03.10.2018.

Kako fotograf Giovanni Gastel vidi novu liniju Alfa Romea

42 magazin, Promo
Promo, Giovanni Gastel
Estetski dijalog između fotografa Gastela i brenda Alfa Romeo potvrđuje reputaciju Milana kao prestonice inovacija, stila i eksperimentalnog izražavanja, a samo snimanje modela Giulia, Stelvio i Giulietta B-Tech evocira jedinstveni identitet brenda i duh italijanske izvrsnosti – uz originalnost, eleganciju i stil

Giovanni Gastel

Slika ljudi okupljenih oko automobila kome posvećuju punu pažnju odmah podseća na svet trka, užurbanost bez daha u pit-stopu, proveru telemetrije, posebno u sezoni u kojoj se Alfa Romeo vratio Formuli 1. No, kako se kadar širi, neke stvari se menjanju i taj prvi utisak dovode u sumnju: automobili Giulia, Stelvio i Giulietta B-Tech nalaze se ispred gotovo devičanski bele pozadine, okruženi fotografskim reflektorima i kišobranima, dok se ljudi zaduženi za njih fokusiraju na tamno-sjajne okvire farova, ukrasni umetak u obliku slova V na prednjoj rešetki hladnjaka ovih „detelina“, poklopce retrovizora, auspuhe i točkove sa sjajno-crnim monohromatskim poklopcima felni… Oni su koncentrisani na stilske detalje koji naglašavaju izvajanu karoseriju, borbeni duh automobila i njihov karakter. I to je kadar koji će ostati i van fotografija u režiji Giovannija Gastela.

Upravo je ovaj čuveni milanski modni fotograf prikazao modele Alfa Romeo na opisanom snimanju koje je evociralo jedinstveni identitet brenda i duh italijanske izvrsnosti uz originalnost, eleganciju i stil.

Gastel je nećak Luchina Viscontija, koji je na filmu ovekovečio najveće ikone svog doba kao nasleđe budućim generacijama – a nasledio je Viscontijev elegantni, eruditski stil, tipično italijanski – dobro utemeljen, umeren i upečatljiv

Nosilac umetničkog gena Luchina Viscontija

Giovanni je rođen u Milanu, kao najmlađe od sedmoro dece Josipa Gastela i Ide Gastel Visconti di Modrone. Još kao mali pokazuje interesovanje za umetnost, a već sa dvanaest godina priključuje se eksperimentalnoj pozorišnoj trupi. Istovremeno razvija svoju strast prema poeziji, a sa šesnaest objavljuje prvu zbirku pesama Casbah. Sa sedamdeset otkriva fotografiju, počinje da slika svadbe, portrete i mrtvu prirodu, potom i modu za decu, a 1975/76. angažuje ga aukcijska kuća Christie.

Prelomni moment stiže 1981. kada upoznaje Carlu Ghiglieri koja postaje njegov agent i uvodi ga u svet mode. Od tog trenutka radi sa najprestižnijim međunarodnim časopisima: Vogue, Mondo Uomo, Donna, She, Vaniti Fair, Friend, Glamour… i to kampanje za najpoznatije svetske brendove kao što su Dior, Trussardi, Krizia, Tod’s, Nina Ricci, Versace… a ti angažmani ga dovode u Italijansku asocijaciju profesionalnih fotografa, čiji je danas počasni predsednik.

Tokom godina intenzivnog profesionalnog angažmana razvio je svoj nepogrešivi stil koji karakteriše poetska ironija i uravnotežena kompozicija. Inspiraciju crpi iz renesansne umetnosti, a konstantno promoviše ideal elegancije koji je nasledio od majke. O vrednosti njegovog rada svedoče i mnogobrojne samostalne i grupne izložbe u najprestižnijim svetskim galerijama i muzejima.

