24.08.2017.

Kako je personalni projekat programera iz Googlea postao modna enciklopedija

42magazin
Google We Wear Culture projekat

Da li ste znali da kompanija Google godinama daje slobodu svojim zaposlenima da 20 odsto svog vremena rade na personalnim projektima?

ac_we_wear_culture-hero-2e16d0ba-fill-1280x720

A zašto? Zato što je zadovoljan radnik dobar radnik, i neretko će upravo neki od na taj način nastalih projekata doprineti i razvoju same kompanije. Kako stara poslovica kaže (a na šta su domaći poslodavci gotovo u celosti zaboravili) DOBRO SE DOBRIM VRAĆA.

Tako je 2010. godine dizajner Amit Sood, rođen u Bombaju, a koji radi za Google, iskoristio svojih 20 odsto vremena da lansira sada već čuveni i obožavani Google Art projekat – koji obuhvata digitalizaciju svetskih muzeja i time učinio gomilu značajnih umetničkih dela i artefakata dostupnim za posmatranje i proučavanje milionima internet korisnika.

Zarad ovog kompleksnog projekta Google je okupio više od 180 ljudi iz modnog sveta, a uključeni su i čitavi modni HUB-ovi Tokija i Njujorka, gde se inovacije dešavaju na dnevnom nivou

Osim na Google Art projektu, neki od zaposlenih u kompaniji radili su na unapređivanu Gmaila i AdSensea.

Najnovije čedo nastalo upravo ovim putem zove se We Wear Culture iliti – Mi nosimo kulturu. Ovaj projekat nastoji da istraži kulturološko značenje i istoriju iza odevnih predmeta koje nosimo. A kako to? Uz pomoć brojnih videa, VR segmenata, kao i serija fotografija i priča koje govore o iconic trendovima, dizajnu i dizajnerima, kao i komadima odeće koji su promenili način na koji funkcionišemo.

Ova modna „serija“ priča priču o poznatim dizajnerima širom sveta, a putujemo i nazad u vreme kako bismo otkrili i modu prošlosti. Zarad ovog kompleksnog projekta Google je okupio više od 180 ljudi iz modnog sveta, a uključeni su i čitavi modni HUB-ovi Tokija i Njujorka, gde se inovacije dešavaju na dnevnom nivou.

Korisnici koji budu čekirali projekat videće detaljne priče o modnim inovatorima poput Coco Chanel, koja je kreirala malu crnu haljinu, a crnu boju vratila među žive! Zatim, tu je fantastična modna ledi Vivienne Westwood, čiji je dizajn definisao pank scenu Londona sedamdesetih.

Sve u svemu, program za sada uključuje 30.000 komada odeće – neki od njih su moderni, a neki istorijski, ali svaki je jednako važan za svet u kom danas živimo. U snimcima koji prikazuju istoriju svakog komada ponaosob – kao što su oni o džinsu ili o sportskom streetwearu, učestvuju i poznati youtuberi poput Ingrid Nilsen.

Ukoliko ste zainteresovani da vidite kolekciju ovih modnih priča, skinite Google Arts & Culture desktop ili mobilnu aplikaciju ili jednostavno potražite We Wear Cuture na YouTubeu. Google ohrabruje ljude da dele svoja mišljenja o ovoj platformi kako bi je unapredili, a ako imate potrebu da to uradite na sopstvenim profilima, samo stavite hešteg #WeWearCulture i Google će vas pronaći i nadamo se – poslušati!