Pažljivim i promišljenim lejerovanjem umetnica Natalija Mijatović stvara apstraktne pejzaže koji bude osećaj praznine – nekada zastrašujuć, a nekada preko potreban
Možda ste čuli za Nataliju, a možda i niste. Ako niste – to je okej jer ona već dugo živi i radi u Americi. A tamo je postigla dosta toga važnog – slikarka je, radi na državnom univerzitetu Njujorka u Bingamtonu (šefica je katedre za umetnost) i profesorka slikarstva.
Tako da je zaista vreme da se upoznate.
Sada zamislite da vam Natalija kaže – dobar dan, i uvodi vas u svoj likovni svet industrijskih pejzaža. Tamo zatičemo ljudske tvorevine i objekte, ali one čiji identitet karakteriše tiho odsustvo samih ljudi.
Na slikama (radi ih na drvetu, platnu) prolazimo kroz nenaseljene pejzaže, urbane erozije i sive fasade socrealističke arhitekture istočne Evrope. Ona razne elektrane, elektronaponske sisteme, fabričke enterijere i druge vizuelne oblike dislocira iz njihovog prirodnog okruženja i smešta ih na ravne, jednoobrazne površine, koje su kontrastne u odnosu na objekte. Ovakvo lejerovanje dodaje određenu patinu, nalik na talog, industrijskim objektima. A upravo taj efekat stvara ideju praznine i ljudskog odsustva u prostorima.
Na Natalijinim slikama prolazimo kroz nenaseljene pejzaže, urbane erozije i sive fasade socrealističke arhitekture istočne Evrope
Za kraj, ne možemo da propustimo papirnu seriju; na tim radovima primećujemo linearne mreže, jednostavan kolorit i prirodnu teksturu papira koja izbija ispod koloritnih kombinacija.
Dobro, sada kada ste Nataliju upoznali virtuelno, vreme je da se to dogodi i u realnom životu, a to možete uraditi 2. oktobra, kada se otvara njena izložba pod nazivom Sneyg u Nacionalnoj galeriji u Beogradu (Dositejeva 1).