Dok profi-kuvari to rade specijalnim nožem jer im je ljuštilica omražena, poznati industrijski dizajner vratio je ovaj proizvod na velika vrata
Neki to rade tankim nožem, drugi imaju ljuštilicu za krompir, krastavac i šta god zatreba, Philippe Starck dodao je listi opcija novu verziju ovog kuhinjskog alata. Naime, poznati dizajner udružio je snage sa francuskim brendom Degrenne, a rezultat je jedinstven asortiman kuhinjskog alata i pribora za jelo.
Starckova saradnja sa francuskim brendom počela je ljuštilicom L’Econome, koju je prvi put predstavio još 1923. proizvođač noževa Le Thier, a danas je proizvodi Degerenne u novom izdanju sa potpisom Philippea Starcka.
Ovaj kuhinjski alat postao je ozloglašen kod amaterskih i profesionalnih kuvara, a njegov dizajn ostao je nepromenjen skoro pola veka. No, to se ove godine promenilo, kada je Degerenne pozvao poznatog dizajnera Philippea Starcka da kreira svoju verziju.
Pod novim nazivom L’Econome by Starck, redizajnirana ljuštilica poseduje ergonomsku pojačanu ručku, na kojoj je Starck pažljivo i dugo radio.
‒ Moja baka je bila profesor ekonomije. U njenom amfiteatru punom povrća ona me je učila ekonomiji, ekologiji i lepoti savršene spiralne kore, a ovaj proizvod nastao je kao počast njenoj lekciji iz ekonomije – objašnjava Starck.
Prvu ljuštilicu predstavio je još 1923. godine proizvođač noževa Le Thier
‒ Tada ekonomija više nije bila u modi, a moda je bila u otpadu. To svakako nije radilo, pa se zato danas ponovo vraćamo toj ekonomiji – dodaje dizajner.
Kada je završio redizajn ljuštilice, dizajner se inspirisao sopstvenim proizvodom, te je odmah nastavio dalje kreirajući čitav spektar posuda za rezanje i pribor za jelo koji ima iste ručke kao početna ljuštilica.
Kolekcija pod nazivom Kuhinjske alatke sadrži sadrži još jednu ljuštilicu, četiri noža, uključujući onaj od 10 cm, kuhinjski nož od 20 cm, kao i nož za hleb.
Svaki je dostupan u šest boja, a izrađeni su od plastike i nerđajućeg čelika. Svi Starckovi proizvodi za Degerenne upakovani su u ambalažu od smeđeg papira koji se, naravno, može reciklirati jer brend naglašava time da je njihov dizajnerski potpis jednostavan i prepoznatljiv, ali da se kreće kroz vreme svojim dizajnom i kruži kao materija u prirodi.
Fotografije: Philippe Garcia