Uz preciznu i autentičnu tipografiju jedna jednostavna reklama može privući milione gledalaca. Mnogo takvih primera svakodnevno možemo videti
Stručnjaci za advertajzing će vam reći da je, osim kvalitetnog sadržaja, izuzetno važan način na koji se taj sadržaj predstavlja. Ako je prezentacija atraktivna i ekskluzivna, zaintrigiraće veliki broj ljudi, bez obzira na proizvod ili uslugu koja se promoviše, njenu cenu i kvalitet. To važi za sve vrste medija, bilo da je reč o tradicionalnim ili digitalnim kanalima. Mnogi veliki brendovi su svoje ime izgradili upravo na dovitljivom načinu prezentovanja proizvoda ili usluge, često se služeći tajnama dobre tipografije.
Glavni moto dobrog oglasa jeste privlačenje pažnje kupaca svojim vizualom, često sa ciljem da se posmatrač zaintrigira ili impresionira kako bi na kraju dana postao lojalni korisnik brenda. Kada jedna kompanija koristi štampani medij kao platformu za reklamiranje, mora biti posebno pažljiva u pogledu tipografije i celokupnog vizuelnog identiteta brenda. Uz preciznu i autentičnu tipografiju jedna jednostavna reklama može privući milione gledalaca. Mnogo je takvih primera na koje svakodnevno nailazimo na putu ka kancelariji ili fakultetu i koji iznova kupuju našu pažnju.
Dobra tipografija uspostavlja snažnu vizuelnu hijerarhiju i omogućava grafičku ravnotežu oglasa
Čak i ako u oglasu nema atraktivne slike, već je na njemu ispisano svega nekoliko reči, tipografija može biti toliko zanimljiva i jedinstvena da ne možemo da skrenemo pogled sa reklame. Na taj način, kroz kreativan obrazac tipografije, oglas postaje masovno zapažen i oslobađa vas obaveze da tražite modele ili influensere za poziranje na fotografiji.
JANA ORŠOLIĆ: Potrebno je naći nove izraze – kako u muzici ili filmu, tako i u dizajnu fonta
Na internetu postoji puno takvih primera, a mi vam izdvajamo petnaest koji su nas oduševili već na prvi pogled.
Lepotu tipografije najbolje razumeju kreativci koji će satima zagledati detalje svakog slova i u njima pronalaziti umetničku vrednost. Možete ih birati u skladu s poslovnim obrascem ili nadahnuti idejom da kreirate nešto inovativno, što domaće (pa i strano) tržište nije videlo u sličnom izdanju. Dobra tipografija uspostavlja snažnu vizuelnu hijerarhiju i omogućava grafičku ravnotežu oglasa. Međutim, u isto vreme treba da budete informisani o pravilnoj upotrebi fontova, kao i njihovom skladnom vizuelnom kombinovanju.