Prema viđenju Đovanija Gastela, umetnost ne zanima stvarnost; ona je tek nagoveštava kako bi izgradila svet mašte i raznih tumačenja, u simboličnom, alternativnom tonu

Zahvaljujući svojoj porodičnoj istoriji, ali i veoma značajnom umetničkom opusu, Gastel je dobio priliku da predstavi Italiju kroz svoj objektiv: kao rođak Luchina Viscontija, koji je na filmu ovekovečio najveće ikone svog doba za buduće generacije, nasledio je njegov elegantni, eruditski stil, tipično italijanski – dobro utemeljen, umeren i upečatljiv, različit od svega što je trenutno aktuelno u modi. Gastelove fotografije prikazuju eleganciju kakva se retko viđa, na jedinstvenim snimcima koji sami po sebi postaju dela estetske vrednosti, sposobni da izgled upotpune suštinom.

Prema viđenju Đovanija Gastela, umetnost ne zanima stvarnost; ona je tek nagoveštava kako bi izgradila svet mašte i raznih tumačenja, u simboličnom, alternativnom tonu: stoga je njegov fotografski stil odmah prepoznatljiv, baš kao i italijanski dizajn i proizvodnja koje je on oduvek umeo da prikaže dobro i na mnogo načina. Italijanska izvrsnost oduvek se izražavala na različitim poljima, a svako od njih poštovano je i cenjeno širom sveta.

Oštro oko za dizajnersku raskoš i inženjersko umeće

Alfa Romeo jedan je od italijanskih proizvoda koji izazivaju divljenje. Brend to postiže kroz moć jedinstvene istorije kroz koju se neprestano razvija i koja se izražava kroz detalje, suptilne osobenosti i karaktere današnjih automobila, od kojih svaki predstavlja bogatu i veoma svojstvenu mehaničku kreaciju. U porodici B-Tech, modeli Giulia, Stelvio i Giulietta spajaju još raskošniju lepezu tehnologije sa neodoljivim izgledom, čiji je utisak pojačan sjajno-crnim završnim detaljima.

Giovanni Gastel

Tehnologija i udobnost u vožnji glavne su za svakog savremenog vozača, ali vozači koji izaberu Alfa Romeo zahtevaju još više:  da se inženjersko umeće ogleda ne samo kroz zadovoljstvo vožnje već i kroz sigurnost, povezanost, inovativnost i prepoznatljiv izgled koji privlači pažnju. Inženjersko umeće, tehnologija, stil i lepota: sve što je ključno za razumevanje modela Giulia, Stelvio i Giulietta B-Tech.
Zato je bilo potrebno mudro, oštro oko naviknuto na nekonvencionalno razmišljanje kako bi predstavilo svu raskoš koju ovi neverovatni automobili imaju da ponude.
Upravo tako je Giovanni Gastel pristupio snimanju kroz koje je podelio svoje viđenje novih modela B-Tech.
On je svoj rad bazirao na tematskim linijama i naglasio karakteristike porodice B-Tech, koristeći neobične koncepte i svoj ogroman talenat za kompoziciju kako bi prikazao kontrast između različitih svetova, uvek sa besprekornim stilom i svojim ličnim idealom elegancije.

Giovanni Gastel

Ovo je tehnologija koja se graniči sa lepotom, dijalog koji se odvija u Milanu, koji je dom Giovannija Gastela i brendu Alfa Romeo, još jednom potvrđujući reputaciju ovog grada kao prestonice inovacija, stila i eksperimentalnog izražavanja

B-Tech modeli Giulia, Stelvio i Giulietta kombinuju još raskošniju tehnološku opremu sa neodoljivim izgledom, dodatno naglašenim sjajno-crnim detaljima.
Tako vidimo tamni model i biznismena koji zahteva sportske performanse od modela Alfa Romeo Giulia B-Tech – taj automobil predstavlja novu paradigmu brenda i koji uspešno spaja njegovu blistavu tradiciju sa vrhunskom tehnologijom.
Tumačenje postaje personifikacija: Giulietta, temperamentni vodeći model u svom segmentu, spaja u sebi klasičnu strogu eleganciju sa ležernošću kojom bi odisala mlada manekenka.
Ovo je tehnologija koja se graniči sa lepotom, dijalog koji se odvija u Milanu, koji je dom i Giovannija Gastela i brenda Alfa Romeo, još jednom potvrđujući reputaciju ovog grada kao prestonice inovacija, stila i eksperimentalnog izražavanja.

Giovanni Gastel

Giovanni Gastel

Giovanni Gastel