazi se u jednoj tegli svetski poznatog i omiljenog čokoladnog krem-namaza. A kada uzmete istu teglu u ruke – kalorijska vrednost je toliko sitno ispisana da se golim okom gotovo ni ne vidi. Proizvođači prehrambenih proizvoda najčešće objavljuju na pakovanjima broj kalorija po porciji, te dovode potrošače u zabludu da oni i nisu toliko kalorični i da mogu da se konzumiraju bez griže savesti. Da vas podsetimo, prosečan preporučeni dnevni unos kalorija za, recimo, ženu od 30 godina, prosečne visine i težine koja se ne bavi sportom iznosi 1.800 kcal.
Studenti marketinga Alessia Mordini iz Italije i Rodrigo Dominguez iz Španije žele svojim foto-projektom na Instagramu – Caloriebrands da skrenu pažnju javnosti na količinu kalorija koja se zaista nalazi u omiljenim proizvodima. I sve je vrlo transparentno.
Kritički pristup studenata marketinga Alessie Mordini i Rodriga Domingueza: na ambalaži se obično objavljuje kalorijska vrednost po porciji – umesto njene ukupne. Pa tako 1.500 ml fantastičnog gaziranog napitka sadrži čak 750 kcal
Na svom Instagram profilu objavljuju fotografije najpoznatijih proizvoda sa jednom očiglednom izmenom: umesto logotipa na pakovanju se nalazi broj kalorija. Namera inovativnog dvojca je da publiku upozna sa pravim brojem kalorija, kako bi potrošači postali svesni šta kupuju i konzumiraju. I čini se da su pogodili nerv milenijalcima jer na svom profilu Mordini i Domingez imaju već preko 100.000 pratilaca.
Svaka čast za jednostavnu ideju koja direktno puca u glavu (i stomak!).