28.06.2017.

Kako su milenijalke skinule roze premaz sa naočara za šoping?

Sanja Vuletić
#weareforeal

Svi su danas potrošači, i on i ona, a posebno i posredno deca. Onda je jedna generacija dece porasla i primetila da su određeni artikli za žene skuplji od istih proizvoda namenjenih drugom polu. Milenijalalke su skinule ružičastu skramu iz reklame sa svojih naočara, promenile taktiku i počele da kupuju na odeljenju za milenijalce

seksistički rat cenama

Povod za nedavni seksistički rat bili su brijači, možda zato što imaju oštrice, a njegov uzrok znatno je dublji i već dugo tinja u onome što je neko krstio sintagmom roze porez ili u prevodu: ako si žena i hoćeš da budeš lepa i moderna, plati više. Nema veze što zarađuješ manje – plati. Uostalom, ti vodiš njega u šoping a ne on tebe; on se dosađuje dok te čeka u holu nekog šoping mola ili autu.

Nije nam namera da vas posvađemo s partnerom, ali morate da znate šta znači sexist prices jer znanje jedino može da spreči sukob.

U skupljoj, ženskoj korpi su i farmerke Levi’s 501, koje mogu da koštaju i do 46 odsto više u odnosu na mušku verziju

Dakle, dlake su nas dovele skoro do sukoba. Ako ih niste uništile na vreme, ovih dana sigurno vodite rat i sa njima birajući najbolju strategiju kako da nestanu, ako je ikako moguće – zauvek. Epilacija jeste najisplativiji tretman jer, ako je odradite u dobrom salonu, mirni ste nekoliko godina.

Ipak, brijači su i dalje najčešće oružje u svakodnevnom ratu sa dlakama.

seksistički rat cenama

A lepši pol je nedavno uznemirio podatak da su cene brijača za žene na globalnom nivou više od onih namenjenih muškarcima. Samo zato što su roze ili ciklama, sa cvetićima ili leptirićima, u nekim lancima supermarketa ove jednostavne, a tako korisne naprave mogu da budu skuplje čak i dva puta.

Statističari i sociolozi su ovaj fenomen stručno nazvali sexist prices, uz naglasak da je dijapazon proizvoda u skupljoj, čitaj ženskoj korpi veoma raznolik – u njoj su recimo i farmerke Levi’s 501, koje mogu da budu koštaju i do 46 odsto više u odnosu na mušku verziju, iako je evidentno da smo u većini slučajeva manje i tanje.

Samo zato što su roze ili ciklama, sa cvetićima ili leptirićima, u nekim lancima supermarketa ove jednostavne, a tako korisne naprave, mogu da budu skuplje, čak i dva puta

Dakle, marketinška logika je na nekoj drugoj, odnosno trećoj strani koja se zove novac.

Vratimo se opet brijačima, odnosno nedavnoj britanskoj studiji, u kojoj je učestvovalo 1.377 muškaraca i žena, a koja je pokazala da za isti brend brijača žene moraju da izdvoje i do 60 odsto više novca od muškaraca. Iako proizvođači tvrde da je tehnologija izrade brijača za različite polove drugačija, praksa je pokazala da razlike gotovo da nema ni što se tiče veličine, ali ni broja sečiva. Prodavci kažu da se cene razlikuju zbog toga što se brijači namenjeni muškarcima više prodaju, a to im obara cenu.

seksistički rat cenama

Hm, hm, lukavo objašnjenje, ali nekako izaziva sumnju, što u stvari ne rešava problem.

Zapravo, ovoj marketinškoj zamci na put su stale milenijumske generacije, jer, ako devojke više nemaju problem da kupuju garderobu na muškim odeljenjima, by the way tamo su češće nego na onim gde piše women, što ne bi srušile pravila i kupovale muške brijače. A kada su ih probale, zaključak je: brijači na muškim policama su mnogo bolji jer imaju više sečiva, a i nežniji su zbog toga što su namenjeni licu. Čekajte, prošle godine jedan ženski beauty trend bio je brijanje lica.

seksistički rat cenama

Dakle, devojke, ne nasedajte više na prevaziđene marketinške fore upakovane u dizajn i vizuelnu fascinaciju, već se dekodirajte i kodirajte na muške principe praktičnosti i efikasnosti. U pitanju su varijacije na temu – guste ili paperjaste, crne ili svetle, brzorastuće ili sporohodne… najvažnije je da ima da ih nema. A posle uniseks brijača, razmislite i o drugim proizvodima, razmislite o svemu.

Marketinškoj zamci na put su stale milenijumske generacije jer, devojke više nemaju problem da kupuju garderobu na muškim odeljenjima

I podsetite partnera da slična priča važi i za njegovu stranu – dezodoransi za muškarce mogu biti skuplji, pa neki neutralni miris, poput krastavca, na polici za žene može da bude i te kako dobar izbor.

seksistički rat cenama

Rušenjem stereotipa i tržišni genijalci moraće da razviju mudriju taktiku.