11.03.2017.

10 filmskih naslova za modne sladokusce

42magazin
Profimedia

U Londonu se ove godine održava deseti, jubilarni festival – Moda na filmu. Festival je osnovala Marketa Uhlirova, viša naučna saradnica na prestižnom modnom koledžu Central Saint Martins, i isprva je trebalo da se odigra samo jednom. Međutim, usled velikog interesovanja, manifestacija se nastavila, te danas slavi 10. rođendan.

Ovogodišnji festival naslovljen Wearing Time: Past, Present, Future, Dream, traje od 11. do 26. marta i daje nam uvid u to kako moda i film interaguju.

U susret ovom modno-filmskom događaju sastavili smo listu od deset naslova koji na najlepši način predstavljaju fashion + film spoj, a koji svaki modni sladokusac mora pogledati:

The Inferno Unseen (2017)

U saradnji sa online bioskopom MUBI, festival Moda na filmu predstavlja remasterovan film Henri-Georgesa Clouzoa iz 1964. godine – Inferno.
Clouzotovi kamermani Andréas Winding i Armand Thirard su pre 50 godina snimili 12 sati apstraktnih scena u kojima glavnu ulogu igra čuvena Romy Schneider, ali ovaj film nikada nije završen – do danas. Nova verzija The Inferno Unseen u fokus stavlja proganjajuće boje i koloritne vizije. U ovoj uniji filmskog i sartorijalnog krije se istinsko remek-delo.

La Dolce Vita (1960)

Scena u kojoj Anita Ekberg izlazi iz Fontane di Trevi u crnoj haljini bez bretela i dalje ostaje jedna od najnezaboravnijih u filmskoj istoriji. Malo ljudi zna koliko je zapravo film inspirisan tadašnjom modnom scenom. Režiser Fellini izjavio je jednom prilikom kako je Balenciagina crna haljina (koju je nedavno reinterpretirao nov kreativni direktor Balenciage Demna Gvalsalia u kolekciji za jesen/zimu 2017) svojom dramatičnom siluetom bila početna ideja na kojoj je baziran ostatak estetike.

Balenciaga, haljina iz kolekcije za jesen/zimu 2017, nastala po uzoru na kostim Anite Ekberg u filmu La Dolce Vita

Blade Runner (1982)

Šta nositi na ulicama Los Anđelesa 2019. godine?

Bundu i natapiranu kosu – očigledno. Film Blade Runner Ridleya Scotta jeste kultni bioskopski hit, kako zbog neponovljive atmosfere, tako i zbog sjajnih kostima koji su neponovljiv miks futurizma i film noir stila. Glumica Sean Young seća se glavnog kostimografa Charlesa Knodea, koji joj je dozvolio da zadrži pomenutu bundu nakon što se snimanje završilo. A potom je otišao da radi na sledećem hitu – filmu Braveheart.

184158-1

Sean Young u bundi Charlesa Knodea

Belle du Jour (1967)

U ulozi seksualno frustrirane domaćice koja se okreće prostituciji radi zadovoljstva, garderoba glumice Catherine Deneuve bila je zaista predivna – pensil suknje, svilene bluze i stileto cipele.

U ovom Buñuelovom filmu kostime je radio niko drugi do Yves Saint Laurent, koji je nakon završetka snimanja filma postao blizak prijatelj sa Catherine Deneuve.

Prêt-à-Porter (1994)

Ova filmska satira Roberta Altmana snimana je tokom Pariske nedelje mode, a kao cameo uloge pojavljuju se mnogi dizajneri, supermodeli, ali i glumci poput Julie Roberts, Sophie Loren i Tima Robbinsa. Film je dobio oštre kritike javnosti, pre svega zbog dvominutne sekvence gde gledamo gole manekenke kako šetaju pistom praćene pesmom Pretty benda Cranberries.

Cleopatra (1963)

Garderoba koju je predivna Elizabeth Taylor nosila u filmu Cleopatra nije inspirisala samo mnoge modne linije već i aksesoare, te make-up trendove (posebno kolekciju za jesen-zimu 2007. Alexandera McQueena).

Budžet za kostime iznosio je 194.800 dolara, a posebno skupa bila je haljina napravljena od 24-karatnog zlata, najskuplji komad napravljen za film ikada.

Alexander McQueen, jesen/zima 2007.

A Single Man (2009)

Modni dizajner Tom Ford režirao je film A Single Man, ali takođe je bio i direktor garderobe. Kada je razmišljao o kostimima, angažovao je holivudsku stilistkinju Arianne Phillips da mu pomogne. Zajedno su kreirali nezaboravne monohromne outfite, pre svega za glumicu Julianne Moore.

The Fifth Element (1997)

Dizajner Jean Paul Gaultier bio je glavni dizajner i tvorac futurističkih kostima u SF ostvarenju Peti element, uključujući i legendarni kostim inspirisan zavojima u kom pamtimo Millu Jovovich. Gaultier je uradio ukupno 954 kostima za film i bio je prisutan svaki dan tokom snimanja kako bi ih modelirao na glumcima.

Basic Instinct (1992)

Sharon Stone zavaljena u stolici prekrštenih nogu, dok nosi all white kombinaciju, nezaboravna je. Ovu haljinu je kreirala dizajnerka kostima Ellen Mirojnick sa željom da lik koji Sharon tumači podseća na Hitchcockove heroine. Mnoge savremene dizajnerke, od sestara Olsen za brend The Row do sestara Rodarte, navode kostime ovog filma kao veliku inspiraciju za ono što rade.

the-row-resort2013-runway-01_171049564757

The Row Resort kolekcija inspirisana ulogom Sharon Stone u filmu Basic Instincts

A Bigger Splash (2016)

U filmu A Bigger Splash, koji je omaž francuskom remek-delu La Piscine, jedna stvar ispada važnija samog scenarija – kostimi. Kao Marianna Lane, glumica Tilda Swinton tokom dva sata, koliko film traje, šeta Dior haljine s potpisom bivšeg art direktora Rafa Simonsa.