09.08.2017.

Ana Krnetić: Jednostavno, Ikea – to je za mene dom!

Andrijana Živković
Ikea

Nakon dugog iščekivanja, došao je konačno taj trenutak da i Srbija dobije svoju prvu Ikea robnu kuću, a čini nam se da smo razgovarali sa osobom koja je to iščekivala više od drugih – Ana, menadžer za dizajn enterijera Ikea Srbija

Ikea Srbija

Svi koji su ikad zavirili u Ikea svet mogu da pretpostave dokle on doseže i koliko ljudi radi na njemu pre nego što se udobno smestite u odabrani komad nameštaja koji postaje deo vašeg doma. Da je svaka skica pažljivo osmišljena, da su materijali odabrani sa ekološkom svešću i da je uputstvo koje vam stiže s pakovanjem savršen vodič da se osećate kao sam svoj majstor – to ste verovatno već doživeli ako imate bilo šta u kući s potpisom Ikea. Ono što možda ne znate jeste da su pre nego što su došli na naše tržište obavili temeljnu analizu potreba našeg društva, počev od životnih navika u kojima uživamo do onoga što nam nedostaje, i sa tim rezultatima rešili da se prilagode kako bi dali svoja rešenja i svakodnevni život učinili lakšim i lepšim po pristupačnim cenama. A upravo je to cilj ove kompanije, što nam kroz razgovor potvrđuje Ana.

Već ste imali pretpremijernu posetu kupaca pre par dana? Kakve su reakcije ljudi?
Ljudi su stvarno uživali u izloženim stvarima, deca su skakala na dušecima, svi su sedeli u room setovima kao da to nije deo postavke, već kao da su kod kuće i pričaju i uživaju, što je nama bilo važno da postignemo.

Pre nego što ste započeli rad u Beogradu uradili ste detaljnu analizu tržišta, gde ste pokušali da otkrijete kako ljudi kod nas gledaju na stvari koje ih okružuju u stanovima, koje su njihove potrebe i šta traže kada kupuju komad nameštaja. Da li postoji nešto što vas je iznenadilo ili ste mogli da pretpostavite rezultate istraživanja?
Uglavnom smo osetili kakav će biti rezultat, ali bilo je i onoga što nas je iznenadilo. Pretpostavili smo da će nešto što je moderniji dizajn, ono što mi nazivamo popularnim stilom, dobro proći. A ono što nas je obradovalo jeste što su ljudi pozitivno reagovali na skandinavski dizajn, da ta funkcija koja je našim ljudima nekad važnija od dizajna bude ono što im je primarno važno. Pa je taj pečat koji Ikea donosi već dobro prihvaćen. Iako se mi kroz našu ponudu trudimo da pokažemo što više stilova i da ljudi zaista mogu da nađu nešto što je baš po njihovom ukusu i afinitetu, jer želimo da budemo kompanija za veliki broj ljudi. Želimo da ponudimo širok dijapazon mogućnosti, kako cenovnih tako i stilskih.

Ikea je bila ljubav na prvi pogled koja traje i dan-danas!

S obzirom na to da se Ikea uvek prilagođava tržištu na kom se nalazi, kako se ovog puta prilagodila srpskoj estetici? Šta je ono što je karakteristično za ovo podneblje?
Naši proizvodi su isti u svim Ikeama širom sveta, međutim, način na koji prezentujemo i kombinujemo te proizvode jeste ono gde se razlikujemo. U tom smislu smo se prilagodili ovom tržištu. Znamo da je našim ljudima druženje kod kuće jako važno. Ispijanje jutarnje kafe sa komšijama ili proslave bitnih momenata – slava, rođendana i sl. Imajući to u vidu, napravili smo rešenja koja to prikazuju. Takođe, znamo da je dnevna soba centar i srce kuće i da ljudi u njoj najčešće borave. Da se ona koristi i za spavanje, ne nužno ukućana. I kada imaju dovoljno ležajeva, kod nas ljudi rado imaju tu neku sofu na razvlačenje za rođake i prijatelje koji prespavaju kod njih, pa smo i to uzeli u obzir kada smo razmišljali o rešenjima.

