04.12.2017.

Milica Savinšek: Moj posao zahteva kreativnost i analitičnost u isto vreme

Mirjana Nikolić
Dalibor Stanković

Kako izgleda radni dan u kozmetičkoj industriji, od kada traje njena veza sa brendom Avon iza koga stoji i kako se opušta nakon stresnog dana, pitali smo Milicu

Milica Savinsek avon

Biti deo kompanije koja postoji 131 godinu, posluje u više od 100 zemalja sveta, a društveno je odgovorna, to je veliki uspeh, a o svemu što tu kompaniju čini drugačijom razgovarali smo sa Milicom Savinšek, specijalistom brend komunikacija.

Kako započinješ svoj radni dan?
Jutro ne može da počne bez kafe, volim da odvojim tih desetak minuta za sebe i uživam u toplom napitku pre nego što počnem da spremam sina za vrtić. Kad stignem na posao, prvo proveravam mejlove i pravim plan šta ću sve da obavim tog dana. 

Vrlo je zanimljivo razmeniti utiske o aktuelnim trendovima na svakom od tržišta gde smo prisutni. Postoji dosta sličnosti, ali i neočekivanih razlika

Biti specijalista brend komunikacija je prilično izazovan posao. Reci nam malo više o toj poziciji?
To je jako dinamičan posao, uz koji svakoga dana naučim nešto novo. Zbog same prirode branše u kojoj radimo, svakodnevno sam u komunikaciji sa velikim brojem ljudi – među njima su predstavnici agencija sa kojima sarađujemo, fotografi, make-up eksperti, blogeri, kolege iz medija… Od osmišljavanja kampanja za nove proizvode do njihove realizacije i praćenja rezultata, ova pozicija istovremeno zahteva kreativnost i analitičnost. Svakako je na kraju dana najbitnije da svi zajedno doprinesemo tome da predstavimo sve benefite Avon proizvoda pravoj ciljnoj grupi i osiguramo da će vest o određenom novitetu koji smo pripremili stići do zainteresovanih potrošača.

Šta je ono što najviše voliš u svom poslu, a šta je to što stvara stres?
Okružena sam kreativcima i ostvarenim, samostalnim ženama, što me svakodnevno inspiriše. Svaki dan je drugačiji – to mi je jako bitno jer ne mogu da funkcionišem u ustaljenoj rutini. Iako možda na prvi pogled deluje da u svetu šminke i kozmetike nema prostora za stres, i mi se često suočavamo sa kratkim rokovima koje nije uvek lako ispoštovati. Ipak, uz dobru organizaciju svaka prepreka može da se prevaziđe, pogotovo kada zaista veruješ u brend koji predstavljaš.

Biti deo velike kompanije sa sobom nosi pozitivne i negativne stvari. Šta je ono pozitivno (negativno ćemo ostaviti za neki drugi put)?
Fenomenalan je osećaj biti deo jedne velike globalne priče, koja pritom od samog početka radi na tome da osnaži žene i podstakne ih da budu ostvarene na poslovnom planu. Zaista mi je važno što kompanija u kojoj radim stoji iza tako snažne ideje. Odlično smo uvezani sa kolegama iz inostranstva i vrlo je zanimljivo razmeniti utiske o aktuelnim trendovima na svakom od tržišta gde smo prisutni. Postoji dosta sličnosti, ali i neočekivanih razlika koje nam pomažu da razumemo specifičnost teritorije za koju smo zaduženi i prilagodimo komunikacione kampanje tome.

Mi nemamo prodajna mesta, što nam omogućava da više uložimo u sam proces proizvodnje i napravimo zaista dobar proizvod

Kompanija Avon važi za društveno odgovornu kompaniju. Akcije za borbu protiv raka dojke i Kaži NE nasilju u porodici jesu ono po čemu ste prepoznatljivi. Možeš li nam malo više reći na ovu temu.
Kroz društveno odgovorne akcije koje sprovodimo želimo da obezbedimo ženama zdravu i bezbednu budućnost. Imamo blisku saradnju sa odgovarajućim institucijama i nevladinim organizacijama i zajedno radimo na podizanju svesti javnosti o značaju preventivnih pregleda u borbi protiv raka dojke, kao i o sprečavanju nasilja u porodici.
Takođe, prikupljamo sredstva prodajom posebnih proizvoda sa ružičastom vrpcom i proizvoda za hrabrost, od kojih je 100 odsto prihoda namenjeno donacijama koje realizujemo na godišnjem nivou, a najskorija donacija je realizovana u Centru za radiologiju Kliničkog centra Niš.

Milica Savinsek avon

Kod nas vlada sveopšte mišljenje da visoka cena proizvoda znači i kvalitetan proizvod. Avon kozmetika je upravo pokazala suprotno, da za pristupačnu cenu možete imati vrhunski kvalitet. Kako se vi borite sa ovim stereotipom?
Trudimo se da transparentno pokažemo naprednu tehnologiju i kvalitet samih formula na kojima su proizvodi bazirani. Sarađujemo sa medijima, blogerima i stručnjacima poput dermatologa koji testiraju naše proizvode i koji se i sami pozitivno iznenade kada vide da je cena proizvoda koji im se jako dopao zaista pristupačna. To i jeste suština Avona – obezbediti ženama vrhunski kvalitet za cenu prilagođenu svačijem džepu. Mi nemamo prodajna mesta, što nam omogućava da više uložimo u sam proces proizvodnje i napravimo zaista dobar proizvod.

Kada si se prvi put susrela sa Avon kozmetikom? Kroz koji si proizvod koji si kupila prepoznala Avon kao brend kome možeš da veruješ?
Prvu Avon brošuru uzela sam pre dosta godina od drugarice i odmah sam se navukla. Priznajem da nemam mnogo strpljenja da obilazim prodavnice, zbog čega mi princip kataloške prodaje savršeno odgovara. Neki od prvih proizvoda koje sam poručivala bile su kupke i mleka za telo, koje i danas obožavam zbog neodoljivog mirisa. Imam osetljivu kožu i često sam skeptična kada isprobavam novu šminku i kozmetiku, ali kada sam videla koliko dobro reaguje na prve kupljene Avon proizvode, znala sam da je to – to.

Okružena sam kreativcima i ostvarenim, samostalnim ženama, što me svakodnevno inspiriše. Svaki dan je drugačiji – to mi je jako bitno jer ne mogu da funkcionišem u ustaljenoj rutini

Da li možeš da izdvojiš proizvod od koga se ne odvajaš?
Trenutno je to tečni ruž iz naše Mark linije šminke, koji je vrlo pigmentisan. Često se šminkam u brzini, pa mi znači što mogu lako da ga nanesem bez olovke i posle toga dugo ne moram ni da pomislim na popravljanje ruža jer je zaista postojan.

I za kraj, kako se opuštaš posle radnog dana?
Isključim telefon i uživam sa porodicom! Mislim da ne postoji bolji način da obnovite pozitivnu energiju. Bilo da pravimo večeru zajedno, šetamo se ili gledamo film, mislim crtani :), cenim svaki trenutak koji provodim sa najdražima.