11.12.2019.

Tajna dobrog kozmetičkog pakovanja – nekad i sad

Aleksa Odabašić
Pinterest, Google Images

Koliko je istinita tvrdnja da odluke pri kupovini proizvoda za negu često podsvesno donosimo na osnovu izgleda njihovog pakovanja? Šta je za vas presudno – ambalaža ili kvalitet?

kozmetičko pakovane nekad i sad

Stvar je jednostavna: na polici sa kozmetičkim proizvodima pre i radije primetićete pakovanje koje „obećava“ svojim skladnim oblikom, lepim bojama i svedenim ili ekstravagantnim dizajnom nego one koji se vizuelno ne ističu iz mase. Izgled proizvoda neretko određuje i cenu, ali ukoliko ste esteta ili kolekcionar, neće vam biti žao dodatno potrošenog novca.
Izdvajamo nekoliko primera pakovanja kozmetičkih proizvoda nekad i sad. Da li i koliko bi ambalaža uticala na vašu odluku o kupovini, procenite sami.

Olay Active Hydrating Skin Cream

Iako se pod vintage pakovanjem podrazumeva ono koje se na tržištu pojavilo 1970. godine, izgled ove hidratantne kreme asocira na estetiku pedesetih. Nežnoroze keramičko pakovanje s jakim, kontrastnim crnim ispisima odaje utisak estetskog dualizma koji je prepoznatljivo obeležje pedsetih godina prošlog veka. Da li je Olay plasirao omaž estetici starog Holivuda ili je malo poznata informacija da ovo pakovanje datira upravo iz te ere, ostaje internet misterija. Na kutiji ne postoji lista sastojaka, ali to ljubitelje vintage estetike neće sprečiti da se posavetuju sa Googleom.

kozmetičko pakovane nekad i sad

Danas aktuelno pakovanje vidno se razlikuje i karakteriše ga minimalistički pristup vizuelnom doživljaju, pa je nežnoroze boja zamenjena belom, dok je poklopac ostao crn. Pored toga, krema više nije samo za noćnu upotrebu, već se može koristiti i tokom dana.

Olay Active Hydrating Beauty Fluid Original

kozmetičko pakovane nekad i sad

Ovaj Olayov proizvod nije pretrpeo radikalne izmene pakovanja. Pošto je deo istog kozmetičkog paketa kao i Olay hidratantna krema, zadržane su osnovne vizuelne karakteristike u oba slučaja – nekad i sad. Ipak, staro pakovanje ulja za negu kombinuje ovalne i oštre konture keramičke roze bočice uz mističnu ilustraciju koja krasi prednji deo, dok se novo pakovanje zasniva na jednostavnom crno-belom dizajnu i plastičnom materijalu.

kozmetičko pakovane nekad i sad

Razlog zbog čega mi glasamo za staru verziju jeste dodatak u formi saveta za lepotu na žućkastom, starom papiru sa vintage ilustracijama u roze tonovima, a koji svakako pojačava doživljaj. U ovom malom priručniku možete pronaći savete o tome na koje sve načine možete primeniti proizvod i kako najefikasnije postići glam efekat na koži na potpuno prirodan način.

Apsurdni beauty izumi

Revlon Color Stay Red Lipstick

kozmetičko pakovane nekad i sad

Evo jednog ne toliko starog proizvoda čije je pakovanje vidno drugačije u odnosu na prvobitno. Kada se ovaj karmin prvi put pojavio na tržištu tokom devedesetih, predstavljao je revolucionarno otkriće koje je donelo postojanost boje do šesnaest sati i to nakon samo jednog nanetog sloja. Kvalitet im je ostao na zavidnom nivou, ali odlučili su se za izvesnu vizuelnu transformaciju. Dok je nekada ovaj karmin krasilo jednobojno crno pakovanje, danas je ono zamenjeno providnim, sa istaknutim ispisom ne samo naziva firme već i naziva samog proizvoda uz odabir sofisticiranog fonta. Ova naizgled mala promena napravila je izvesnu vizuelnu revoluciju i ovaj proizvod učinila atraktivnijim i privlačnijim. Što bi rekao Van der Roh: „The devil is in the details!“

Avon Care Rich Moisture Comforting Nourishing Cream

U slučaju ovog proizvoda Avon se odlučio za potpunu transformaciju, pa je nežnoplavu keramičku bočicu sa puno detalja zamenio plastičnim belim pakovanjem koje, najblaže rečeno, izgleda kao kutija za suplemente koju možete pronaći u obližnjoj apoteci.

kozmetičko pakovane nekad i sad

Šta ih je nateralo na tako ekstreman potez, nije nam poznato, ali, uprkos tome, ovaj proizvod je i danas jedna od najprodavanijih Avonovih krema za negu lica i najstariji proizvod ovog svetski poznatog brenda. Dobra vest je da se staro pakovanje još uvek može naručiti putem interneta.

Silicone Glove Vintage Hand Cream

kozmetičko pakovane nekad i sad

Silikonska krema za negu i zaštitu kože sa sastojcima istaknutim na samom pakovanju datira još od kraja sedamdesetih, a novo pakovanje zadržalo je sličan izgled, uz odabir jednostavnijeg fonta. Iako naizgled deluje kao da ništa značajno nije izmenjeno, vizuelni utisak koji se stiče jeste ipak drugačiji. Stari ispis bio više cartoony i pokrivao je gotovo celu tubu, dok je nov svedeniji i elegantniji.

TESTIRALI SMO: Kreme za masnu kožu

Kao ultimativni zaključak ističemo potrebu beauty industrije da sve svede na jednostavnost i minimalizam, uprošćavanjem ne samo ispisa već i boja i oblika pakovanja. Izgled pakovanja može uticati na odluke prilikom kupovine u zavisnosti od toga koliki značaj pridajete vizuelnom identitetu proizvoda, ali kvalitet će ipak ostati presudan faktor.