Ovog meseca u našem virtuelnom galerijskom prostoru izlažemo radove grafičke dizajnerke Ivane Radmanovac
Zbog čega i kako si izabrala da se baviš grafičkim dizajnom?
Još od vremena piratskih audio-kaseta i CD-ova imala sam tendenciju da pravim covere za svu tu muziku i mixtapeove. To su uglavnom bili kolaži iz novina kombinovani sa nekim mojim žvrljotinama i tipografijom. Svima se sviđalo kako to radim, a tek kasnije sam saznala da se to zove grafički dizajn. I, eto, u momentu kad je trebalo da upišem pravo/ekonomiju/medicinu/arhitekturu štagod… setila sam se tog uzbuđenja i praktično je to bila last minute odluka.
Šta misliš, po kojim radovima, projektima si prepoznatljiva?
U poslednje vreme ljudi su najviše odreagovali na majice s mojim dizajnom koje sam prodavala na pop-up Screen Print događajima. Ljudi vole majice, generalno. Takođe bih izdvojila i PDP Conference – festival kreativnih medija, sa kojim radim već nekoliko godina. Koga interesuje dizajn/fotografija obavezno neka pogleda @pdpconference na Instagramu.
Koji su tvoji alati za rad? Koje programe obožavaš?
Uvek su mi otvoreni Ilustrator i Photoshop. Često inDesign. Sve češće After Effects, pošto u poslednje vreme čak i više radim pokretnu grafiku. A ko se seća programa Banner Mania – taj je car.
Kvaliteti i veštine koje dobar dizajner treba da ima?
Danas je bar lako savladati neki program, svi tutorijali su online, zabavno je i ne previše komplikovano. Najveći izazov je napraviti nešto što je jednostavno, razumljivo, čitljivo, upečatljivo, zapamtljivo i što vizualizuje ideju, a istovremeno i originalno i uzbudljivo. Kontekst je isto bitan… i estetika… Dakle, sve navedeno – u paketu.
Po čemu meriš uspešnog svog rada?
Trudim se da ne merim uspeh previše jer bih verovatno postala mnogo anksiozna. Ono što me čini srećnom je kad vidim nekog slučajno u gradu ili online da nosi moju majicu. Ili neke mini-pobede, kad izguraš svoju ideju kod klijenta ili neki cool feature, kao npr. ovaj intervju sad.
Ono što me čini srećnom je kad slučajno vidim nekog u gradu da nosi majicu s mojim dizajnom
Kako reaguješ na fidbek? Kada si poslednji put dobila negativnu kritiku na rad? A kada pozitivnu?
Kritike su tu svakodnevno, al’ bitno je da je odnos negativnih i pozitivnih bude u nekom balansu. Ako su samo pozitivne, onda si ili bog dizajna ili te ljudi samo lažu, a ako su samo negativne, onda treba da se zapitaš šta radiš pogrešno.
Opiši svoj kreativni proces.
Kreativni proces je drugačiji u timu u kom radim u odnosu na samostalni rad. U timu svako ima svoju ulogu, pa je to donekle rasterećujuće. Generalno, to je mešavina uzbuđenja, prokrastinacije, panike, agonije, razočaranja… ali na kraju i zadovoljstva.
Najveći izazov je napraviti nešto što je jednostavno, razumljivo, čitljivo, upečatljivo, zapamtljivo i što vizuelizuje ideju, a istovremeno i originalno i uzbudljivo
Šta misliš da li su dostupne online reference uticale na to da dizajn postaje sve više homogen?
Više bih rekla da postoje niše, pa u okviru tih niša stvari liče jedne na druge. Svi smo online i svakodnevno se inspirišemo na taj način, to čini svakodnevni workflow lakšim. S druge strane, teško je odupreti se i dozirano inkorporirati trendove u svoj rad.
Najbolji savet koji si dobila i koji prenosiš drugima?
Drink more water.