09.02.2017.

Duna Sab Handmade: I proces rada, i proizvod, i atmosfera – sve to čini jedan brend

Andrijana Živković
Dalibor Stanković

Kada je rad jednak zadovoljstvu, tada počinješ da rasteš

013

Duna Sab je novi potpis na domaćoj dizajnerskoj listi, a iza svakog proizvoda stoje ručna izrada, minimalistički dizajn i inspirativna emocija koju Dunja Sabljić nesebično deli sa svima koji žele da zavire u njen svet stvaranja i vide kako nastaje jedan njen proizvod. Nakon nepune dve godine aksesoar iza koga ona stoji osvojio je društvene mreže, domaće i strane modne editorijale, a plan je da se sve odvija kao i do sada

Završila si enterijer i nameštaj na FPU, otkud moda?
Moda je oduvek bila na vrhu mojih interesovanja. Možda je bolje pitanje otkud enterijer (smeh). Kada sam završila fakultet, samo sam nastavila da radim ono što sam za vreme studiranja radila – šila i pravila stvari za sebe. Tada sam jasno shvatila čime želim da se bavim.

Zašto si odlučila da tvoj fokus rada bude aksesoar?
Počela sam da radim sa kožom i ona mi je bila strašno zanimljiva, a aksesoar je bio nešto što mogu odmah sama da realizujem, bez ikakve pomoći. Tako sam počela prvo da pravim rančeve, a onda je usledilo ostalo.

Koliko truda ulažeš da tvoj proizvod bude specifičan, toliko je važno da i čitava atmosfera oko toga bude specifična i ujednačena, da jedno i drugo ostave isti estetski utisak. Mislim da je sve to brend

Kakve su reakcije na minimalizam koji si sa makrodizajna sada prenela i na mikrodizajn?
Mislim da to baš dobro prolazi kod nas, ali sada je zahvalno to što imamo društvene mreže i tvoj rad nije ograničen na zemlju u kojoj si, što se upravo meni dešava. Mnogo ljudi iz inostranstva naručuje moje proizvode.

Obično dizajneri naprave brend pa kolekciju, a kod tebe je to bilo obrnuto, naziv Duna Sab došao je nakon što se već čulo za ono što ti radiš. Misliš da je to bolji način promovisanja?
Nisam imala prvo ideju da napravim veliki brend, što svakako želim da postane jednog dana, ali sve je krenulo vrlo spontano, korak po korak. Prvo sam napravila ranac za sebe, a onda su to hteli da imaju i drugi oko mene i tako je polako počelo da se razvija. Sve je nastalo organski i mislim da je to dobro. Sve se razvija sporim, ali uzlaznim tempom. Zapravo sam prvo ponudila proizvod, a onda je nastao brend.

Šta je najbolja reklama iz tvog iskustva, gde i kako plasirati proizvod?

Definitivno internet i društvene mreže. Plasiraš sve što želiš i kako želiš na jedan jeftin način, a imaš ogromnu publiku i tržište. Trenutno pripremam sajt za online prodaju, s obzirom na to da smo u Srbiji i da to malo teže funkcioniše, pa mi je neophodno.

Sarađivala si s blogerkama, kakvo je tvoje iskustvo?
One prosto najbolje promovišu stvari, to sada tako funkcioniše i vrlo mi znači saradnja sa svakom od blogerki sa kojima sam sarađivala do sada. Obično sarađujem s kim se stilski uklapam, ali to je u mom slučaju nekako išlo spontano i došlo je na obostranu inicijativu jer se slične estetike prepoznaju.

🙌🏼 d r e s s yourself up #handmade #accessories #dunasab

A post shared by Dunja Sabljic (@dunasab) on

#handmade #leather #suede #choker #accessories #dunasab

A post shared by Dunja Sabljic (@dunasab) on

Sve što nosi potpis Duna Sab je rezultat ručne izrade i kvalitetnih materijala, koliko ti je važno da tako ostane?
Vrlo mi je važno! Za sada sve pravim sama, a kada još neko to bude radio sa mnom, svakako će biti isti, ručni pristup. Mislim da je to malo zaboravljeno i da se možda manje ceni sada, ali ja to jako cenim i tako pristupam svojim proizvodima i zato je svaki unikatan.

Kako nastaje jedan choker?
Obično prvo pravim makete, a zatim nastaje prototip i konačan proizvod. Nekada počnem odmah da radim na nekom dizajnu od materijala koji imam jer zaista imam gomilu materijala i različitih elemenata koje kupujem ne znajući čemu će oni služiti i kako će moći da se uklope.

Ti si prva plasirala chokere kod nas u vreme kada su tek počeli da budu u trendu u svetu, otkud to s obzirom da je to vrlo uzan fokus, a želiš da plasiraš brend?
To je bio veliki comeback chokera u tom momentu, ne kod nas, ali da u svetu. Pratim modu i osluškujem šta je u trendu, a kao dizajner dobro je da se prilagodiš trendovima i izneseš svoju verziju trenda kroz svoj proizvod. To su bili chokeri u tom trenutku, mada je kod nas došao ipak malo kasnije.

Sa svakom fotografijom na Instagramu praviš estetsku atmosferu oko proizvoda, je l to namerno?
Da! Mislim da je važno da koliko truda ulažeš da tvoj proizvod bude specifičan, toliko je važno da i čitava atmosfera oko toga bude specifična i ujednačena, da jedno i drugo ostave isti estetski utisak. Mislim da je sve to brend, ne samo proizvod, već i sve oko njega. Sama biram i postavljam svaku inspirativnu fotografiju, sama fotografišem i iza svake od njih imam neku svoju priču, ne znam da li se to vidi i koliko, ali nadam se da se vidi. Sve se nekako nadovezuje jedno na drugo jer potiče iz mene. Zato volim kada mi dođe neko u studio jer, pored svega što se vidi na Instagramu, ovde se vidi proces i materijali i mislim da je to jako lepo. Ne treba nuditi samo finalni proizvod, nego je nekako super kad možeš da podeliš sve sa drugima što radiš.

Kako zamišljaš Duna Sab za pet godina?
Volela bih da bude još zvučniji, da dođe do više ljudi, ali ne žurim. Radim dve godine i sve vreme se vidi neki rast, ako bi ovim tempom išlo, za pet godina bi bilo vrlo dobro.

Šta ćeš prvo sledeće uraditi?
Za sada su to rančevi i nakit, a uskoro ću napraviti nove modele torbi i da se to polako širi, videćemo, ali znam da će koža ostati ključni materijal. Prošlu godinu su obeležili chokeri, 2017. to će biti minđuše, pa ćemo videti, sada razmišljam samo o novim modelima minđuša.

dunja-1