21.01.2017.

BOY BEAUTY TREND

Gabriela Vinković

Ono kada vas muškarci svojim tutorijalima uče pravilnom šminkanju

output_uiswbh

Sigurno se sećate (kontroverznog) beauty editorijala sa supermodelom Andresom Velencosom Segurom, koji je stao pred objektiv Richarda Burbridgea za magazin Fantastic Man pre skoro dve godine. Fotografije našminkanog muškarca odjeknule su, poput bombe, world wide webom, šokantnom brzinom… Za makeup je bio zadužen slavni Peter Philips, koji je predstavio nove trendove u šminkanju. Andres ima pink usne, plavu senku na očima, nude lak na noktima, maskaru na trepavicama za dramatičan pogled i pink rumenilo… Oko editorijala se podigla neverovatna medijska prašina i povela se debata dveju struja: jedna koja sa artističkog aspekta pozdravlja ideje i kreativnost i druga – konzervativna – koja s gnušanjem svrstava ovaj editorijal u tabu sa velikim T.

Andres-Velencoso-Segura-Fantastic-Man

Kao što rekoh, to je bilo pre nepune dve godine, a kakva je danas situacija? Da li bi ovaj isti editorijal izazvao sličnu reakciju u medijima da je objavljen samo dve godine kasnije? Sasvim sigurno NE jer su u međuvremenu YouTubeom i Instagramom zavladali muškarci sa njihovim detaljnim makeup tutorijalima koji – i nama ženama – vrlo stručno i samouvereno otkrivaju sve tajne uspešnog šminkanja. Jedan od najpoznatijih je 17-godišnji vloger James Charles, koji ima milionske preglede i preko 600.000 subscribera, kao i makeup artist Manny Gutierrez, koji je nedavno postao prvi makeup ambasador za Maybelline New York. I Manny (sa neverovatna 2,2 miliona subscribera) nije jedini muški beauty bloger koji je potpisao ugovor sa velikim kozmetičkim kompanijama. Tu su brendovi poput CoverGirl i NYX, koji su takođe prepoznali novu marketinšku nišu – u muškim beauty blogerima (i njihovim vernim ženskim foloverima). I odjednom boy beauty trend više nije tabu, već potpuno u trendu i – mainstream. Da li to znači da zahvaljujući socijalnim mrežama i www i mi brže usvajamo i prihvatamo nove forme izražavanja koje nisu isključivo samo muške ili samo ženske i koje bi – pre samo koju godinu ranije – bile potpuni tabu i no-go? Mišljenja sam da je odgovor potvrdan. Živimo u vremenu gde ne treba da postoje tabui, a nama ženama nije bitno ko snima tutorijale – već želimo da vidimo kako se pravilno koriste nove beauty alatke (tu bar ne komplikujemo!). A do istog zaključka su došle i gigantske beauty kompanije koje pametno investiraju u predstavnike boy beauty trenda. Dakle, 2017. godina nam donosi nove maskuline tutorijale, a s nestrpljenjem iščekujem beauty tendencije za 2018.

Svetski beauty giganti prepoznali su novu marketinšku nišu – u muškim beauty blogerima (i njihovim vernim ženskim foloverima). I odjednom boy beauty trend nije više tabu, već potpuno u trendu i – mainstream!

 

James Charles

Sa svega 17 godina vlada beauty scenom: James Charles, jedan od predstavnika boy beauty trenda

 

Makeup promašaji u 2016: Video by Manny Gutierrez ima preko 1.200.000 pregleda za svega pet dana! A u komentarima ćete videti koliko su žene širom sveta oduševljene njegovim beauty savetima, preporukama i kritikama

 

Manny Gutierrez je prvi muški makeup ambasador za Maybelline New York

Manny Gutierrez je prvi muški makeup ambasador za Maybelline New York

Ali da se vratim editorijalu s početka priče: sada kada ste pročitali ovaj tekst, virnuli u boy beauty tutorijale, upoznali se sa novim muškim vlogerima i blogerima koji vladaju ženskom beauty scenom – pogledajte ga još jednom i shvatićete da ga posmatrate iz sasvim drugačijeg ugla. Ugla koji izaziva divljenje prema fenomenalnom umetničkom izrazu. Ah da, i gle čuda, odjednom spoj brkova i pink usana nije više šokantan…