Dvanaest godina je Alberto Diaz Gutierrez, poznatiji kao Alberto Korda, sa svojim foto-aparatom stajao u samom centru političke raskrsnice Castrove Kube.
Kada je Fidel putovao u SAD, u aprilu 1959, Korda je sa timom fotografa dokumentovao tamošnja događanja. Jedna od najpoznatijih fotografija s tog putovanja je ona na kojoj Castro stoji ispred Lincoln Memorial spomenika u Vašingtonu. Nakon ove ekskurzije, Korda je angažovan da prati kubanskog vođu na gotovo svim političkim putovanjima – po kontinentu, pa sve do tadašnjeg SSSR-a.
U Kordinim albumima vidimo Castra i Che Gueveru kako igraju golf ili pecaju, a njegova najpoznatija fotografija (i ona po kojoj se proslavio) jeste upravo slika Che Guevare (studenta medicine i mladog revolucionara), koja je postala svojevrsni simbol revolucije, a kasnije i deo pop kulture, kada ju je Andy Worhol obojio svojim bojama. Ova fotografija je nastala nakon što je belgijski transporter eksplodirao i usmrtio 136 ljudi.
Njegova najpoznatija fotografija prikazuje sina revolucije Che Guevaru, a kasnije je postala i deo pop kulture – nakon što ju je Andy Worhol obojio svojim bojama
Iako je pre svega poznat kao ratni i dokumentarni fotograf, Korda je voleo modu i žene, a danas, kada slavimo preko šezdeset godina njegove karijere, podsećamo se i te, gotovo nepoznate, niše njegovog rada.
Izložba od tačno 60 Kordinih fotografija otvorena je na internacionalnom festivalu fotografije Latitudes sve do 2. aprila (www.latitudes21.com), a prikazuje njegova najskrivenija dela – ženske portrete. Tokom celog života Kordina pasija bila je upravo suprotnost od onoga što je svakodnevno radio. Suočavanje surovosti rata, revolucije i politike sa ženskom lepotom, nežnošću i mekoćom bilo je veliki izazov za fotografa, ali upravo u toj borbi sa samim sobom, u pronalaženju ličnog stila – on je rastao kao umetnik.
Kroz selekciju od šezdeset crno-belih portreta imamo priliku da vidimo taj Kordin pečat kojim uspešno priča različite priče. Pre svega je usavršio upotrebu prirodnog svetla kako bi postigao savršen kontrast i dobio gotovo modni rezultat – onakav kakav savremeni fotografi postižu u studiju.
U galeriji pogledajte neke od tih portreta kojima je Korda poželeo da žensku lepotu učini besmrtnom: