27.01.2017.

Kako se zove novi globalni fitnes hype? BREAKLETICS!

Mila Rebac

Kažu ljudi da je to super zabavna fuzija breakdancea i fitnesa…

Breakletics body workout trend fitnes

Peter Sowinski (30) promoviše svoj kreativni fitnes program BREAKLETICS!

Tako jednostavan da ga svako može trenirati! Sa ovim sloganom Peter Sowinski (30) promoviše svoj kreativni fitnes program koji je postao megapopularan na svim kontinentima – BREAKLETICS! Za svega godinu dana Peter je svoju pasiju pretvorio u ozbiljan biznis i to zahvaljujući tutorijalima u kojima, na zabavan i inovativan način, predstavlja vežbe za jačanje mišića celog tela.

Iako na prvi pogled izgleda nemoguće, mladi Poljak iz Berlina uverava publiku da svako, ama baš svako može da nauči breakletics – uz malo volje i napora – jer je zabavan, kreativan i ne osećaš se kao mučenik u fitnes studiju koji jedva čeka da se završi jednočasovna tortura.

„Breakdanceom se bavim od malih nogu i nisam želeo da kopiram nečiji fitnes program, već sam, gotovo slučajno, razvio svoj sistem treniranja koji je potpuno drugačiji. Naime, većina programa se vrti oko sklekova, čučnjeva i kardio-vežbi, a meni je sve to prilično dosadno“, izjavio je Peter, koji dodaje da mu u ostalim fitnes programima nedostaje koordinacija jer se većinom radi o linearnim vežbama. Naime, mnogi imaju mišićnu masu na određenim delovima tela, ali njihova pokretljivost je ravna nuli. Osnova breakleticsa leži u ravnomernom jačanju svih mišića (i ne zaboravimo na muzičko-zabavni faktor). Po rečima inovativnog densera, breakleticsom se treniraju sve grupe mišića, pa tako 40 odsto treninga odlazi na gornji deo tela, a 60 odsto na donji. Dobra stvar u celoj priči jeste ta što vrlo brzo možeš da skapiraš koje su ti slabe tačke, te da ciljano radiš na njima.

Ako želiš da se priključiš breakleticsima od nule, a fitnes studio te nije video godinama – neophodno je da možeš da uradiš svega 10 čučnjeva (u cugu)

Ako želiš da se priključiš breakleticsima od nule, to jest – fitnes studio te nije video godinama – neophodno je da možeš da uradiš svega 10 čučnjeva (u jednom cugu). Poenta leži u tome da se snaga i izdržljivost razvijaju postepeno, tako da se ovom programu mogu priključiti i naše mame. Peter je svoj sistem vežbanja isprobao na svojoj majci koja ima nepunih 60 godina. Gospođa mama je sledila uputstva, ali u svom ritmu, pa je tako vežbala po tri minuta i pauzirala po 30 sekundi. Catch je i u tome da se ne prilagođavamo mi zadatom tempu vežbanja (od fitnes tlačitelja), već mi sami regulišemo individualni tempo. A muzika ima posebnu ulogu u breakletics priči: kontinuirani flow u vežbanju možeš imati samo uz dobru muziku koja diže raspoloženje, a vremenom razvijaš i osećaj za ritam. Muzika ne služi samo kao motivacija, već te izaziva da nastaviš dalje i da istraješ.

Odoh da pogledam petominutni tutorijal, pa da krenem s vežbanjem. Sam svoj majstor uz malo YouTube i breakletics intervencije.