Šta je Škrabac?
To je T-shirt brend za decu i odrasle, ali i kolekcija bedževa ili aksesoara za dom s ručno rađenim crtežima koji „ispaljuju“ nepretenciozne fore i tako ulepšavaju svakodnevicu. A pošto su nam vedrina i smeh preko potrebni, apsolutno nije loše da se u njih i – obučemo
Jasan koncept + konzistentost kvaliteta + posvećenost jeste formula koja je izrodila, održala i na postolje uspeha popela ovaj brend, iza kog stoji jedna devojka – Ana Babić.
Kako je počela da škraba pa naškrabala Škrabac i kojim putem planira svoje škrabotine da odvede u nekom budućem vremenu, rekla nam je Ana kroz nekoliko pitanja koja smo joj postavili.
Kako je izgledao put od dizajna enterijera do ilustrovanja majica i kreiranja sopstvenog brenda?
Turbulentno. Svašta je trebalo da se dogodi pre nego što su se kockice složile. Zapravo, ideja o osnivanju sopstvenog brenda nije uopšte postojala na samom početku, samo je sve u jednom trenutku uzelo maha, od svakodnevne rutine crtanja u sketchbooku do printanja tih istih crteža na majice.
Da li te je inspirisao Dušan Petričić, budući da neke od elementa njegove ilustracije prepoznajemo u tvom crtežu?
Nisam ga nikada imala kao uzor, iako mi je jasno poređenje. Mislim da sam stil gradila godinama gledajući u razne umetnike. Verujem da sam možda i podsvesno kupila ono što mi se dopadalo pa to kombinovala na neki svoj način. Sad kad se osvrnem na prethodnih deset godina, kao i na period faksa, primetim da se u mom stilu izražavanja svašta menjalo.
Mislim da sam stil gradila godinama gledajući u razne umetnike. Verujem da sam možda i podsvesno kupila ono što mi se dopadalo, pa kombinovala na neki svoj način
Mnogi brendovi eksperimentišu s različitim materijalima, da li si ti razmišljala o tome?
Za sada se držimo takoreći poznatih i dostupnih materijala. Trudimo se da izaberemo što je kvalitetnije moguće, a opet da budemo pristupačni svima sa cenama. Ono gde planiramo eksperimentisanje nisu materijali već sami proizvodi.
Na koji način želiš da tvoj brend napreduje u tom smislu?
Generalno nam je želja i ideja da se Škrabac crteži nađu na još dosta odevnih i dekorativnih predmeta, kao i na raznim aksesoarima, a u nekom kasnijem periodu i na nameštaju, jer to je ipak moja prva ljubav.
Sigurno su te ovo već pitali, ali s obzirom na klimu koja vlada u streetwear svetu, koji savet bi dala nekome ko razmišlja o pokretanju sopstvenog brenda?
Prvi savet bi bio definitivno da najpre naprave jasan koncept i jaku autentičnu priču sa kojom će nastupiti. Drugi savet je da obraćaju pažnju na svaki detalj i da vode računa o kvalitetu proizvoda, bez obzira na to u kojoj su fazi biznisa. Treći savet bi bio da budu sveprisutni i posvećeni, ali zaista svaki dan. Mislim da ljudi osete i prepoznaju ukoliko sve navedene stvari štimaju.
Radimo na tome da Škrabac u jednom trenutku pređe granice Srbije
Jesi li razmišljala o tome da uradiš mini-seriju majica u kolaboraciji sa nekim domaćim brendom/umetnikom/dizajnerom, i ako da – s kim?
Nismo još pravili detaljan plan na tu temu, ali svakako ima dosta zanimljivih ljudi na sceni, što pojedinaca, što brendova. Radili smo npr. jednu limitiranu seriju papirnih novčanika sa brendom Blejboj. Zanimljivo nam je da nađemo nekog ko ima proizvod koji mi nemamo u ponudi, pa da na taj način ostvarimo saradnju.
Gde vidiš budućnost brenda Škabac?
Radimo na tome da Škrabac u jednom trenutku pređe granice Srbije, to je ono na šta stavljamo fokus kada pričamo o budućim planovima.
Koliko je zahtevno balansirati profitabilnost i motiv da se održi kvalitet?
Bitno je dobro planiranje i doslednost u svemu jer su oni ipak veoma uzročno-posledično povezani, bez kvaliteta nema profita i bez profita ne može da se ulaže u kvalitet.