Ikea Srbija

Ikea, osim kvalitetnog nameštaja gde forma prati funkciju po pristupačnoj ceni, još i edukuje svoje kupce o ekologiji. Kakav vam je plan po tom pitanju?
U DNK naše kompanije upisan je održivi razvoj i taj održivi razvoj želimo da prenesemo na ljude kod kuće. Želimo da im omogućimo da žive održiviji život. Ono što je kod nas specifično jeste što se to povezuje s novcem, a mi imamo rešenja koja ljudima štede novac kroz uštedu vode, struje, kroz rešenja za čuvanje hrane. Upravo zbog tih druženja i nedeljnih ručkova, koji kod nas opstaju, znamo da je čuvanje hrane jako bitno. Nadamo se da ćemo kroz same proizvode inspirisati ljude da žive održiviji život kod kuće.

Šta vam je cilj za prvu godinu na srpskom tržištu?
Cilj nam je da ljude koji već poznaju Ikeu i već su imali prilike da ranije kupuju u Ikei širom sveta pokažemo da i u Beogradu mogu da imaju to isto i bolje prilagođeno njima i njihovim potrebama, tu blizu. Da zaista mogu da spakuju u svoj auto i nose kući bez prelaska granice, carine i svega što su radili do sada. Za one koji nisu imali prilike da se upoznaju s Ikeom nadamo se da ćemo moći što više da im približimo koncept i filozofiju kompanije i da će kroz druženje sa nama uvideti da će im život biti bolji.

Ikea Srbija

 Filozofija kompanije je evolucija i napredak sa svakim novim rešenjem. Kako vidite svoj profesionalni napredak kroz rad u Ikei?
Ja radim u Ikei već deset godina i, kada to kažem, svi se iznenade jer sada otvaramo radnju u Beogradu. Počela sam da radim u kompaniji Ikea odmah nakon studija. Radila sam prvo u delu koji se zove Nabavka, gde smo intenzivno sarađivali sa domaćim proizvođačima u Srbiji i regionu koji prave nameštaj za Ikeu i taj nameštaj plasiraju širom sveta. To je bilo veoma dragoceno iskustvo gde sam naučila kako spojiti lokalne proizvođače sa Ikea konceptom. Razvijali smo te proizvođače i sada imamo neke od njih koji posluju sa nama već šest, sedam godina, a njihove proizvode možete naći širom sveta. Ono što je fantastično kod ove kompanije jeste što možete imati različite karijere pod jednim krovom. I dalje ste u firmi koja neguje iste vrednosti i isti koncept. Nakon sedam godina rada u nabavci, poželela sam da promenim karijeru s obzirom na moje obrazovanje dizajnera enterijera. Otvaranje robne kuće u Zagrebu bila je idealna prilika gde sam bila deo projektantskog tima za uređivanje enterijera i tu sam stekla dragocena iskustva i spremila se za ovo što ću danas raditi u robnoj kući u Beogradu.

Dnevna soba je srce kuće i u njoj naši ljudi najčešće borave

Kada ste prvi put susreli sa Ikeom?
Imam utisak da sam ceo život vezana za Ikeu jer sam imala tetku koja je 25 godina živela u Stokholmu, pa sam često provodila vreme tamo i tamo sam posećivala Ikeu. To je bila ljubav na prvi pogled koja traje i dan-danas! (smeh)

Šta vam je prva asocijacija kada čujete reč Ikea?
Kada čujem reč Ikea, to me podseti na dom jer ja se i na poslu osećam kao kod kuće. A moj dam je u nameštaju Ikea, iako nismo imali radnju ovde, ja sam bila od onih koji kupuju u inostranstvu. Jednostavno, Ikea – to je za mene dom!

Ikea Srbija

Koji je vaš omiljeni proizvod iz prvog srpskog kataloga?
To je lampa Maskros koja liči na jedan ogromni maslačak. Ona je meni bitna jer je nosim iz doma u dom kad god se selim. Ona je lagana i prirodna, pa imam utisak kao da sam deo prirode unela u svoj stan.